Cirkeln roll (PRS)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Cirkeln roll (PRS)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Sunflower
Elev |
Wiggo, som nu sitter i det halvtomma klassrummet, kollar ut genom fönstret. Hälften av klassen är sena som vanligt, det är ingenting nytt precis. Läraren sitter och kollar rakt ned i katedern, verkar ha blicken fäst på något papper. De andra i klassen pratar med varandra lika högljutt som vanligt, vilket skapar ett sorl som får Wiggos huvud att dunka. Han vill bara att lektionen ska börja nu så han slipper allt ljud. Sakta stänger han sina ögonlock och tänker på Iris. Katten som ligger och gosar sig i det övergivna källarförrådet, innerligt hoppas han att hon gillar maten han givit henne och mår bättre snart. För en stund önskar han sig bort, till en värld där han får ha husdjur hemma, där alla människor inte är läskiga och där han ligger med ett varmt, mjukt litet pälsdjur bredvid sig i soffan. Inte ett problem i världen.
Wiggo slår upp ögonen och hans medvetande rycks ut i verkligheten igen när klockan ringer in. Lektioner har börjat runt hela skolan, alla tystnar eller försöker viska till varandra istället någonstans i bakgrunden. Somnade han precis i någon minut? Han vänder sig försiktigt om och kollar. Fler har kommit i tid, men det fattas fortfarande några få. Han suckar tyst för sig själv och kollar fram mot läraren som börjar babbla på som aldrig för.
17 maj, 2015 23:04 |
|
Genny1
Elev |
Jane~
Jag tittar ut genom fönstret och sveper med blicken över skolgården. Var är hon? Min bästa kompis, Emelie har inte kommit än och hon brukar aldrig vara sen. Hon svarar inte på telefon heller. Något måste hänt. Jag är helt borta i mina tankar när någon viftar med något framför ansiktet på mig. "Jane" säger läraren som jag av någon anledning inte vet vad hon heter. "Har du med dig ditt anmälningspapper om skolresan?" Jag nickar och börjar rott i min väska. När jag får upp den förbannade lappen är den jätteskrynklig och jag försöker förtvivlat att släta ut den innan jag ger den till läraren. Det måste sett ganska roligt ut för det hörs en del fniss från bakersta delen av klassrummet. Jag ignorerar det och tittar ut över skolgården. Där är hon, Emelie. ----------------------------------------------------------------------------------- Sorry för kort inlägg
18 maj, 2015 18:33 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen