Privat roll med Cilla Black & Fairy tale
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat roll med Cilla Black & Fairy tale
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Draco skakade på Ally. Hon hade bara fallit ihop som en hög. Ally skrek ham! Mår du bra!! Ally!
På måndagen så hade jag tänkt berätta för Ally. Om hon också haft drömmen var den nog sann, men om jag var den ända hade jag nog bara feberyrat. Men det gick inte så bra. Vid frukosten sprängde jag någonting för första gången. Jag skulle ta tag i juicekannan, och när jag tog tag i den så sprängdes den. Det kom massa svart rök från mina händer och luktade starkt av brandrök. Jag tittade mig omkring. Ingen hade märkt något. Förutom Ally. 23 jan, 2014 17:54 |
|
Fairy Tale
Elev |
Pang! En kanna hade sprängts. Cilla sprängde den. Va!? Rösten spelades upp i mitt huvud. "Yin förstör". Va!? Det kunde ju inte vara sant?! Det var ju bara en dröm! Jag åt snabbt upp frukosten och skyndade mig utan att säga ett ord om kannan till min lektion. Men när jag kastade en blick mot den så blev den hel igen, en vit rök omringade den. Jag kollade mot kannan med stora ögon.
-Hur gjorde du det!? Frågade Draco som stog bakom mig, han såg allt ihop, du hade ju inte någon trollstav. -Jo det hade jag. Stammade jag och lyfte snabbt upp den ur skon där jag förvarade den. Han såg inte. Puh -Jaha! Sa han och kliade sig i nacken. Men något såg jag. Cilla stirrade på mig. Jag skyndade mig iväg till lektionen.
23 jan, 2014 18:05 |
|
Borttagen
|
Jag kände mig som en stel pinne när jag gick till lektionen. Ville inte nudda något, tänk om jag råkade spränga hela skolan!? Eller döda någon!? Jag ryste. Vi hade spådomskonst nu. Det var inget jag behövde. Jag gav tecken till Ally och hon nickade. Tyst smet vi in i tjejtoan. Det var värt att skolka nör man just fått reda på att man kunde spränga hela skolan i luften med händerna.
23 jan, 2014 18:12 |
|
Fairy Tale
Elev |
23 jan, 2014 18:15 |
|
Borttagen
|
"Jag vet inte!? Det bara.. Hände!" Samma sekund som jag sa det exploderade spegeln. Tusentals skärvor flög runt och jag fick en till dröm...
Den här gången höll jag i en bok. Jag började läsa: Yin är den mörka sidan av de två utvalda, och kan påverka vad som helst negativt. Hon kan även utföra Yangs krafter någorlunda väl, men inte alls lika bra som Yang själv. Yin kan få dåligt väder, negativa känslor, och trolla fram farliga saker. Yang är den ljusa sidan av de två utvalda ( det står samma sak fast tvärtom... Orkar nt skriva igen.) Sedan drogs jag ur illusionen 23 jan, 2014 18:26 |
|
Fairy Tale
Elev |
Spegelt exploderade i samma sekund som jag fick en till dröm. Jag läste i en bok. Jag började läsa:
Yin är den mörka sidan av de två utvalda, och kan påverka vad som helst negativt. Hon kan även utföra Yangs krafter någorlunda väl, men inte alls lika bra som Yang själv. Yin kan få dåligt väder, negativa känslor, och trolla fram farliga saker. Yang är den ljusa sidan av de två utvalda, och kan påverka vad som helst positivt. Hon kan även utföra Yins krafter någorlunda väl, men inta alls lika bra som yin själv. Yamg kan få bra väder, positiva känslor och trolla fram ofarliga saker. Jag drogs ut ur drömmen och nu var spegeln hel igen.
23 jan, 2014 18:39 |
|
Borttagen
|
"Wow..." Sa jag tyst. Det där var läskigt. Och om vi inte började öva nu så skulle vi typ skapa katastrof. Ally måste ha insett samma sak.
"Men vart ska vi öva då!? Vi kan ju inte direkt vara i sovsalen." Ally såg bekymrad ut. Det var lunchrast och vi satt ute på den stora kullen. Det var i mitten av november, och vi hade just fått reda på att det skulle vara en julbal på skolan. Jag tänkte. "Vid behov rummet då!?" Sa jag glatt. "Är du inte klok!? Ska vi öva inne på toaletten!? Dit kommer ju alla!" Suck. Nej inte det vid behov rummet. "Nej, det på sjunde våningen, geni" skrattade jag "Såklart skrattade Ally lättat. Vi börjar i kväll. 23 jan, 2014 19:08 |
|
Fairy Tale
Elev |
23 jan, 2014 19:12 |
|
Borttagen
|
Rummet var stort. Fyllt med dockor som såg ut att kunna ge mig mardrömmar, och stora saker som såg omöjliga ut att ta sönder. Det fanns också dockor, som blödde som ally skulle ta hand om. Ett nerbrunnet hus som skulle lagas, och ett hus att bränna ner för mig. Ally skulle laga allt jag tog sönder. Jag sprang fram till en av dockorna, jag hade ingen aning om vad jag skulle göra. Jag sträckte fram handen och drog i en symbol. Massa svart rök kom ut och formade sig efter rörelsen jag drog min hand i. SedAn tänkte jag intensivt på att dockan skulle förstöras. Och BOOM. Spillror i luften och doften av brandrök. Dockan var trasig.
Jag sprang vidare till stället där man skulle ändra väder. Jag tänkte på åska och drog en rörelse med handen. Det fungerade! Nu var den största utmaningen kvar. Jag skulle bränna ner huset. Jag koncentrerade mig, men elden slocknade nästan direkt. Jag försökte igen. Det var jättesvårt. "Hur går det för dig Ally?" Skrek jag 23 jan, 2014 19:25 |
|
Fairy Tale
Elev |
Den ansiktslösa dockan började helt plötsligt gråta. Jag sprang förtvivlat fram till dockan och höll handen mot den blödande såret på armen. En vit, jordgubbsdoftande rök kom upp och såret försvann. Dockan blev glad igen och jag sprang vidare. Det låg massor av skärvor på golvet och den skärvan som stod ut mest var ett ansikte, en ledsen min. Jag kände ett stygn av medkänsla och höll fram handen. Jag blundade och bet mig i läppen, jag koncentrerade mig på dockan, den skulle bli hel igen. Den skulle bli hel igen. Jag tittade upp när en jordgubsdoft nådde mina borrar (lol). Den var hel igen. När jag öppnade dörren till vädret blev jag dygnsur. Det åskade och det var alldeles grått. Jag log och koncentrerade mig på solsken och gladhet. Jordgubbslukten kom igen och jag kände mig lugn av den brännande solen som lös över mig.
-Går det bra för dig Ally?! Hörde jag bakom mig, -Aa! Dig?! Frågade jag tillbaks
23 jan, 2014 19:58 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat roll med Cilla Black & Fairy tale
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen