Solförmörkelsen 2015
Forum > Off Topic > Solförmörkelsen 2015
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ollis100
Elev |
Det var jättefint väder här! Typ alla på hela skolan satt ute på skolgården och kollade på den ^__^
hej 20 mar, 2015 14:46 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Dagens Facebook-inlägg: "Sååå, en hel vecka med klarblå himmel och inte ett moln i sikte. Men den dagen vi får en nästan total solförmörkelse då blir det helt igenmulet. Tack så jävligt, världen! Då är det bara att vänta 24 år på nästa "nästan totala" solförmörkelse. Murphys lag om alltings jävlighet? Ja, det var just det." Jag vill inte se det online. Jag har sett solförmörkelser på TV och bild förut, jag vill se det IRL. Trodde det här kunde blivit en awesome vecka med först norrsken på onsdagen och sen solförmörkelse på fredagn. Men nej, sån tur ska jag inte ha förstås This. 20 mar, 2015 14:46 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Borttagen: I 28:de september kommer det vara en total månförmörkelse! MÅNFÖRMÖRKELSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????? Googlade... jaha... BLODMÅNE????? :O Det måste jag se!! Kommer det vara det den här gången? 2014 var den ju röd EDIT: jag visste inte att en total månförmörkelse VAR en blodmåne, läste det först nu, haha xD 20 mar, 2015 14:59
Detta inlägg ändrades senast 2015-03-20 kl. 15:19
|
|
Borttagen
|
jag såg den
20 mar, 2015 15:08 |
|
Borttagen
|
Jag försökte byta till mig bra betyg på tentan mot att min lärare fick låna mina solförmörkelseglasögon x) Det funkade inte.
Hela min klass fick testa 20 mar, 2015 15:10 |
|
Borttagen
|
20 mar, 2015 15:17 |
|
Ollis100
Elev |
20 mar, 2015 15:29 |
|
Corazon
Elev |
Jag såg lite av den, skolan hade ordnat med några få glasögon som man fick kolla med. Såg även den på en livestream i klassrummet
20 mar, 2015 15:34 |
|
Borttagen
|
jag såg den
20 mar, 2015 20:53 |
|
HuffiePuffie
Elev |
Vi såg den, blev väldigt besviken för det var mulet här. Dock såg man månen smyga in, och tillslut så formade sig solen till en halvmåne, vart väldigt vackert! Som sagt, inte så mycket till syn dock, det var mulet så man kunde inte se det man hade förväntat sig. Dock såg vi även en livestream också, roligare syn där än att se det själv i detta fall.. Aja, vi får vänta tills 2039 för då blir det en bra förmörkelse!
20 mar, 2015 21:40 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen