(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
När jag vaknade hade jag hemsk huvudvärk. Jag suckade och kollade på klockan. Halv sju, jag skulle ändå gå upp om en kvart. Jag suckade och vände mig om.
"Kola, kom gumman" lockade jag och Kola lyfte på huvudet och tittade på mig. Sedan ställde hon säg upp, väldigt långsamt, och gick mot mig. Hon la sig sömnigt bredvid mig och jag klappade henne. "Du är den enda jag kan lita på just nu..." mumlade jag in i hennes päls när jag kom på en till person "och Jack såklart" jag log när jag tänkte på hans oroliga SMS. Jag skulle gå och prata med honom idag i skolan. Jag suckade och kollade på klockan. Snart kvart i sju. Dags att gå upp. Jag reste mig sakta upp och gick mot garderoben. Jag tog på mig ett par slitna jeans, den gröna stickade tröjan, ett par svarta Uggs och min svarta handväska med nitar under. Jag la ner mobilen i väskan och gick ner. Jag satte mig vid bordet utan att säga något och började äta på min macka som mamma hade gjort iordning. "Hur mår du idag då?" frågade mamma och tittade upp från tidningen. "Bra" mumlade jag med macka i munnen. Så fort jag hade ätit upp gick jag ut till bussen. När jag kom dit satt Mika redan i bussen. *Jag kanske kan prata med henne nu* tänkte jag men när jag kom närmare såg jag att hon satt med två andra. De skrattade och verkade ha väldigt roligt. Jag hann inte tänka mer på det för Gracie kom fram till mig och kramade mig. "Kimmie, gumman, hur mår du?" frågade hon och gav mig en orolig blick. Jag log. "Jag mår bättre nu, tack" svarade jag och hon tog min hand. "Bra, kom så går vi och sätter oss" hon började dra med mig till bussen men stannade tvärt. "Herre gud! Där är Jack! Han är sååå snygg!" viskade Gracie i mitt öra. Jag tittade på henne. "Gillar du Jack?" frågade jag men hon hann inte svara för Jack kom gående mot oss. Gracie släppte min hand och började hålla på med håret. Men Jack verkade inte bry sig om henne. "Hur mår du? Vad hände?" frågade han oroligt. "Jag mår bra, jag bara, snubblade" ljög jag men oturligt nog började Gracie prata. "Vad snackar du om? Mika sparkade dig ju i huvudet igår!" utbrast och en tår rullade ner för hennes kind. Hon gick närmare Jack. "Det var så hemskt att se på" snyftade hon och ställde sig mitt emot Jack. Han tittade på henne och sedan på mig igen. "Sparkade dig?" frågade han mig. Jag log svagt och nickade. Han gick fram mot mig och Gracie tog ett steg bakåt. Jag kunde inte hindra en tår rinna nerför kinden. Jack kramade mig och jag höll om honom hårt. Gracie stod bara där och tittade på. "Ja, eh, jag tar en plats till dig i bussen Kim" sa hon och började gå. Jag stod där och kramade Jack tills busschauffören tutade på oss och alla tittade på oss. Jag backade och gick generat in i bussen. Fan va pinsamt. that's all I got to say 10 nov, 2013 14:18
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:21
|
|
Borttagen
|
Helt plötsligt kom Gracie inspringande i bussen och såg väldigt arg ut.
"Men, vad är det med dig då? Har du brutit en nagel?" frågade tjejen med lila hår. Gracie bara fnyste åt oss och satte sig längst fram. Vi skrattade tills busschauffören tutade. Vi alla tittade ut genom fönstret, där Kim och Jack stod och kramades. "Skynda er in!" skrek chauffören till dom. Tjejerna bredvid mig började skratta och jag flinade lite. "Att dom inte kan låta bli varandra!" sa tjejen med lila hår, Emma. "Ja, alltså det är så himla störande!" suckade Ida tjejen med det långa svarta håret. "Ja, bara kyssa varan liksom!" skrattade Emma. Jag var tyst men nickade. Kim gick generat in i bussen. "Din biljett?" frågade chauffören. Kim visade den snabbt och fortsatte sedan längre in och satte sig vid Gracie. Vi fick snabbt ögonkontakt men jag vände genast bort ansiktet mot Emma. "Gracie är så himla störande." sa Ida och tittade på oss. "Jag vet, hehehaha." härmade jag. Ida och Emma skrattade. *Förstår inte Kim att Gracie bara är med henne för att komma närmare Jack?* tänkte jag och suckade djupt. Jag tittade mig omkring i bussen och fick ögonkontakt med den nya killen. Han flinade mot mig men vände bort ansiktet när några kompisar försökte prata med honom. "Men, Mika går inte du på karate?" frågade Ida och vände sig mot mig. "Jo, det gör jag." sa jag och log mot henne. "Vilket bälte har du?" sa Emma. "Jag har svart bälte med fem fyra sträck. Men jag ska försöka få mitt femte i helgen, då det blir en ny gradering och tävling mot Wasabi dojon." svarade jag. "Wasabi? Är det inte där Kim och de andra går?" frågade hon. *Hur i helvete kan hon veta det?* tänkte jag men log mot henne. "Öhm... Jo, kanske." Jag kom på det då... att jag kanske måste tävla mot henne. Jag flinade, enkelt. Helt plötsligt stannade bussen, vi var framme. "Typiskt att vi inte har lunch samtidigt." suckade jag och tittade på Emma och Ida. "Ech, vi möter dig senare!" sa Emma och blinkade mot mig med hennes stora ögon. Jag log mot dom och började gå mot mitt skåp för att hämta matteboken. 10 nov, 2013 15:18 |
|
Kola
Elev |
"If my life is going to mean anything, I have to live it myself"
Jag satt i bussen och lyssnade på musik medan Gracie pladdrade på om sina skor som hon köpte igår. "Och de kostade liksom bara 3500!" utropade hon förtjust. Jag tog ur hörlurarna. "Okej, mina skor kostade 350" jag härmade hennes röst och flera på bussen flinade till. Jag tittade bak på Mika och såg att hon log, men när hon såg mig vände hon sig om. Jag suckade. Hur skulle det här sluta? Jag kommer aldrig orka va med Gracie hela skolåret. Ugh, jag mådde illa bara av tanken. Jag satte i hörlurarna igen. "People who mind don't matter and people who matter don't mind" *Jag älskar verkligen den här låten* tänkte jag och märkte knappt när bussen stannade. Gracie ställde sig upp. "Kan du akta dig eller?" frågade hon otåligt men sedan såg hon Jack och gav mig ett vänligt leende "så att vi inte kommer försent menar jag" sa hon med sin irriterande röst. Jag ställde mig upp och tog väskan och mobilen. Jag gick ut ur bussen och Milton kom springande efter mig. "Kim!" ropade han efter mig. Gracie tittade på honom med avsmak. "Du känner väl inte den nörden?" frågade hon och innan jag hann svara kom Milton fram. "Hej Kim, hur mår du?" han såg glad ut och jag log mot honom. Jag skulle precis säga att jag mådde bra, men Gracie hann före. "Hon skulle må bättre om du inte var här" sa hon kyligt och puttade undan honom med ena handen och med den andra tog hon tag i mig och vi gick mot skolan. "Varför gjorde du så?" mumlade jag tjurigt. "Men snälla lilla söta Kim, han är en nörd, du är poppis. Det är ingen bra blandning" sa hon enkelt. Jag orkade inte käfta emot mer så jag bara suckade. Hon fortsatte prata om alla olika grupper på skolan. Nördarna, de populära, datatekniker, emo, kawaii, gangsters, idrott, musik och hippie. "Och du tillhör hippie eller?" sa Jerry som precis kom förbi. Jag kunde inte hålla mig för skratt och Jerry log mot mig. "Om du ursäktar oss.." sa Gracie och tog min hand. "Yo chilla mannen, jag ska bara snacka med Kim" suckade han. "Okej för det första är jag ingen man, för det andra, tala inte om för mig vad jag ska göra!" fräste hon. Jag skrattade ännu mer nu. Jag citerade Jerry. " 'Yo chilla mannen', det är bara ett talesätt" vi alla skrattade, ja förutom Gracie men det sket jag i. Jag gick bort och pratade med Jerry. "Vad ville du?" frågade jag honom. Han såg sig omkring. "Jo, jag undrade om du kunde fixa en dejt till mig" började han men jag avbröt honom. "Wow, wow, wow. Med Gracie?!" jag såg förskräckt på honom. "Nej! Med Mikas kompis, Ida" han tittade bedjande på mig och jag suckade. "Jag känner inte Ida och Mika och jag är inte vänner längre, kommer du ihåg?" Han tittade ner i golvet och suckade. "Kom igen, prata med henne bara" sa jag och slog till honom lite uppmuntrande på armen. "Visst, men du får hänga med" sa han och drog med mig mot Ida, Emma och... Mika. *Helvete vad detta kommer bli pinsamt* tänkte jag när jag lät mig dras med bort mot det lilla 'gänget'. that's all I got to say 10 nov, 2013 17:56
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:21
|
|
Borttagen
|
Jag såg att Jerry och... Kim var på väg mot oss. Emma och Ida tittade på dom med avsmak. "Vad vill ni då?" frågade Emma och lutade sig mot sitt skåp. "Vi har en fråga att ställa er." sa Kim och log. "Åh, vad?" sa Ida irriterande. "Jo,jag, eller Jerry undrar.." "Jag sköter det här själv Kim." sa Jerry och gick fram ett steg. "Jo, Ida... skulle du vilja..." "Gå på en dejt?" föll Ida i. Hon log lite svagt. "Behövde du Kim för att fråga det?" sa hon upprört. "Jag tänkte bara... öhm, ja du vet hjälpa till." sa Kim och log. Ida nickade. Man såg på henne att hon ville dejta Jerry, men vågade inte när Jag och Emma var bredvid. När Ida tittade på mig som att hjälpa till så log jag bara och nickade. "Visst." sa hon och vände sig mot sitt skåp igen."Vi kan väl göra det någon gång i helgen?" frågade hon Jerry. Jag såg hur lättad han blev. "Kej, jag ringer." sa han och gick iväg. Jag fortsatte att gå mot mitt skåp. Och när jag skulle vända gick jag in i den nya killen... igen. Men den här gången tappade han i alla fall inte alla sina saker. "Se dig för." sa en ut av hans polare. Jag flinade lite mot dom. "Jag önska att jag gjorde det." sa jag och stötte till den nya killen med axeln när jag gick förbi. Jag gick till skåpet och tog ut mina böcker och gick sedan till mattelektionen. Jag la boken på bänken och tittade ut genom fönstret. Tillslut började lektionen och fler elever kom in i klassrummet. "Mika, vad blir 58x58?" hörde jag läraren fråga. "Hmh, Vet du inte det?" frågade jag och kladdade lite på matteboken. "Jo, men det är meningen att svara på frågan!" sa vår lärare irriterat. "Synd för dig. För jag tänker inte svara på det." svarade jag, och då ringde det ut och jag skyndade mig ut ur klassrummet. 10 nov, 2013 18:33 |
|
Kola
Elev |
Jag såg hur lättad Jerry blev när han gick därifrån. Jag dröjde mig kvar en stund och log mot Mika, hon såg mig nog inte för hon tittade ner i golvet. Jag suckade och gick tillbaka till Gracie.
"Vad var det där om?" frågade hon. "Jo Jerry frågade Ida..." jag hann inte avsluta meningen för Brett kom. Jag suckade men han vände sig inte mot mig, utan mot Gracie. De kysstes... "Hej sötis" sa han och sedan vände han sig mot mig "Kim" "Hej" mumlade jag. Det kändes konstigt att se min 'vän' kyssa mitt ex. Jag stod bara där när de gullade med varandra. Gracie gav mig ett överlägset leende. Men sedan höjde hon blicken till något ovanför mig. Samtidigt kände jag hur någon kramade mig bakifrån. *Jack* tänkte jag och log. Jag vände mig mot honom. "Hej" sa jag och kramade honom. "Hej, eh, jag bara undrade om du vill ta en glass efter skolan?" frågade han mig och verkade inte ett dugg generad över att han frågade mig det inför massa folk. Gracie tittade avundsjukt på mig. "Jättegärna, men hinner vi till karaten?" frågade jag ängsligt. "Äh, skit i den" mumlade han i mitt öra när han kramade mig. Jag kunde inte låta bli att le. När klockan ringde in till lektion gick Gracie och Brett därifrån hand i hand. "Vad har du för lektion?" frågade Jack. "Kemi" svarade jag. "Jag med, vi kan vara labbpartners om du vill?" han såg på mig och jag nästan drunknade i dem där ögonen. "Mm" mumlade jag. *Kemi?! Seriöst? Är det en tillfällighet eller?* tänkte jag och smålog medan vi gick mot kemisalen, hand i hand. that's all I got to say 10 nov, 2013 19:10
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:22
|
|
Borttagen
|
Jag la ner boken i skåpet och började gå genom korridoren när jag hörde att Emma ropade på mig. "Hej, Mika!" sa hon och kom springande mot mig. När hon kom fram till mig la hon armbågen på min axel. "Vad händer?" frågade hon och log. "Inget, jag kom precis ut från en mattelektion." sa jag och suckade. "Hänger du med till fruktståndet?" frågade hon och började leka med mitt hår. "Nej, tack. Jag är inte hungrig. Men jag letar upp er senare." sa jag till henne och fortsatte ut från skolan. Jag satte mig på en bänk och tittade upp i himlen. Jag tog upp ett ritblock från min väska och började rita. Det blev en voodoo docka. Jag tittade på den... "Du är duktig." hörde jag att någon sa. Jag vände mig om och där satt den nya killens polare. "Tack." svarade jag och fortsatte med teckningen. "Har du tänkt på att gå med i en teckningstävling." sa han och flinade. "En teckningstävling? Knappast!" sa jag och ställde mig ifrån bänken. "Jag gillar inte att tävla med folk." sa jag och suckade. "Det märks." sa han och gick bort från bänken. Jag suckade ännu en gång och gick in till skolan igen. "Vad gör du inomhus Mika?" frågade någon bakom mig. träslöjdsläraren. "Jag ska på toa." svarade jag och sprang iväg till toan. Jag gick in dit och stod bara där. Hehe, lite kort :'P 10 nov, 2013 19:27 |
|
Kola
Elev |
När vi kom in i kemisalen hade nästan alla satt sig. Det var några eftersläntrare. Vi satte oss längst bak och jag började klottra ner anteckningar i min bok. Efter en stund knackade Jack mig på axeln.
"Vi ska blanda dem här två ingredienserna" sa han och höll upp två olika vätskor "och se om det blir flytande eller inte" flinade han och jag skrattade. "Okej vad ska vi blanda de i?" frågade jag och vi tittade oss omkring. Jag hittade en liten skål och vi hällde i ingredienserna. Antagligen hällde vi i de för fort för det började ryka och bubbla. Läraren sprang mot oss medan han skrek "Utrym rummet allihop, detta är ingen övning!" Alla elever skrek och sprang ut i panik. Men vi bara skrattade ännu mer. "Ut! Innan den exploderar!" skrek han men det var för sent. Den geggiga smörjan exploderade över honom. Eleverna började komma in i klassrummet igen och Jack och jag skrattade så vi fick ont i magen. "Ja, vi kan i alla fall konstatera att den ínte är flytande!" fnissade jag och det fick hela klassen att skratta förutom läraren. Han såg ut som om han precis skulle till att säga något men då ringde det ut. Vi alla sprang skrattande ut ur rummet. Många kom fram till oss och frågade vad vi hade gjort. Vi sa att vi bara hade hällt i ingredienserna. "Men hur kunde Mr Sunkingman bara bli smutsig och inte ni?" frågade en liten rödhårig tjej. "Jag puttade undan Kim i sista minuten och vi duckade bakom honom" sa Jack stolt. Det fick oss alla att skratta medan vi gick mot matsalen. Jag stötte på en snyftande Gracie på vägen. "Vad har hänt? Har dina dyra fina läderstövlar blivit smutsiga?" flinade jag och Jack skrattade. Hon skakade på huvudet. "Nej skorna mår bra som tur är" snyftade hon och jag kunde inte hålla mig för skratt. "Men vad är det som är så hemskt då?" suckade jag. "Brett och jag har gjort slut!" utbrast hon och hoppade in i Jacks famn. Han bara stod där och visste inte riktigt vad han skulle göra. Gracie backade, men bara någon centimeter och såg in i hans ögon. "Tack för att du stöttar mig" viskade hon så högt att till och med jag kunde höra. Hon kastade en snabb blick mot mig och jag insåg att hon bara låtsades vara ledsen för att Jack skulle 'bry sig om henne'. *Den där jävla..* tänkte jag men avbröts i mina tankar när hon kysste Jack. Kysste Jack!? Jag kände att jag fick tårar i ögonen. Jag gick förbi de och snuddade vid hans axel. "Kim!" ropade han efter mig men då började jag springa. Jag sprang så snabbt jag kunde till det enda stället jag kunde komma på. Toaletten. Dit gick ingen, förutom de som skulle röka eller något sånt. Jag låste in mig i ett bås och satte mig på toalocket. Jag började gråta och satt där en stund. När jag torkat tårarna såg jag en sko i båset bredvid. Det var Mikas sko. Jag blev helt tyst. Vi båda stod där och tittade in i väggen. Det var som att vi kunde se varandra genom väggen. 'Vad gör du här?' for det genom mitt huvud. Jag flämtade. Kunde Mika tala med mig i mina tankar? Men efter en stund förstod jag att hon faktiskt hade sagt det. "Inget, och du?" frågade jag stöddigt tillbaka. Men självklart visste hon att jag grät. "Inget, får man inte gå på toa eller?" fräste hon och jag hörde hur dörren till det andra båset öppnades och smälldes sen igen. Jag suckade och satte mig på golvet. *Varför ska allt vara så svårt?* tänkte jag för mig själv. Det gick några minuter och jag satt där på golvet i tystnad när någon knackade på dörren. "Kim?" frågade rösten. Jag kände igen den, det var Jack. "Gå din väg. Jag vill va ifred, och du har ju Gracie nu!" skrek jag genom dörren. "Hon betyder ingenting för mig" sa Jack lugnt "snälla Kim öppna" "Varför skulle jag det?" frågade jag snyftande och det blev tyst en stund. "För att vi behöver prata" sa han till sist. Jag ställde mig upp och borstade av mig. "Om vad?" frågade jag "jag har inget att säga till dig" Jack suckade. "Jag vet, jag skulle inte ha kysst Gracie tillbaka men allvarligt, vad skulle jag ha gjort?" frågade han. Jag öppnade dörren och när han såg mitt rödgråtna ansikte mjuknade hans ögon. Han frågade igen. "Vad skulle jag ha gjort?" han tittade på mig. "Kysst mig" sa jag och snubblade in i hans famn. that's all I got to say 10 nov, 2013 20:35
