Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS (Luna_rav och Kola)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS (Luna_rav och Kola)

1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar




Vi slogs, han vann, jag tjurade. Gamla vanliga.
"Äh, kom igen Kim" flinade Jack mot mig. Jag satte mig med armarna i kors och plutade med läpparna.
"Jag var faktiskt inte beredd." försvarade jag mig. Han skakade på huvudet och lutade sig närmare mig.
"Boom goes the dynamite... Boom..." viskade han i mitt öra vilket fick mig att rodna häftigt. Han satte sig bredvid mig och puttade till mig lekfullt.
"Kom igen, vi går och tar en ostburgare eller något." sa han och tog fram en femtiolapp. "Jag betalar." sa han och viftade med den framför mig. Jag suckade men log mot honom.
"Visst" sa jag bara och ställde mig upp. "Jag ska bara byta om."
"Okej." sa han och gick mot sitt skåp medan jag gick mot omklädningsrummet. Jag tog på mig kläderna jag hade haft innan och gick sedan tillbaka till honom.
"Snygg frilla." sa han och lät ett finger smeka mitt hår. Jag rodnade och kom på att jag bara hade släppt ut håret från tofsen och inte ens borstat det. Jag tog en snabb titt i fönstret som speglade min spegelbild. Jag såg faktiskt ganska bra ut. Lite lockigt, men ändå naturligt. Jag rodnade ännu mer när jag märkte att hans hand fortfarande låg kvar vid min kind och lutade mig mot den. Han rodnade men tog inte bort den, istället lät han tummen smeka min kind.
"Inte tillsammans va? Hmpff!" fnyste Mika bakifrån oss. Jag tog ett steg bakåt och log mot honom.
"Ska vi gå?" frågade han och jag nickade.

that's all I got to say

19 jan, 2014 22:23

Borttagen

Avatar



"Vart ska ni?" frågade jag och tittade på dom.
"Vi ska ta en ostburgare." svarade Jack. Jag nickade med ett leende.
"Ha så kul." sa jag kort och vinkade till dom. När de gick tog jag fram min mobil och satte mig på den röda bänken.
Jag kände hur mobilen vibrerade och jag tog upp den, mamma.
"Hallå?" sa jag i luren. Man hörde hur min brorsa pratade med Anton i bakgrunden.
"Hej, gumman. Vart är du?" frågade hon.
"Inte hemma i alla fall.... "sa jag kort.
"Nej, jag har märkt det, vart är du?" frågade hon ännu en gång.
"Inte hemma i alla fall...." sa jag ännu kortare. De var en liten tystnad och efter ett tag kom Felix till luren.
"Vart är du?!" sa han surt.
"inte hemma i alla fall... " sa jag och Milton, Jerry och Eddie tittade konstigt på mig.
"Men va fan, säg bara vart du är!" sa Felix ännu argare. Innan jag hann svara tog någon telefonen, Colin.
"Bakom dig!" sa han. Colin satte på högtalaren.
"Vem fan är du?" frågade min brorsa.
"Micael Jackson." svarade Colin med ett flin.
"Han är död." sa min brorsa irriterat.
"Synd, jag beklagar." flinade Colin.
"Vart fan är ni?" frågade Felix ännu en gång.
"Vi är i dojon!!" utbrast Jerry som blivit irriterad på att han frågat samma fråga hela tiden.
"Ah..." sa Felix enkelt och la på.
"Vad gör du? Nu kommer han komma hit." sa jag och tittade ledset på Jerry.
"Och?" frågade Jerry och höjde på ögonbrynen.
"Jag har ingen lust att träffa någon ut av dom!" sa jag argt, tog mobilen från Colin och gick ut ur dojon.

20 jan, 2014 18:15

Kola
Elev

Avatar




Jag log mot Mika medan jag gick med Jack mot Circus Burger. När vi kom närmare stannade Jack men när han såg min förvånade blick så log han bara nervöst. Jag rynkade på ögonbrynen men kom sedan ihåg hur rädd Jack var för clowner.
"Åh, kom igen" fnissade jag och gick fram till honom.
"J-jag tänkte inte på att det var hit v-vi skulle..." stammade han fram. Jag skakade på huvudet och log mot honom.
"Det är ingen fara..." sa jag när jag gick närmare. Jag tog hans hand och tryckte till medan jag raskt började dra med honom mot öppningen. Han tvekade vid ingången och när han fick se clownen blev han blek i ansiktet. Jag ställde mig bredvid honom, gav honom en puss på kinden och hans bleka ansikte förvandlades till tomatrött.
"Bättre?" viskade jag när vi hade gått förbi clownen och satt oss i ett hörnbås.
"Ja, mycket" flinade han och rös när han tittade bort mot den. Jag tog ett djupt andetag och såg på honom.
"Men du, varför är du egentligen rädd för clo-"
"Säg inte det ordet" sa han snabbt och tittade generat ner på sina fötter.
"Okej, varför är du så rädd för de?" frågade jag istället.
"Det började när jag var liten" sa han och tittade upp på mig igen.
"Jag hade ett födelsedagskalas och mamma hade hyrt in en clown, men inte en bra" sa han och rös som om han hatade bara tanken på det.
"Han hette clownen Bobbo, och skulle göra ett ballongdjur till mig" sa han och lutade sig bakåt i stolen. "Han blåste bara upp balongen och lät den vara, den såg varken ut som en giraff eller en apa. Så jag sa det till honom och han blev arg. Sedan ramlade han ihop."
"Dog han? Har du dödat en clown?" frågade jag chockat.
"Nej... Det visade sig att han bara hade svimmat efter att han hade fått stå och blåsa upp ballonger hela dagen. Men då trodde jag att jag hade dödat honom..." sa han och flinade, han verkade mer avslappnad nu.
"Så det är därför du är rädd? Du tror att de ska döda dig för att du 'dödade' honom?" frågade jag och han nickade generat.
"Typ så. Men inte bara därför. Den där clownen försökte vara rolig och kastade massa tårta på mig och sprutade vatten på mig" sa han och rös vid minnet. Jag skrattade åt honom.
"Tönt" flinade jag.

that's all I got to say

20 jan, 2014 21:16

Borttagen

Avatar



Efter ett tag såg jag att Anton och Felix var nära dojon. Jag bet mig i läppen, snart skulle de se mig.
Helt plötsligt såg jag korvgubben komma förbi.
Jag tog tag i hans arm och gömde mig bakom honom.
"Om du håller tyst får du dubbelt." viskade jag till honom och han log nöjt och nickade. Jag visste att jag inte hade några pengar på mig, men de visste ju inte han. Jag flinade och tittade när Felix öppnade dörrarna till dörren och gick in. Efter honom kom Anton.
"Whassup?" frågade Colin och tittade förvånat på dom.
"Vart är min syrra?" frågade han och tittade på Milton och Eddie som sparrades och slutade mitt uppe i luften och ramlade ner på marken.
"Jag vet inte, inte här i alla fall." flinade Colin och Felix la händerna i fickorna.
"Shit..." suckade han och fortsatte att titta på dom. "Jaja, säg till henne att mamma och pappa vill prata med henne." sa han tungt.
"Om de nu inte kom och sa de själva så tror jag inte att de har så stark vilja att prata om någonting." sa Colin kort och tittade på Jerry som bara stod och stirrade på dom.
"Du ska inte lägga dig i vår familj, idiot." sa Felix och gick ut ur dojon. Jag tog ett djupt andetag och tittade upp på korvgubben.
"Tack så mycket." sa jag och när jag var på väg mot dojon igen fick jag ögonkontakt med Anton.
Han log svagt men var helt tyst och sa inget till min brorsa.
"Vad schysst brorsa du har." sa Colin när jag kom in och stängde dörren.
"Inte särskilt." svarade jag kort.

20 jan, 2014 21:37

Kola
Elev

Avatar




Jag åt upp den sista biten av min hamburgare och drack upp min cola.
"Är du klar?" frågade Jack och lekte med sugröret till hans dricka.
"Jupp." sa jag och ställde mig upp. Han ställde sig också upp och tog med våra drickor och slängde dem.
"Ska vi gå tillbaka till dojon?" frågade Jack och jag kollade på klockan, den var halv fem.
"Åh, nej jag kan inte, jag måste göra klart min uppsats om George Washington." suckade jag.
"Den ska väl vara klar imorgon?" frågade han och jag nickade.
"Ja..." sa jag och suckade ännu en gång.
"Jag kan hjälpa dig, jag har B+ i Historia." sa han och tittade generat ner på golvet, vilket han hade gjort många gånger idag. Det är verkligen inte likt honom.
"Har du? I så fall, gärna" log jag mot honom och vi började gå mot busstationen.

~

"Så, Washington omvaldes 1793. Han avböjde att söka till en tredje mandatperiod, och det blev till ett exempel som samtliga efterföljande presidenter har följt, med undantag av Franklin D. Roosevelt." avslutade jag. Jack klappade händerna och flinade där han låg på min säng.
Vi hade skrivit i ungefär en och en halvtimma på det här och den var fem sidor lång. Jag var ganska nöjd ändå. Jag log mot honom och gick in på min skol email. Vi skulle skicka uppsatsen till vår historialärare via email. Jag kopierade sidorna och skickade iväg det. Sedan stängde jag bara av datorn. Jag satte mig i sängen bredvid Jack som satt och tittade på mobilen. Jag ryckte den ifrån honom och kollade vad han höll på med.
"Hey!" skrattade han och började kittla mig. Jack och jag hade varit vänner sedan hans första dag i skolan förra året, så vi kände varandra ganska väl. Han visste precis vart jag var kittlig...

that's all I got to say

21 jan, 2014 13:09

Detta inlägg ändrades senast 2014-01-21 kl. 17:21
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar



"Jag går hem nu." sa jag till dom och vinkade. Jag gick ut ur dojon och började gå mot Kims hus. Jag knackade sakta på dörren men ingen öppnade och jag gick in
"Jag ska bara hämta mina saker, jag måste hem på direkten sen." sa jag och gick in till Kims rum. När jag såg Jack stannade jag.
"Heeeeej" sa jag alldeles för långt. Både Kim och Jack såg chockat på mig. Jag skyndade mig snabbt att ta mina saker och blev snabbt klar.
"Jag ska inte störa er." log jag och vinkade till dom. Jag gick sedan ut ur huset med ett leende på läpparna och sprang hem.
Jag öppnade försiktigt dörren och smög in i huset.
"Mika!?" ropade mamma från köket och kom fram till mig.
"Hej..." sa jag försiktigt. Hon kramade om mig och tittade sedan glatt på mig.
"Äntligen kommer du hem, och prefekt till middan." log hon och kramade om mina kinder (Du vet, som gamla damer gör ibland x) )
"Vad bra..." sa jag och la ner mina saker och följde med in i köket där pappa satt och läste tidningen, som vanligt.
"Vart är Felix och Anton?" frågade jag och tittade mig om i köket.
"De är hos Erik, de får äta senare." svarade min pappa utan att titta upp från tidningen. Jag nickade och satte mig på en stol vid bordet och hällde upp ett glas mjölk.
"Vart var du hela natten?" frågade min mamma.
"Jag sov hos Kim." log jag och tog en klunk av mjölken och la på lite makaroner på tallriken.

21 jan, 2014 16:37

Detta inlägg ändrades senast 2014-01-21 kl. 19:26
Antal ändringar: 1

Kola
Elev

Avatar




Jag rodnade och satte mig genast upp. Undrar vad Mika trodde att vi gjorde..., tänkte jag när jag såg henne gå ut med ett leende. Jack flinade men satt lika tyst han med. Jag tittade upp på honom men vände genast ner blicken när han tittade på mig. Efter några minuters tystnad reste han sig upp.
"Ja jag måste nog gå" sa han.
"Ja, ja vi pussas." sa jag och blev röd om kinderna. "SES, SES menade jag!" utbrast jag. Han tittade på mig och höjde ena ögonbrynet.
"Du måste gå" sa jag bara och föste ut honom och stängde dörren. Jag lutade mig mot väggen och gled ner till golvet. Där satt jag hela den kvällen och tänkte på vad jag hade sagt. Hur det enda lilla misstaget skulle kunna ha förstört vår vänskap. Han kanske inte tyckte samma saker om mig? Eller han kanske gjorde det? Men om han nu inte gjorde det, vad skulle hända? Sådana tankar flög runt, runt, runt i mitt huvud hela den kvällen.

that's all I got to say

21 jan, 2014 17:28

Borttagen

Avatar



"Varför ville ni prata med mig?" frågade jag och tittade först på pappa och mamma som fick snabbt ögonkontakt.
"Nej, det var inget. Allt har löst sig nu gumman." log mamma och la på sallad till mig.
"Vad var det?" frågade jag ännu en gång och la ner besticken.
"Gumman, det var inget...." försökte mamma.
"Varför ska du ljuga för henne?" frågade min pappa och tittade på henne. "Vi pratade om jobb, det var allt." sa han och jag nickade sakta.
"Har ni typ hittat ett annat jobb?" frågade jag och tittade på pappa som nickade och tittade upp från sin tidning och la den sedan på bordet.
"Din mamma fick ett nytt jobb i Kanada, och ja..."
"Vad hade de med mig att göra?" frågade jag och tittade på både mamma och pappa.
"Vi tänkte att du kunde bo med din bror och Anton...." svarade min mamma sakta.
"Nej, aldrig. Jag tänker inte bo med dom." sa jag och pappa suckade men log.
"Det är lugnt, vi kom på att vi inte kan låta din bror ta hand om huset, även om du är här." log han.
"Hur ska ni göra då?" frågade jag och började äta salladen.
"Vi skjuter upp det ett tag. Vi behöver fundera mer." svarade mamma med ett leende.
"Men... du måste ju ha ett jobb?" sa jag och höjde på ögonbrynen.
"De kommer att vara precis som förut, så tänk inte mer på det." sa min mamma och ställde sig upp. Hon pussade mig på pannan och ställde bort sin tallrik eftersom att hon redan ätit upp. Jag nickade sakta och åt upp det på min tallrik och la undan den i disken. Jag gick sedan in på mitt rum och tog fram min mobil.

21 jan, 2014 19:34

Kola
Elev

Avatar




När jag hade suttit, helt tyst, utan att varken gråta eller röra på mig i ungefär två timmar reste jag mig. Jag gick in till badrummet och tog av mig mina kläder och tog på mig mina grå korta pyjamasbyxor och en grå tröja med en vit uggla på. Jag borstade tänderna och gick in på mitt rum för att sova.

~

Jag vaknade halv sju på morgonen och tittade ut genom fönstret. Jag gnuggade mina ögon och hoppade in i duschen.

När jag hade gjort allt, sminkat mig, duschat, borstat tänderna och satt upp håret i en tofs gick jag in på mitt rum igen. Jag tog fram ett par vita matchande underkläder. Sedan tog jag på mig ett par vita shorts och en grönaktig tröja med vit text på. Jag satte på ett annat skal på min vita iphone5 och gick sedan ner för att ta på mig mina vita converse och gå till bussen.

Skal, den gröna:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn2.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcS-epHwXCwlBmOH6NKryRG0_vxo0mG-Dg3pOeIuLU9yrHJ9ngWo
Kläder:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcSgol48QPZj3FU_18V_THdCNL2snpTVQoFIvWPUTZp4rFofkcR0

that's all I got to say

21 jan, 2014 21:39

Borttagen

Avatar



Jag gick in till badrummet och började borsta tänderna då Felix och Anton kom hem.
Jag gick sakta ut från badrummet efter jag var klar och tittade på dom.
"Så du har kommit hem igen." sa Felix kort. Jag nickade sakta och gick in på mitt rum igen.
Jag la mig i sängen och somnade snabbt.

Jag vaknade av att min mamma skakade om mig.
"Upp och hoppa, du måste till skolan." sa hon och jag satte mig upp och gnuggade mina ögon.
"Okej..." sa jag tyst och min mamma gick ut ur mitt rum och stängde dörren.
Jag gick till min garderob och tog fram en klänning (bild nedan) och tog sedan på mig ett armband.
Jag lockade håret med mammas locktång och gick sedan ut ur mitt rum.
"Godmorgon." sa min pappa som satt och läste tidningen.
"Godmorgon..." mumlade jag och gjorde i ordning en macka. Jag åt den och drack upp mitt glas med mjölk och gick sedan till badrummet och borstade tänderna.
"Jag går nu." sa jag till min pappa och satte på mig mina bruna skor och gick ut ur huset med min väska i handen.


https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata3.whicdn.com%2Fimages%2F49241727%2Flarge.png

22 jan, 2014 16:49

1 2 3 4 5 6 ... 20 21 22

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS (Luna_rav och Kola)

Du får inte svara på den här tråden.