Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

HP-roll

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > HP-roll

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jag tittade storögt på Lila, men visade inga tecken på avund. Albus verkade förstå att jag var imponerad, och han log lugnande.
"Det gör inget" sade han lungt. "Jag är van vid att folk känner till min pappa, och därmed viskar om mig."
"Det var inte så jag menade!" utbrast jag. "Det är bara... känn dig inte utpekad bara."
"Nejdå" sade Albus och tittade menande på mig. Jag sade ett snabbt okej och tittade ut genom fönstret igen.

25 maj, 2014 16:42

Borttagen

Avatar


Linéa stirrade med stora ögon på mig. Jag försökte inte låtsas om det.
"Är du renblodig, eller...?" Frågade jag Linéa. "Och vilket elevhem tror du du hamnar i?"

25 maj, 2014 16:46

Borttagen

Avatar


"Nej" svarade jag Lila. "Jag är halvblod. Men min mugglar-pappa har dött, så min mamma är häxa, och vi bor numera i Godric's Hollow."
Lila nickade förstående och jag rodnade. Min ros jag hade i håret var påväg att glida ner, och jag drog fingarna genom mitt svarta hår.

25 maj, 2014 16:49

Borttagen

Avatar


Jag nickade.
Tåget började sakta av.
"Tåget håller på att stanna, jag tänker fånig ställa mig för att gå av tåget. Följer ni med? Men ni ska gå med Hagrid sedan."

25 maj, 2014 16:53

Borttagen

Avatar


"Okej" viskade jag nästan, och i min förtvivlan grep jag tag i Albus hand.
Han släppte den inte. Han tog tag i den och höll hårdare om den. Jag var glad åt att han inte genast drog bort den, men samtidigt var jag rädd att han skulle släppa.
Det kommer att gå bra, tänkte jag, ingen fara, det kommer att gå bra...

25 maj, 2014 16:59

Borttagen

Avatar


Jag gick av tåget och kollade mig omkring.

27 maj, 2014 11:21

1 2 3 4 5

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > HP-roll

Du får inte svara på den här tråden.