Twilight [ ♥Linn♥ och Jessica Lawiise
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Twilight [ ♥Linn♥ och Jessica Lawiise
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Lawiise
Elev |
Vi går in i klassrummet. Läraren ber om en förklaring och kag säger att jag var på toa. Sedan sätter sig jag och Noemie oss.
Många av eleverna tittar på oss och jag möter Caspers blick ännu en gång han tittar allvarligt på mig. Jag tar upp romanen och fortsätter att läsa ![]()
16 aug, 2015 17:12 |
|
Borttagen
|
"Spela inte dum!" fräser Nova. "Vi vet vad ni vill ha."
"Jo säkert." fnyser han som har massa ärr. "Som om Maria inte ljugit om det också." Jag stirrar på honom. Hur kan han veta vår skapades namn? 16 aug, 2015 19:58 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
Efter lektionen går jag och Noemie ut till gården.
Vi gick runt och pratade lite. Rösterna mitt huvud hade slutat. "Så varför tittar Casper på dig hela tiden.", säger Noemie och byter samtal. ![]()
16 aug, 2015 21:56 |
|
Borttagen
|
"Hon ljuger inte!" morrar Nova och ser ut som hon är redo att anfalla.
"Vi har övertaget här." säger Chinea med sin ljusa, nästan gälla, röst. En av dem fnyser bara och skakar på huvudet. 17 aug, 2015 06:50 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
"Vadå?", frågar jag oskyldigt.
"Till exempel nu.", säger Noemie och tittar åt Caspers håll. "Noemie lägg av nu.", säger jag irriterat. Jag tar hennes arm och drar iväg med henne åt ett annat håll. Det enda jag vet om Casper Plummer är att han är vampyr. Och det vet jag! ![]()
17 aug, 2015 11:08 |
|
Borttagen
|
"Har du dödslängtan eller vad?" morrar Chinea till honom.
Han flinar bara. "Kom an då." säger han. "Nej Emmet." säger den lilla svarthåriga. 17 aug, 2015 15:51 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
"Men han ser rätt allvarlig ut!", fortsätter Noemie.
"Men sluta titta på honom då. Vad spelar det för roll.", svarar jag. Jag känner hur jag rodnar. "Äsh kan vi gå in.", frågar jag. Jag börjar höra röster i mitt huvud igen. "Okej.", svara Noemie och vi går in i byggnaden igen. ![]()
17 aug, 2015 19:13 |
|
Borttagen
|
"Just det." flinar Nova. "Sluta nu innan ni sänder lilla Kate in i döden..."
Då får de nog. Inom loppet av några sekunder är det en strid och jag gömmer mig bakom några lådor för att undvika den. 18 aug, 2015 07:12 |
|
Jessica Lawiise
Elev |
"Noemie jag måste berätta en sak för dig.
Men du MÅSTE tro mig och ta det här på fullt allvar.", säger jag. "Vadå?", frågar hon. "...Casper är en vampyr.", säger jag. ![]()
19 aug, 2015 20:32 |
|
Borttagen
|
Alla slåss. Jag är så rädd... Jag har aldrig varit med på stridsträningen och jag vet ingenting om att slåss. Var är den där Jane när man kan behöva hennes förmåga? Jag ser att de andra har övertaget.
20 aug, 2015 07:27 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen