Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Himmelens & Underjordens Kamp

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Himmelens & Underjordens Kamp

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Vildvittra
Elev

Avatar


"Nej, jag vet. Någon annan har gjort det i mitt ställe och jag har utnyttjat det." svarar hon, hon skulle väl aldrig förstå. Men det var fint av henne att försöka trösta, Xenia uppskattade det otroligt mycket.
"De som sa att ert slag inte kunde vara snälla." flinade hon något då hon inte ville använda ordet demon så att alla skulle höra.
"Vi har praktiskare kläder." svarade hon och såg ner på sin tunna nästintill genomskinliga klänning.
"Det är bara det att jag är kvinna och prinsessa. Jag får inte använda dem." hon rykte på axlarna och såg forskande på ölet, luktade på det.
"Vad är alkohol då?" sa hon förundrat och smakade på det lätt. Hon hade blivit djärvare sen det med köttet. Hon rynkade lätt på näsan innan hon åter smakade det.
"Den har en god smak." sa hon erkännande och leende.

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

14 feb, 2016 22:24

Arya Stark
Elev

Avatar


"Jo, det har du väl rätt i. Men ändå." sade hon och log snett. Hon förstod inte alls meningen med alla dessa regler, men de skulle ju ändå aldrig komma att påverka henne. Så det var väl bara att acceptera att det är det som gäller för änglar. Det spelade ändå ingen roll för henne. Det Xenia sa härnäst fick henne att himla med ögonen och flina svagt.
"Då ljög de då. Jag kan vara snäll om jag vill." sade hon leende. Än så länge tyckte hon om Xenia och hennes sällskap, trots de "begränsningar" hon hade. Så det fanns ingen anledning för henne att vara otrevlig.
Hon lyssnade på Xenia när hon förklarade hur det låg till med kläder för henne, och Aisha suckade. Det lät så löjligt.
"Aldrig? Får andra kvinnor använda kläder som mina då?" frågade hon. Hon förstod inte alls hur änglarna stod ut med alla dessa regler. Det verkade ju finnas regler för precis allt. Aisha gillade att klä sig i sådana kläder som Xenia bar nu, men att ALLTID behöva bära dem skulle hon hata.
Aisha ryckte på axlarna pt henne.
"Ingen aning faktiskt, drick bara!" uppmanade hon henne än en gång. Hon flinade lite åt hur hon rynkade på näsan precis innan. Det luktade sämre än det smakade.
"Kul att du gillar det då. Jag trodde inte att du skulle det"

14 feb, 2016 22:44

1 2 3 4 5

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Himmelens & Underjordens Kamp

Du får inte svara på den här tråden.