Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
Efteråt så gick Daisy, Mika och Violet upp mot en kulle där ett vackert vitt slott stod.
Portarna öppnades och de gick in.
7 nov, 2013 22:19
Detta inlägg ändrades senast 2013-11- 8 kl. 14:27
|
|
Borttagen
|
Det var läskigt att gå genom en sådan stor port. Hon var glad över att de inte hade såna i *verkligheten* 8 nov, 2013 13:20 |
|
Fellrendión
Elev |
(Öh, jag vet inte hur vi ska beskriva entréhallen i slottet, kan vi komma överens om hur det ska se ut?)
8 nov, 2013 14:03 |
|
Borttagen
|
(Visst) 8 nov, 2013 14:05 |
|
Fellrendión
Elev |
(Jag tänkte mig att det kunde börja med ett stort rum med vackra marmortrappor, en som leder upp och en som leder neråt och pelare på olika ställen.
Det kan även vara röda mattor i hallarna tillsammans med stora krukor med växter i, statyer och lite tavlor överallt och att tronsalen kan finnas uppe på andra våningen, kan du komma på något mer förslag så att inte bilden av slottet blir helt tom i spelet?)
8 nov, 2013 14:23 |
|
Borttagen
|
(Hahah, mitt huvud är alldeles tomt. Men jag tkr att det där lät bra ^^ 8 nov, 2013 14:25 |
|
Fellrendión
Elev |
Violet steg in i det enorma slottets entréhall.
Det var oerhört vackert och hela byggnaden var i vitt (även om dekorationerna inte alltid var det). Efter att gått en bit så var det en marmortrappa som ledde upp och en som ledde neråt, och det var pelare på olika ställen för att bära upp taket, samt mörkröda mattor i hallarna. De tre flickorna gick uppför trapporna. Violet hade märkt att Daisy nu inte hade sin vita klänning utan hade på sig en mörkgrön med bruna kanter.
8 nov, 2013 14:31 |
|
Borttagen
|
Mika tittade sig omkring medan hon gick upp för trappan. Det var ovanligt vackert. Hon hade aldrig sätt så många prydnader och ett rum som är så städat. Men hon hade ju aldrig varit i stora och fina hus förut... Hon var vid dom små husen i utkanten av stan. 8 nov, 2013 14:33 |
|
Fellrendión
Elev |
När de sedan kom ända upp på andra våningen som var förvånansvärt högt upp så knackade de på en dubbeldörr gjord av mahogny.
De sa sina namn men hörde inget svar. Violet visste att det förmodligen var en dålig idé men hon öppnade dörren till tronsalen. På insidan var det ett stort cirkelformat rum med väggar med en vacker skogsmålning. På golvet var det mörkröda långa mattor med marmorgolv under. Det var enorma fönster med vackert färgat glas och långa röda gardiner bredvid. En vacker guldfärgad tron och en i silver med röda kuddar och ryggstöd längst bort framför dem och vackra målningar på kungafamiljens förfäder på olika ställen med två pelare i mitten och vaser och bord med prydnader vid sidorna. Rummet var nästan helt perfekt...förutom den lilla detaljen att det låg en avsvimmad kung och drottning på golvet och en flicka och en man med långt skägg som var infrysta i ett stort isblock mitt i rummet.
8 nov, 2013 14:52 |
|
Borttagen
|
Mika tittade sig omkring och hennes blick stannade på *människorna* "Vad har hänt med dom?" frågade hon och tog några steg fram. 8 nov, 2013 14:54 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen