Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS

1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar




Jag suckade åt honom och gick i förväg till mitt skåp för att hämta en anteckningsbok och en penna.
"Kommer du?" ropade jag över axeln.
"Gå inte så fort!" stönade Dylan och lutade händerna mot knäna för att få stöd. Jag skrattade och klappade honom på ryggen.
"Förlåt, jag glömde att du fick E i idrott" flinade jag och han tittade upp.
"Ja, jag fick i alla fall inte F" sa han nöjt och jag nickade.
"Nä, det är ju sant." sa jag och himlade med ögonen. Jag stängde mitt skåp och gick mot klassrummet, med en lugnare takt den här gången.

~

"Kommer du Rosie?" frågade Dylan som stod i dörren till klassrummet.
"Kommer" sa jag och tog min bok och gick mot honom. "Jag måste bara lämna det här" sa jag och gick mot mitt skåp.
"Ses vi på gården?" ropade han efter mig och jag gjorde tummen upp och nickade. Jag gick mot mitt skåp och stoppade in mina saker. Sedan kollade jag mitt schema. Jag skulle ha en lektion till, NO. Men nu hade alla en tiominuters rast. Jag stängde mitt skåp och gick mot gården där Mateo, Leo, Erik och Dylan stod. Jag kunde inte se Mimmi någonstans. När jag kom fram till de frågade jag och de sett henne.
"Jag tror att hon pratade med Mali..." sa Erik eftertänksamt. Jag stirrade bara på honom och märkte att vi delade samma tanke.
"Något är fel." sa vi alla i mun på varandra och gick för att leta efter henne.

that's all I got to say

21 mar, 2014 15:02

Borttagen

Avatar


"Jag måste prata med dig" sa hon och jag höjde på ögonbrynen.
"Okej, visst" sa jag och ryckte på axlarna. "Men jag vill inte prata med dig" sa jag och hon tog ett hårdare grepp om min handled.
"Jag måste verkligen prata med dig, och dissa mig inte igen." sa hon och jag suckade.
"Så, vad är det?" frågade jag och tittade mot ut gången.
"Kom" sa hon och drog med mig bort från de andra i vår Geografi klass.
"Såå, vad är det?" frågade jag och kände hur jag hatade henne just nu, hon slösade helt och hållet på min rast.
"Jo, jag tänkte på basketen nästa vecka." sa hon... juste, hon är ju också med i laget. "Om du gör så att du får mer uppmärksamhet..."
"Mer än dig?" frågade jag och höjde på ögonbrynen, ärligt talat så skulle det vara svårt. Mali var inte särskilt bra på basket.
"Ja, än mig! Och..." sa hon och jag höll fram handen framför henne.
"Ledsen Mali, jag måste gå..." sa jag men när jag precis skulle gå insåg jag att Ninni stod där. Jag suckade och vände mig mot Mali igen.
"Och om du får det, så är jag ledsen att säga att du kommer ångra dig." sa hon och mina ögon smalnade.
"Hotar du mig?" frågade jag även om det var självklart. Mali log brett.
"Nejdå, jag bara varnar dig"
"För ett hot" sa jag och tittade på henne. Jag knuffade till henne med axeln och gick där ifrån. Jag fick syn på William som stod och pratade med Mattias. Dom vinkade men jag ignorerade dom helt och fick efter en stund syn på Rosie och de andra.

21 mar, 2014 15:32

Kola
Elev

Avatar




Jag log osäkert mot Mimmi och gick fram till henne.
"Vad var det med Mali?" frågade jag och hon ryckte på axlarna.
"Attention seeker" suckade hon. "Som vanligt"
"Handlade det om basketmatchen?" frågade Mateo och hon nickade. Jag suckade och tog tag i hennes arm och gick med henne mot gården.
"Bry dig inte om henne." sa jag och log mot Mimmi. "Du vet att du lätt skulle kunna slå ner henne om du behöver va?"
"Visst, jag bryter bara av hennes lösnaglar så ramlar hon ner till marken och grinar" flinade hon och jag skrattade.
"Hon skulle mörda dig" sa jag och Mimmi nickade.

~

Jag gick till mitt skåp och tog fram min mobil. Skolan var slut nu och vi alla skulle mötas i dojon för att diskutera våra gamla matcher mot Black Dragons dojon. Med andra ord, Svarta Drakarna. Jag gick mot entrén där de andra redan väntade.
"Vi kommer spöa de" sa Leo och jag nickade.
"Absolut." sa Erik och knöt näven.

that's all I got to say

22 mar, 2014 16:06

Borttagen

Avatar


Jag log och nickade, klart vi skulle spöa dom. Vi fortsatte mot bussen och satte oss längst bak.
När vi kom fram till dojon satt Rudy skräddare på golvet.
"Vad håller du på med?" frågade Mateo och gick fram till honom.
"Ja mediterar" svarade han och Mateo höjde på ögonbrynen. Mateo puttade till honom och Rudy låg nu på golvet. Han ställde sig snabbt upp, borstade av smuts från sina byxor och vände sig mot oss.
"Så, vem vill börja att köra sin match?" frågade Rudy och tittade på oss allihop en efter en. Dylan hoppade upp och ner och vinkade med handen. Vi tittade på honom och han stannade upp.
"Jamen det är ju bättre att få matchen avklarad." sa han för sitt försvar och Rudy ryckte på axlarna.
"Okej Dylan. Du får köra den första matchen. Mot vem vet jag inte riktigt än, beskedet kommer imorgon så jag vill träffa er alla imorrnkväll." sa Rudy och vi nickade. "Okej, vem vill köra nästa?" frågade han och vi tittade på varandra.
"Eh, jag gör" sa Jerry och nickade. Rudy skrev upp det på ett papper och tittade upp på oss fyra som var kvar.

23 mar, 2014 08:12

Kola
Elev

Avatar


"Rosie, skulle du kunna tänka dig att vara sist" frågade Rudy och jag nickade. "Det blir som ett hemligt vapen, du kommer vinna mot den andra tjejen med svart bälte i Black Dragons."
"Ja, sist så började hon gråta för att jag blockerade hennes spark som hon hade 'övat på i åratal'" skrattade jag och Rudy nickade.
"Mimmi, skulle du vilja vara innan Rosie?" frågade han och Mimmi nickade.
"Erik, Leo" sa han och vände sig mot killarna.
"Ni får bestämma er där. Ni är ungefär lika duktiga och beroende på motståndaren kan ni bestämma er då." sa han och de nickade.
"Bra... Då sätter vi igång med att sparras, jag tror ni vet vilka ni sparras med." sa han och jag vände mig mot Mimmi. Leo sparrades med Erik och Dylan med Mateo eftersom vi oftast sparrades tjej mot tjej och kille mot kille. Jag stretchade lite snabbt och ställde mig sedan mittemot Mimmi.
"Redo?" frågade jag och hon nickade.
"Jag föddes redo" flinade hon och jag fnissade. Jag sparkade mot henne och hon blockerade det med att ducka.
Vi "slogs" i ungefär tio/femton minuter innan vi ramlade ihop på golvet av utmattning.
"Okej, vi måste hitta nya sparrningsparters, vi är exakt lika bra" sa Mimmi och pustade ut. Jag nickade och torkade svetten ur pannan.
"Ja, usch" suckade jag och la mig ner på mattan.

that's all I got to say

23 mar, 2014 12:05

Borttagen

Avatar


"Rudy, nya partners, vi kan inte slås mot varandra" flinade jag och ställde mig upp samtidigt som Rosie.
"Ni får vänta." log Rudy och nickade mot killarna som sparrades. Dylan och Mateo körde som en *katt fight* som vissa kallade det, och Erik och Leo satt ner på golvet och brottades. Jag skakade på huvudet och både jag och Rosie skrattade.
"Seriöst?" frågade hon och vi båda himlade med ögonen mot varandra.
Vi fick vänta ett tag innan klockan blivit så mycket så att vi skulle sluta. Så länge hade jag och Rosie sparkat mot dockorna.
"Okej hörrni. Vi ses imorgon och vi ska byta sparrings partners" sa han och log mot mig och Rosie. Vi nickade och bytte snabbt om i omklädningsrummen och gick ut ur dojon med killarna efter oss.
"Vi kommer slå skiten ur dom" sa Mateo och riktade näven upp mot himlen.
"Take it chill." sa Erik och ryckte på axlarna.
"Jag skulle inte vilja slå skiten ur någon." sa Dylan och vi tittade på honom. Jag rynkade på ögonbrynen.
"Dylan, det är bara ett..." började Rosie men Dylan avbröt henne.
"Jag vet, jag vet. Jag skämtade ju bara" sa han lite besviket och vi skakade på huvudet åt honom.

23 mar, 2014 19:13

Kola
Elev

Avatar




"Så du vill slå skiten ur någon?" retades Mateo. Jag himlade med ögonen och skakade på huvudet.
"Självklart inte!" utbrast han och stirrade på Mateo som om han var galen. "Eller... Det beror på vem det är"
"Leo, har du någonsin slagits med någon?" frågade Dylan och försökte byta samtalsämne.
"Räknas karaten?" frågade han och vi skakade på huvudet.
"Nej" suckade Mateo. "Utanför dojon"
"Öh... Nej" flinade Leo. Jag klappade honom på huvudet som om han var en lydig liten vovve.
"Duttig pojke" skrattade jag. Han log fånigt mot mig och nickade.

~

"Rosie?" ropade Linus och kom springande ut i hallen när jag kom hem. Jag log mot honom och lyfte upp honom.
"Hej Linus" fnissade jag och torkade bort lite köttförsås från hans kind. "Äter du?"
"Morfar har gjort öttfäsås" sa Linus lyckligt. Jag skrattade.
"Köttförsås heter det..." flinade jag och han la armarna om min hals.
"Jag saknat dig" sa han och lutade huvudet mot min axel. Jag log för mig själv och gick in i köket där mamma och morfar stod och plockade undan efter Linus.
"Vart är pappa?" frågade jag och släppte ner Linus på golvet.
"Han var tvungen att åka tillbaka till jobbet, det var något om några papper" suckade mamma och jag nickade och satte mig ner vid köksbordet.
"Har du haft det bra idag Mary?" frågade morfar och la upp lite spaghetti på min tallrik. Jag nickade och stoppade in en tugga i munnen.
"Ja, i dojon när jag och Mimmi skulle sparras blev det lika, vi var tvungna att byta partners." flinade jag och morfar nickade imponerat.
"Det är min flicka det" log han. Linus kom inspringande i köket med en plastdrake i handen.
"Jag vill bli en drake när jag blir stor!" skrek han och sprang runt och flaxade med armarna som stora vingar. Han öppnade munnen och gjorde ett väsande ljud.
"Men snälla Linus vad gör du?" frågade mamma och skrattade.
"Ser du inte det?" frågade morfar och tog upp Linus i famnen och log. "Han sprutar ju eld som en riktig drake.

that's all I got to say

24 mar, 2014 15:26

Borttagen

Avatar


Jag gick upp på terrassen och låste upp dörren. Jag tog av mig skorna och stängde dörren efter mig.
Alex var antagligen på en fotbolls träning och pappa var väl kvar på jobbet även om klockan var åtta. Jag hörde helt plötslig ett pip från badrummet. Jag gick dit och insåg att tvätten i tvättmaskinen var klar. Jag stängde av maskinen och tog ut kläderna och hängde upp dom i torkskåpet.
När jag var klar gick jag in till köket, tog fram en matlåda, fisk och ris från frysen och la in dom i mikron för att värma det. När det var klart tog jag med mig tallriken, bestick och ett glas mjölk till tv:n i vardagsrummet. När jag slog på kanal fem var det Sherlock Holmes och jag satte mig ner på den mjuka soffan och tog en tugga ut av maten.
"Hallå!" ropade pappa som precis kommit in i huset.
"Hej pappa" svarade jag och han gick in till vardagsrummet med sin jacka på.
"När kom du hem?" frågade han och jag ryckte på axlarna.
"Inte för så länge sedan..." svarade jag och han nickade.
"Usch jag har så himla mycket att göra, diska, tvätten och göra mat." suckade han, han hade antagligen inte förstått att jag höll på att äta.
"Jag har redan fixat tvätten och jag har tagit en matlåda." sa jag och visade honom maten på tallriken.
"Tack Mimmi" log han och jag log tillbaks. Han gick in till köket för att fixa disken då Alex kom hem.
"Tjooo" sa han och slängde av sig skorna och jackan.
"Hej Alex." sa vår pappa och tittade ut ur köket. "Kan du ta en matlåda som din syster? Det blir så mycket annars." sa han och Alex nickade.
"Sure." sa han och gick in till köket han också. Jag tittade mot tv:n och fortsatte att kolla medan jag åt.

24 mar, 2014 18:23

Kola
Elev

Avatar


Jag log åt de och åt upp det sista av maten.
"Är du klar?" frågade mamma och tittade på mig. "Jag ska starta diskmaskinen och om du inte är klar än får du starta den sen"
Jag skopade in den sista tuggan i munnen och gav mamma min disk. Hon sköljde av det och stoppade in det i diskmaskinen.
"Vänta här unga dam" sa mamma precis när jag stod vid trappan. Jag vände mig om och mamma kom fram till mig.
"Har ni några läxor?" frågade hon och jag skakade på huvudet.
"Nej" sa jag och kastade en blick mot klockan. "Vi hade bara en läxa den här veckan och det var att skriva en uppsats om Italien. Men den ska inte in än, utan nästa vecka"
"Men börja på den då" sa hon och jag ryckte på axlarna.
"Mhm.." muttrade jag bara och gick upp på mitt rum. Jag la mig på sängen och tittade upp i taket. Jag suckade och gick mot datorn och satte på den.
Jag gick in på youtube och sökte på Macbarbie07, Bethany Motas kanal. Jag tittade på hennes nyaste video och sökte sedan på Stilababe09. När jag hade suttit med datorn en stund så tittade jag på klockan. Den var halv tio så jag stängde av datorn och gick till badrummet. Jag satte på duschen och gick in i mitt rum igen för att hämta några kläder att sova i. Jag tog mina grå korta pyjamasshorts och sedan en grå, ganska för stor T-shirt. Jag tog med mig de in på toan och klev in i duschen.

~

Jag borstade tänderna och satte upp håret i en knut och gick sedan in till mitt rum igen. Jag tog bort prydnadskuddarna från sängen och la mig ner. Jag tog mobilen och gick in på instagram. Inget nytt... Jag la ifrån mig mobilen på nattduksbordet och försökte somna.

that's all I got to say

26 mar, 2014 14:44

Borttagen

Avatar


När jag var klar gick jag med tallriken till köket och la in den i diskmaskinen.
"Tack för maten pappa" log jag och han klappade mig på axeln. Jag gick in till badrummet satte dit en propp i badkaret och satte på varmt vatten. Jag gick sedan in på mitt rum och öppnade garderoben. Min långärmad svarta nattlinne låg högst upp och jag fick ställa mig på tå för att få tag på den. När jag fick ner den hängde jag den över armen och tog tag i några tofflor med andra handen. Jag gick sedan in till badrummet, la ner mitt nattlinne och tofflorna på disken och låste dörren. Jag satte mig ner i badet och gnuggade mig i ögonen. När jag tvättat håret med shampoo, balsam och tvålat in mig tog tog jag ut proppen och vattnet rann ner. Jag tog en handduk runt om mig och rufsade till mitt hår. Jag blåste upp lite som hamnade ovanför mina ögon och började sedan kamma igenom det. Jag gjorde en snabb fläta och satte på mig mitt nattlinne och tofflorna och la sedan ner mina vardagskläder i tvätten och gick ut ur badrummet.
"Mimmi, vill du ha en kopp te?" frågade min pappa inifrån köket och jag gick dit.
"Ja, kan du säga till när vattnet är klart?" frågade jag och min pappa nickade. Jag gick tillbaks till mitt rum. Jag la mig på sängen och tog fram min mobil. Klockan var kvart över nio och jag kände mig ovanligt trött. Jag la mig ner på mage och lät benen åka upp och ner.
Min mobil vibrerade och jag tittade ner på den igen.
*Vaken, jag kan inte sova! :'(* hade Lovisa skrivit, jag som aldrig brukade messa med henne längre.
*Jupp. Synd* svarade jag och fick snabbt ett svar.
*Vad gör du?* frågade hon och jag suckade.
*Ööh, inge ligger i sängen och tar det lugnt...* Den här gången dröjde det en stund innan jag fick ett svar.
*Okej, jag gör ungefär samma sak... Hur kan man somna???* frågade hon. [i]Jag bryr mig inte om vad du gör hörru.
tänkte jag för mig själv och suckade.
*Blunda, håll tyst och tänk inte på någonting alls. Inte så svart?* skrev jag som svar och innan hon hann svara stängde jag av mobilen och gick in till köket.
"Du pappa, jag hoppar över tet tack. Godnatt" sa jag till både honom och Alex som satt vid bordet.
"Okej, godnatt" svarade han och jag gick in till badrummet igen. Jag borstade noggrant tänderna, tog bort mitt smink och tvättade ansiktet med vatten och tvål. När jag var klar gick jag tillbaks till mitt rum, la min mobil på laddning och kurade ner mig i täcket med huvudet mot kuddarna. [/i]

26 mar, 2014 21:25

1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS

Du får inte svara på den här tråden.