Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Doctrina (PRS)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Doctrina (PRS)

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


~Clara

Jag ställer mig upp efter att ha ätit upp all mat. Vi börjar klockan tio och jag har bara en kvart kvar tills klassen startar. Klassrummet ligger i ett slags torn kanske hundra meter fån matsalen. Hela skolan är väldigt gammal och dekorerad med fina konstverk i guld och hundratals vackra tavlor. Det är verkligen otroligt. Jag går genom korridorerna tills jag kommer ut i det härliga vädret. Det är varmt och soligt och helt säkert att gå i t-shirt utan att frysa. Jag sätter mig vid fontänen som är en central samlingsplats på skolan och njuter av hettan som träffar min hud.
Även fast hela skolmiljön är mysig och hemtrevlig kan jag inte vänta på att få åka hem och få smaka mammas fantastiska pannkakor och hempressade apelsinjuice.
Det är nu tio minuter tills klasserna börjar och uteplatsen börjar fyllas med alla olika varelser.

27 maj, 2015 19:51

Borttagen

Avatar


"Jag ska nog också gå", säger jag och reser mig upp. "Tack för sällskapet!"

När jag kommer upp till mitt rum borstar jag snabbt tänderna och kollar på klockan. Fem i åtta, då hinner jag kolla till Flots innan vi börjar.

En halvtimme senare flyger jag tillbaka till skolan genom skogen. Jag flyger snabbt snabbt, medan farten drar mitt hår bakåt och den fuktiga skogsdoften fyller mina näsborrar.
Allt var bra med Flots, han håller på att tillfriskna till och med!
Jag flyger snabbt fram den sista biten till det stora vita tegelslottet.

27 maj, 2015 20:04

Ester Potter 04
Elev

Avatar


"Jag ska nog också gå", säger Lirizy och reser sig upp. "Tack för sällskapet!"
"Hejdå!" svarar jag.

När jag gått upp till mitt rum borstar jag tänderna. Klockan är bara åtta så jag borde hinna gå till skogen med Gray innan mina lektioner börjar.

Jag går in i klassrummet och spanar efter Lirizy eller Lily men dom värkar inte ha kommit en. Jag går fram till en ledig bänk och sätter mig vid den.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ffc09.deviantart.net%2Ffs70%2Ff%2F2012%2F022%2F4%2F2%2Fonce_a_potterhead_always_a_potterhead_by_slyffinclawpuff-d4n8cvr.jpg

27 maj, 2015 20:42

Borttagen

Avatar


När jag kommer in i klassrummet är klockan tre minuter i tio. Klassrummet är nästan fullt, men jag hittar en ledig plats bredvid Jane.
"Hej!" säger jag.

27 maj, 2015 21:02

Borttagen

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!Kan alla skriva sina karaktärers namn i toppen? Annars blir det förvirrande.

~Clara

Folk från min årskurs börjar fylla klassrummet och jag lyckas få en plats längst fram innan alla andra snor de bästa platserna. Jag ser hur alla sätter sig ner och de flesta viskar eller småpratar vilket gör klassrummet till ett enda surr, som en bikupa full med bin. Jag tittar upp på det halvmåneformade taket som har ett vackert tredimensionellt konstverk som gör hela taket levande. Det tar exakt sextio sekunder innan läraren öppnar den stora trädörren och alla blir tysta. Jag himlar med ögonen medans professor Paltina sveper lugnande genom rummet med hennes vinröda kappa broderad med guldmönster som bildar blommor lika vackra som en blomsteräng. Jag lyssnar fokuserat medans professorn välkomnar oss och börjar berätta om en uppgift vi ska få i små grupper. Det är meningen att vi tillsammans ska skapa en redovisning av historian om vårat hemliga samhälle. ''Det behöver inte vara en uppsats!'' säger professorn ''Utan var kreativa och skapa en levande presentation om våran värld som är så skild från andras'' fortsätter hon och tittar inspirerande över klassen.

27 maj, 2015 22:08

Borttagen

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!Okej


Lirizy

Professor Paltina berättar om uppgiften. Det är något slags föredrag om Doctrinas historia som man ska göra i grupp.
Ganska tråkigt, tänker jag och blickar ut genom de stora fönstrena i klassrummet. Där utanför ser jag stora lummiga björkar långsamt svaja i takt med vinden.
Solen skiner och det är bara några få moln på himlen, fastän det snart är september.
Jag avbryts ur mitt drömmeri av Paltinas höga käcka röst.
"Klasserna borde verkligen lära känna varandra lite mer, så därför så ska grupperna var blandade, med elever från olika klasser.
"I den första gruppen är Elly, Rimstutia, Sio och Thomas."
En kort fräknig tjej, en lång blåhyad gestalt med svart hår, en blond pojke med stora blå fjärilsvingar och en bred kille med långt brunt hår går försiktigt fram till varandra och bildar en grupp.
"Nästa grupp är Clara, Egeniaþ, Lily, Lirizy och Jane."
Jag hajar till när mitt eget namn nämns, tillsammans med Jane och Lily!
"Ni kan sitta därute och diskutera om er presentation!" säger Paltina och pekar mot korridoren kantad med små bord och stolar, utanför den ljusa trädörren.
Jag, Jane, Lily och en brunhårig tjej och en ganska vacker alvflicka med långt ljusbrunt hår stiger ut till korridoren och sättet oss vid ett bord.

27 maj, 2015 22:50

Ester Potter 04
Elev

Avatar


Jane
Jag går ut till korridoren tillsammans med min grupp.
Vi sätter oss vid ett tomt bord en bit bort i den långa korridoren. I min grupp är förutom jag, Lily, Lirizy, en tjej med mörkbrunt hår och en vacker alvflicka. Jag tror att den brunhåriga tjejen heter Clara och i så fall måste alvflickan vara Egeniaþ. Vi sitter tysta en stund utan att någon säger något. Jag vill egentligen inte sitta i korridoren. Här finns inga fönster och jag hatar rum utan fönster, jag vill kunna se vad som händer utanför huset (eller slottet.)
"Har ni några idéer?" frågar jag tillslut.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ffc09.deviantart.net%2Ffs70%2Ff%2F2012%2F022%2F4%2F2%2Fonce_a_potterhead_always_a_potterhead_by_slyffinclawpuff-d4n8cvr.jpg

28 maj, 2015 19:36

Borttagen

Avatar


Egeniaþ

"Jag har en idé, men den skulle aldrig funka tillsammans med npgra andra. Jag ska gå och se om jag kan få jpbba själv" säger jag och går in i klassrummet igen. De sndra grupperna sitter redan och pratar och verkar redan ha kommit igång bra medan vi inte ens har börjat prata.

Jag måste få jobba på egen hand. Aldrig att jag vill vara med de andra. Liksom, en älva med en drake. Seriöst. De har ju aldrig varit coola. Eller någon konstig vargmänniska. Jag måste få jobba djälv, annars fungerar det inte.

28 maj, 2015 19:50

Borttagen

Avatar


~Clara

Jag suckar. ''Du behöver ju inte vara så stötande mot alla andra'' mumlar jag till tjejen som nyss ställt sig upp och ser hennes irriterande blick. Detta var ett grupparbete, hur mycket hon vill jobba ensam kommer inte professorn göra något undantag. Jag rullar på ögonen och tänker igenom olika idéer för redovisningen som vi ska ha om fem veckor. Så vi har precis trettiofem dagar kvar tills detta ska vara klart. Det kan vi fixa. ''Vi ska skriva om Doctrinas historia. Men då kanske vi kan gå till biblioteket eftersom att det finns mycket mer information där'' säger jag vänligt och ler tveksamt. Jag tittar frågande runt mig på alla andra vid den runda bordet.

28 maj, 2015 20:02

Ester Potter 04
Elev

Avatar


Jane
Jag ser hur alvtjejen går iväg. Toppen, hon tycker förmodligen att jag är jättekonstig. Jag kan nästan höra hennes tankar, Jag vill inte vara med någon konstig vargmänniska.
"Vi ska skriva om Doctrinas historia. Men då kanske vi kan gå till biblioteket eftersom att det finns mycket mer information där", säger tjejen som jag tror heter Clara.
"Det låter bra", säger jag glad över att åtminstone hon är samarbetsvillig.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ffc09.deviantart.net%2Ffs70%2Ff%2F2012%2F022%2F4%2F2%2Fonce_a_potterhead_always_a_potterhead_by_slyffinclawpuff-d4n8cvr.jpg

28 maj, 2015 20:53

1 2 3 4 5 6

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Doctrina (PRS)

Du får inte svara på den här tråden.