Krig mellan 2 riken (ÖPPET ROLLSPEL)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Krig mellan 2 riken (ÖPPET ROLLSPEL)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
ok
25 feb, 2014 15:56 |
|
Caty Delacour
Elev |
25 feb, 2014 15:58 |
|
Borttagen
|
25 feb, 2014 16:02 |
|
Caty Delacour
Elev |
25 feb, 2014 16:04 |
|
Kim Potter
Elev |
25 feb, 2014 16:46 |
|
Kim Potter
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Jag tycker att istället för att ha en ordning och sånt där så kan vi göra att man får högst rollspela två sidor eller något utan att alla är med, och sen i mellan åt kan jag skriva en sammanfattning av vad som hänt hittills i en spoiler om någon inte skulle hinna med för det brukar vara de största problemen i rollspel där man är flera. Man hinner inte med och drar sig ur = fler drar sig ur och rollspelet slutar. Förresten, jag tycker att vi borde börja, eller vad tycker ni? De som inte kommit in än kan komma senare ändå så. Bra idé!
25 feb, 2014 17:10 |
|
Borttagen
|
Ja vi kör
25 feb, 2014 17:16 |
|
Caty Delacour
Elev |
25 feb, 2014 17:16 |
|
Kim Potter
Elev |
25 feb, 2014 17:18 |
|
Fellrendión
Elev |
Prolog (eller vad man ska säga) :
I en värld mycket långt borta låg landet Mariphonien. Ett land med märkliga djur och märkliga växter. Mariponien var tyvärr inget speciellt fridfullt land. Även om det var ett mycket vackert land så fanns det riken som var fiender med varandra. Bland annat ett rike som låg på det högsta av alla berg. Där härskade en kung och en drottning som mer än något värderade rikedom och elegans högst. I det riket var det också så att folket ville leva så högt som möjligt så ju rikare man var, desto högre bodde man. Folket klädde sig mycket underligt och vad vi på jorden skulle säga så levde de ungefär som folket under Barockens och Rokokons tid. Sedan fanns det ett rike som låg djupt inne i den mörkaste av alla skogar. Vissa levde ovanför markytan, oftast i tjocka eller höga träd, men de flesta ville som mest leva under jordytan. Folket var bleka då de inte fick så mycket solljus men levde där för att de ville få ro från allt krig och leva i ensamet. De såg nästan omänskliga ut då deras utseende var väldigt mystiskt och de var ungefär som indianer med ritualer och deras seder. De klädde sig också i kläder med konstiga tyger som kamouflerade sig bra i en skogsmiljö. Men vad detta rollspel och berättelse ska handla om, är ett krig mellan dessa två riken. ___ På våningen på kungaparets slott i bergens rike där tjänarna sov vaknade Serena en tidig morgon. Hon sträckte på sig och sedan reste hon sig ur sängen. Hon satte i ögonsörjan som vanligt. Det var ungefär som färgade linser förutom att det var farligt och ohälsosamt. Sörjan infekterade ögonen med ett slags gift som bytte deras ögonfärg. Man blev tröttare av dem och det sved otroligt mycket i ögonen men enligt henne var det mödan värt. Hon fixade till håret och satte på sminket, men när hon skulle spänna korsetten så gick den sönder. Hon gav ifrån sig ett muttrande men tog fram en ny. Sedan tog hon på sig sin favoritklänning. Den var rosa från höfterna och neråt och vit uppåt. Armarna var rosa och hon hade ett långt pärlhalsband som sträckte sig fyra varv runt halsen som hörde till klänningen. Klockan slog sedan 6. Det var dags för frukost. Kungen, drottningen och alla vid hovet var alltid tvungna att vakna tidigt. Det var mycket ansvar och många beslut som skulle göras. Serena skyndade sig uppför trapporna tills hon kom till matsalen. Hon var inte bland de första men var glad att hon inte var bland de sista. Kungen var mycket sträng till de som kom för sent. Serena satte sig ner på en stol bredvid drottningen och fyllde en silverbägare med vatten.
25 feb, 2014 17:20 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen