Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Röda blåbär och gröna smultron

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Röda blåbär och gröna smultron

1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14
Användare Inlägg
Jessica Tonks
Elev

Avatar


Anna såg tveksamt på kvinnan en stund, hon verkade vara äldre än henne, men hon kanske var okej? Hon hade inte litat på någon eller fått hjälp på en väldigt lång tid. Men tillslut nickade hon bara och såg mot den andra flickan, hon verkade vara ungefär lika gammal som hon själv, trodde hon i alla fall.
"Jag är Anna" presenterade hon sig sedan.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F71%2F1SJS.gif

7 nov, 2013 19:36

Borttagen

Avatar


Pling rynkar vaksamt åt flickorna och lägger armarna i kors över bröstet.
- Jag har sju guldmynt, hur mycket har ni? undrar hon tyst.

7 nov, 2013 19:38

Vildvittra
Elev

Avatar


Lavinia höjer ögonbrynen åt den nykomna flickan, "Ja det är min ensak och inget jag tänker avslöja för dig." sa hon enkelt. Idiot att avslöja det bara, hon kunde ju bli nedslagen och rånad.
"Jag heter Lavinia" ler hon innan hon vänder sig om och tar stegen mot marknaden. Det var deras val om de ville följa med eller ej.

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

7 nov, 2013 19:42

Jessica Tonks
Elev

Avatar


Anna funderade en stund och sa tillslut "Jag har inga pengar". Ingen skulle direkt vilja råna henne då i alla fall. Hon såg på kvinnan som presenterat sig som Lavinia igen och började sakta gå efter, hon verkade någorlunda snäll i alla fall.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F71%2F1SJS.gif

7 nov, 2013 19:43

Borttagen

Avatar


- Åh, men vad om jag redan rånat dig då? Då vet jag ju eller hur? Jag vet vad du tänker. Jag är inte dum, jag rånar själv så jag vet hur jag ska skydda mig. Du bjuder, Lavinia! Flinar Pling enkelt och börjar gå.

7 nov, 2013 19:47

Vildvittra
Elev

Avatar


Lavinia svarade inte med en gång men vänder sig sedan mot henne.
"Du har inte rånat mig och du ska inte heller." sa hon med varnande underton. Sedan rycker hon på axlarna, visst kunde hon bjuda om hon kände för det.

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

7 nov, 2013 19:51

Jessica Tonks
Elev

Avatar


Anna gick tyst på en stund och det enda som hördes från henne var ljudet av hennes nakna fötter mot den blöta gatstenen. Hennes fötter var verkligen ingen fin syn, helt smutsiga och ibland såriga av att gå utan skor i alla väder.
Tillslut närmade de sig marknaden och hon fick en ide för att tjäna pengar. Det var rätt så mycket folk där än, och bara om hon hade någon liten kartong eller gammal hatt kunde hon ställa sig och sjunga, det brukade locka folk.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F71%2F1SJS.gif

7 nov, 2013 19:54

Borttagen

Avatar


(Nån av er som kollar på supernatural?)

Pling fnittrar tyst, den här Lavinia är en riktigt förtjusande ung dam!
- Vad heter du då? flinar Pling sedan och springer ikapp den andra flickan.

7 nov, 2013 19:58

Vildvittra
Elev

Avatar


(Nix ;P)

Då de kom fram till marknaden såg sig Lavinia om och såg ett stånd med grillad kyckling. Lukten var förförisk och det var just något sådant deras utmagrade kroppar behövde. Hon tog sig dit och köpte en som de kunde dela på.

"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du."

7 nov, 2013 20:05

Jessica Tonks
Elev

Avatar


(Nepp inte jag heller xD)

Anna såg på den andra flickan. "Jag är Anna" presenterade hon sig igen. "Och du är? Du sa aldrig ditt namn". Då de kom fram till ståndet stirrade hon på all mat, det luktade så gott och det knorrade till i hennes mage. Hon hade nästan aldrig kött, oftast köpte hon bara bröd, det mättade och räckte längre för henne.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F71%2F1SJS.gif

7 nov, 2013 20:07

1 2 3 4 5 6 ... 12 13 14

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Röda blåbär och gröna smultron

Du får inte svara på den här tråden.