Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

M.I. High (ÖRS)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > M.I. High (ÖRS)

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


(Hörni, ärligt, om det här ska bli ett riktigt rolkspel så måste vi skriva långre inlägg, annars blir det inte så kul!)

"Typ" viskar Miro tillbaka på Akiras fråga. "Väckarklockan ringde inte"
Miro sitter och sneglar ner i sin mattebok. Visst, hon är bra på mycket i skolan, men just i matten så har hon riktiga problem! Siffrorna blandas ihop i hennes huvud, och när hon väl kommer fram till ett svar verkar det inte riktigt rimligt! Dessutom så spräcks hennes obefintliga koncentration av att hon varannan minut sneglar mot Akika som sitter brevid henne, för att se om hennes penna blinkar. Miro vet att hon skulle kunna fråga henne om hjälp, men hennes stolthet förbjuder det. Hon ska klara av det här ensam!
Miro har fallit i en sorts stirrdvala, hon fattar ingenting av talen i boken, då det hon väntat på äntligen händer. Hon ser att hennes vänners pennor börjar blinka. Då Akira hunnit ut ur klassrummet rätar Miro på sig och räcker upp handen.
"Rektorn!"
Rektor Flatley.ser på henne i två sekunder innan han svarar:
"Ja?"
"Jag glömde min linjal hemma. Jag bor bara tre kvarter härifrån, får jag ... "
"Visst får du det. Bara du skyndar dig!"
"Tack!" svarar Miro och går hastigt ut i korridoren innan hon börjar springa mot vaktmästarens städskrubb.

2 aug, 2015 10:57

Lele
Elev

Avatar


(Har varit borta ett tag så jag har inte varit inne på mugglis. Varifrån ska jag skriva?)

Mama, kudos for saying that. For spilling. https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fthumbs.gfycat.com%2FRecentSoulfulDowitcher-small.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fic.pics.livejournal.com%2Fnutella_forever%2F49022583%2F14700%2F14700_original.gif

2 aug, 2015 17:28

Borttagen

Avatar


Skrivet av Lele:
(Har varit borta ett tag så jag har inte varit inne på mugglis. Varifrån ska jag skriva?)
( Vid skrubben )

2 aug, 2015 17:38

Lele
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Lele:
(Har varit borta ett tag så jag har inte varit inne på mugglis. Varifrån ska jag skriva?)
( Vid skrubben )

(Tack)

Eric räckte upp handen. "Vad är det?" frågar rektor flatley. "Jag glömde min penna i väskan" säger Eric. "Spring och hämta den du" säger rektor flatley. Eric springer till skrubben och hinner fram innan dom andra går in. Han ställer sig i utkanten av dom andra och drar i spaken. Dom börjar åka neråt. När hissdörrarna öppnas så har alla en cool position (det är faktist lite konstigt att dom gör så när dom har åkt hiss).

Mama, kudos for saying that. For spilling. https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fthumbs.gfycat.com%2FRecentSoulfulDowitcher-small.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fic.pics.livejournal.com%2Fnutella_forever%2F49022583%2F14700%2F14700_original.gif

2 aug, 2015 17:43

1 2 3 4 5

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > M.I. High (ÖRS)

Du får inte svara på den här tråden.