Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Marodörtidsroll (PRS)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Marodörtidsroll (PRS)

1 2 3 4 5 6 7
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Albus ställde sig upp. "Välkomna till ett nytt år av Hogwarts!"

8 dec, 2013 11:00

Borttagen

Avatar


Chiko stödde armen mot bordet och tittade upp mot Dumbledore.
"Alla förstaårselever, välkomna hit, och alla andra elever, välkomna tillbaka!" Han tittade runt i hela Stora Salen över sina halvmånformade glasögon.

8 dec, 2013 15:57

Borttagen

Avatar


Jag log. Albus log mot mig.

8 dec, 2013 16:09

Borttagen

Avatar


"Mr. Filch", han nickade mot vaktmästaren Mr. Filch som stod längre bak i rummet, "ville att jag skulle hälsa att listan med förbjudna föremål har utökats med kärleksdrycker och stinkbomber det här året."
Chiko kastade en blick på Filch och skakade på huvudet. Regeln om stinkbomber skulle han få svårt att få igenom.
"Jag ska också berätta för er förstaårselever och påminna er äldre", vid orden er äldre så dröjde hans blick fast vid marodörerna, "att Förbjudna skogen har fått sitt namn utav en anledning, den är just förbjuden."
Marodörerna flinade mot varandra, de verkade inte alls ha några planer på att sluta promenera in i skogen närhelst de hade lust med det.
Dumbledore fortsatte sitt tal.

"Eftersom att det är en vanlig skoldag imorgon så vore det bäst för er själva om ni gick och la er nu direkt när ni kommer upp till era uppehållsrum. Erat elevhems prefekter visar er vägen dit. Med det så säger jag och resten av lärarkåren god natt!"
Det skrapade i golvet när alla elever reste sig upp samtidigt och började prata med varandra.
"Förstaårselever hitåt!" ropade Lily och Lupin.
Istället för att vänta på dem så gick Peter, James och Sirius tillsammans med Chiko upp till uppehållsrummet.

"Lösenord?" frågade den tjocka damen.
"Någon av er som vet det?" frågade Chiko. "Jag glömde att fråga Lils om det."
"Krämkaramell", sa Sirius självsäkert, och mycket riktigt så svängde den tjocka damen upp. "Jag frågade Måntand innan vi gick upp."
Chiko nickade förstående.
"Okej." svarade hon och gick in genom porträtthålet in i det tomma uppehållsrummet. Hon satte sig i en fåtölj och förklarade att hon skulle vänta på Lily. Brasan i den öppna spisen var tänd, och Chiko gissade att det hade varit husalferna som hade tänt den. Hon lutade sig bakåt i fåtöljen och lät elden värma hennes fortfarande kalla händer och ansikte i väntan på att Lily skulle komma upp med Lupin och förstaårseleverna.

"Flickornas sovsal ligger till vänster, och pojkarnas till höger", avslutade Lily sin långa utläggning om Hogwarts och uppehållsrummet. Alla förstaårselever gick genast till sina sovsalar, och Lily satte sig i den fåtölj som stod närmast den Chiko satt i.
"Är inte du trött?" frågade hon.
"Nej", svarade Chiko och ryckte på axlarna. "Men jag har ju faktiskt inte berättat om allt jag lärt mig under hela min skolgång utan att andas."
Lily blev lite röd om kinderna. "Jag tänkte bara att de ville veta så mycket som möjligt. Det ville i alla fall jag när jag var förstaårselev!"
"Det är lugnt Lils, jag anklagar dig inte för något!" Chiko skrattade.

8 dec, 2013 16:58

Borttagen

Avatar


Jag gick till min säng och tog fram min trollstav. Jag leker lite med den och Lupin, Sirius och James kommer in. "Hej Loj." sa alla i kör. De sätter sig på sina sängar. "Vad gör du Loj?" frågade James.

8 dec, 2013 18:50

Borttagen

Avatar


"Ska vi gå upp?" frågade Chiko när Lily gäspade.
Lily nickade och reste sig upp. Chiko gjorde detsamma, och så gick de upp till flickornas sovsal. Där uppe hade redan Theresa, deras jämnåriga vän, intagit sin säng.
"Hej Tess!" sa Chiko och log mot sin vän.
"Chiko! Lils!" Theresa hoppade upp från sin säng och gav dem båda två varsin kram. "Vad jag har saknat er!"
"Jag har saknat dig med!" svarade Chiko och log. "Har inte Hanna kommit än?"
"Nej, jag har inte sett henne sedan på tåget, vi hamnade inte i samma vagn."

8 dec, 2013 18:56

Borttagen

Avatar


"Jag håller på att uppfinna en trollformel som ni kan använda för att reta Filch." sa jag och log ett brett leende. "Tack Loj!" sa Sirius. James klappade mig på axeln. Jag viftade och en gnista flög ut.
"snart är den klar James, Sirius och Lupin." sa jag.

8 dec, 2013 19:00

Borttagen

Avatar


"Hon kommer säkert snart", sa Lily och ryckte på axlarna.
"Vad har du gjort på lovet, Tess?" frågade Chiko.
"Haft tråkigt", svarade Tess och längde med sitt långa, vitblonda hår som ramade in hennes blå ögon.
"Jaså?" frågade Chiko. "Jag trodde att din familj skulle åka till Turkiet eller något, ni brukar ju resa på loven."

8 dec, 2013 20:00

Borttagen

Avatar


"Bra Loj." sa de i kör.
"Kolla nu." sa jag. Jag öppnade ett fönster och viftade med trollstaven. Ut ur den flög det ut eld, röd färg och svart bläck. "Den är klar. Vifta bara upp och ner tio gånger." sa jag.

8 dec, 2013 20:03

Borttagen

Avatar


"Jo, men inte i år", suckade Theresa. "I år så har mamma och pappa jobbat, och jag har suttit hemma med bara Liz som sällskap, och det var faktiskt inte så kul."
Liz var Theresas yngre syster som alltid var frågvis och aldrig lyssnade till ett nej eller sluta.

8 dec, 2013 20:05

1 2 3 4 5 6 7

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Marodörtidsroll (PRS)

Du får inte svara på den här tråden.