Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS Fullblodsnimbus & Piggelinisen!

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS Fullblodsnimbus & Piggelinisen!

1 2 3 4 5 6 ... 17 18 19
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Hailey

"Varför har jag gått runt och haft dagliga lektioner med dig i tre år utan att känna såhär?" Mumlar Draco.
Jag drar fingrarna genom hans hår och kysser honom igen.
"Det kan nog bara du svara på."
"Men ändå!"
"Du är fjorton, Draco. Du kanskse inte visste något om känslor innan? säger jag retsamt.
"Hallå! Jag är faktiskt inte helt iskall", skrattar han och knuffar till mig.

11 aug, 2015 23:51

Borttagen

Avatar


Jag rodnade och reste på mig. Jag började gå mot flickornas sovsal. Jag gick tillbaka och gav Harry en lång kyss på munnen. Hermione och Ron bara tittade. Sedan gick jag upp till min säng med ett leende på läpparna.

11 aug, 2015 23:53

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-11 kl. 23:57
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Hailey
Den kvällen kunde jag inte sova förrän jag spelat upp kyssarna minst tusen gånger i mitt minne. Det hade varit helt magiskt där ute, bara jag och han. Då och då hade jag blickat upp mot gryffindortornet och undrat vad Katie gör. För hennes skull hoppas jag att det inkluderar en viss Harry Potter.
(Vet inte hur länge till jag kan skriva. Lägger undan datorn nu men kan skriva på mobilen )

11 aug, 2015 23:56

Borttagen

Avatar


När jag höll på att somna så hörde jag fotsteg. Jag satte mig käpprak upp i sängen.
"Schhhh, det är bara jag!" Det var Harry.
"Harry?" Jag kollade förvånat på honom.
"Jag kunde inte sova.."
Han kröp upp i min säng och la sig med huvudet på den röda huvudkudden. Han lyfte på täcket och svängde in benen under den. (Japp, oki!
Btw. Ska sova nu så natti, ses imorgon!

12 aug, 2015 00:00

Borttagen

Avatar


Hailey
När jag vaknade nästa morgon var klockan bara 6. Igen. Jag antog att det var Dracos verk och gick ner till uppehållsrummet. Där stod som väntat nämnd slytherinare och väntade på mig. Han drog in mig i en kram och kysste mig sen mjukt. Hans hår var fuktigt nyduschat och jag önskade att jag också kommit ihåg att ta en dusch, men jag hade skyndat mig ner hit. Varje sekund med Dracp gjorde mig lycklig.
( Jag med, godnatt

12 aug, 2015 00:15

Borttagen

Avatar


Jag vaknade upp bredvid Harry i sängen (nej vi har inte hittat på snusk haha!). Han kysste mina läppar och jag kysste tillbaka. Jag la mig snett över sängen med huvudet på hans bröstkorg. Harry drog fingrarna genom mitt långa bruna hår.

(Ska spendera dagen med mormor så kommer hem ca klockan 4-5. Kan rolla då tror jag! )

12 aug, 2015 09:47

Borttagen

Avatar


Hailey
Första lektionen för dagen var trollformellära med Hufflepuff. Jag gick dit genom korridorerna själv och roade mig med att heja på tavlorna och jag stannade även och pratade lite med ett porträtt på andra våningen. När jag var nästan framme vid lektionssalen rundade jag ett hörn och fick syn på... Draco?
Jag backade snabbt tillbaka och kikade runt hörnet.
"Varför har jag gått runt och haft dagliga lektioner med dig i tre år utan att känna såhär?" Mumlar Draco.
Exakt samma sak som han sa till mig!
Jag kikade runt hörnet igen för att se vem flickan var. Hon stod med ryggen mot mig, men jag skulle ha kännt igen det långa svarta håret och hållningen vart som helst. Pansy Parkinson! Vilken jävla player han var,Draco. Varför hade jag inte fattat det tidigare?
(Visst )

12 aug, 2015 10:16

Borttagen

Avatar


(OMG!)
Katie
Jag studsade iväg mot min lektion med glada steg. Det var försvar mot svartkonster, min favorit! Jag lyssnade uppmärksamt på vad Lupin sa (han är ju bästa läraren så han får vara lärare i det ). Harry hade quidditchträning så han missade tyvärr lektionen.
Det var nämligen quidditchmatch mot Slytherin imorgon.

12 aug, 2015 15:52

Detta inlägg ändrades senast 2015-08-12 kl. 20:03
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


(Okej )
Jag gick tillbaka längs korridoren och tog andra vägen till lektionen samtidigt som jag försökte tränga bort tårarna. Hur kunde han göra så mot mig!?
Jag kom in i salen och fick syn på Draco som satt längst bak som vanligt. Han vinkade till sig mig, men jag slog mig demonstrativt ner på stolen bredvid Millicent Bulstrode istället. Lektionen började, och Professor Flitwick började redovisa för locka till sig besvärjelsen, accio.
"Mycket bra, miss Reese!" Sa han när jag lyckades få en vas att flyga tvärs över rummet och landa i min hand.
"Tio poäng till slytherin!"
Jag borde väl vara glad, men kunde inte. Jag vände mig om mot Draco, men han såg mig inte. Jag riktade trollstaven mot honom och viskade:
"Accio kärlek."

12 aug, 2015 16:24

Borttagen

Avatar


Nästa dag (quidditch matchen )
Katie
Jag satt vid läktaren och applåderade ivrigt när Gryffindor kom in på planen och flög runt banan några varv. Slytherin kom sedan också in och flög några varv runt banan och ställde sig vid madam Hooch. Hon släppte bollarna och spelet drog igång. Harry flög runt banan när och höll utkik efter kvicken. Han fick syn på den, och Draco verkade inte ha sett den. En dunkare kom susande och Harry duckade under den i sista sekund. När han nästa gång kollade på kvicken så var den borta. Han flög vidare och kunde höra jublet när elevhemmen gjorde mål. "Gryffindor leder med 50-40!" Ropade Jordan i högtalaren. Plötsligt kunde jag se Harry dyka ner mot marken i en otrolig hastighet. Draco fick syn på honom försent och var knappt halvvägs ner när Harry kom susandes upp med kvicken i handen. Jublet bröt ut hos Gryffindors elever och quidditchlaget samlades för att dunka Harry i ryggen. Jag gick ner för att också gratta Harry. Han landade på marken och i ögonvrån kunde jag se hur Draco sa något till Harry. Harry verkade ignorera det och Draco sa något igen. Men den här gången gjorde han något helt annat. Jag vände på huvudet när jag såg hur Harry flög på Draco och slog honom med hans slutna näve som höll i den gyllene metallbollen. Draco skrek av smärta när näven träffade honom på näsan. Jag sprang fram till Harry och drog honom bakåt. Han försökte slita sig loss men jag fick förstärkning av quidditchtjejerna, Alicia Spinnet, Katie Bell och Angelina Johnsson. De hjälpte mig att dra Harry bakåt samtidigt som madam Hooch hjälpte Draco upp. "Mr. Potter, Det där är ett helt oacceptabelt beteende här!" Hon rynkade ögonbrynen och såg strängt på Harry. Harry gjorde ett utfall mot Draco igen men vi höll fast honom. "Harry, gör det inte värre en vad det redan är.." Jag viskade i hans öra.

Harry:
Jag fick gå upp till McGonagall och hon skulle bestämma ett straff. "Hrmhrm, Harry blir avstängd från quidditchplanen i ett år." Umbridge log sockersött mot mig och jag bara gapade.
"Vaa?! Men.. men det kan ni inte!" Jag kände hur det brände under ögonlocken och blinkade bort tårarna. "Jo, Harry." Hon viftade med sin lilla fjantiga Inkvisitorbrosch och flinade glatt. "Såså, ut med dig." Hon schasade ut mig och jag sprang bort till Katie.

Katie:
"KATIE KATIE! JAG HAR BLIVIT AVSTÄNGD FRÅN QUIDDITCHPLANEN I ETT HELT ÅR!!!" Han kom skrikandes och jag skrek tillbaka.
"VA?! NEJ DET KAN INTE VARA SANT!" Jag kollade på honom och han flåsade. Han hade fortfarande sina quidditchkläder på sig och var svettig.
"Du.. du måste ta min plats.. Jag har sett dig spela och du är.. jätteduktig... som sökare.." Han flämtade fram orden.
"Jag?! Sökare?!" Jag kollade förbryllat på Harry.
"Ja, du om någon! Du får låna min åskvigg!" Han kollade bedjande på mig med sina grönblå ögon.
"Fine!" Jag log mot honom och han kysste mig glatt. Jag besvarade kyssen och hörde visslingar och ord som "Ooooh, Mrs. Potter och Mr. Potter!" och "Ooooh, hittat flickvän, Potter!?" men vi ignorerade dom.

12 aug, 2015 20:34

1 2 3 4 5 6 ... 17 18 19

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS Fullblodsnimbus & Piggelinisen!

Du får inte svara på den här tråden.