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:22
|
|
Borttagen
|
Jag satt där på toaletten och tänkte... Vart skulle man annars kunna tänka ifred? När tävlingen börjar kommer jag att möta Kim då? Kommer vi båda spöa upp varandra? Jag skakade på huvudet och suckade. Tillslut hörde jag hur någon annan kom in och satte sig i båset bredvid. Jag förstod snabbt att det var Kim som kommit in. Men jag var inte säker på att hon förstod att jag satt här bredvid mig. Så vi satt där i var sitt bås... och jag kunde höra hur hon grät. "Vad gör du här?" frågade jag tillslut som kändes som en evighet. Det tog en tid innan Kim svarade. "Inget... du då?" frågade hon. Jag suckade djupt. *Hon är verkligen inte duktig på att ljuga* tänkte jag. "Får man inte gå på toa eller?" sa jag. Egentligen var det inte en fråga utan jag gick ut ur båset och ut ur rummet med alla bås. När jag kom ut såg jag hur Jack sprang in. Han hade antagligen inte märkt mig så jag ställde mig bakom dörren och lyssnade på vad dom sa. Tillslut bestämde jag mg för att vara schysst och började gå till mitt skåp igen. Vi hade börjat lektionen för tio minuter sedan, men jag orkade inte bry mig. Jag öppnade mitt skåp och tog min Geografi bok och började gå till geografilektionen då jag såg hur Frank höll på att mobba några. Jag märkte att det var Milton och Eddie han hade gett sig på. Även om jag verkligen inte gillade töntarna kunde jag inte låta bli att gå dit och säga till honom. "Hej, Frank. Har du inget bättre för dig?" frågade jag honom "Lägg dig inte i snorunge!" väste han. "Vad sa du?" sa jag och gick närmre. Då han försökte slå mig. Jag tog tag i hans arm. "Vi går i samma dojo, Frank. Jag känner dig väl." sa jag med ett flin. Frank drog bort sin arm och började gå. "Nästa gång har ni ingen idiot som räddar er." "Käften, Frank!" ropade jag efter honom. Jag vände mig om mot dom. "Varsågoda." sa jag och log mot dom. Milton och Eddie såg rädda ut på varandra och sprang där ifrån. Jag suckade djupt...*Ska dom inte ens säga tack?* tänkte jag och fortsatte till lektionen. Jag öppnade dörren och gick in i rummet. "Mika, du är försenad!" sa Mr Doyce surt. "Jag fick ett hinder." svarade jag och satte mig på en ledig plats och kände hur alla tittade på mig. "Mika, kan du peka ut vart Nederländerna ligger?" frågade han och tittade strängt på mig. "Ja, det kan jag. Men jag tänker inte." svarade jag och lutade huvudet mot armen. "Det var ingen fråga!" sa han argt och man såg hur röd han blev i ansiktet "Det lät väldigt mycket som en fråga." sa jag ironiskt. "Mika, en timme efter skolan slut!" sa han argt. Jag märkte hur alla tittade på mig. Bland annat Jerry. Han som ville gå ut med Ida. "Men... jag har..." försökte jag men han avbröt mig. "Inga men i detta klassrum!" sa han argt. Jag flinade åt honom. "Då antar jag att du ska gå ut? Du är ju en man eller hur?" sa jag och klassen började skratta och nickade. "Ut med dig! Vi får prata efter skolan." sa han surt och pekade på dörren. Jag gick ut ur klassrummet och jag kände hur många som tittade efter mig. *Jag kommer inte missa en till träning, Mr Doyce.* Tänkte jag och gick till mitt skåp och la undan Geografi boken och gick och satte mig på trappan. Det var ungefär trekvart kvar tills nästa lektion skulle börja. Och jag kunde inte sluta undra om Kim var kvar på toaletten. Jag bestämde mig för att gå och kolla. Jag gick till toaletten och öppnade dörren försiktigt och såg att hon var kvar med Jack. Jag stängde dörren och gick och satte mig på trappen igen som var rätt nära. Längre :' 10 nov, 2013 21:14 |
|
Kola
Elev |
Vi var så nära varandra. Jag kunde känna hans andetag och vi kom närmare och närmare... Plötsligt stängdes dörren. Någon hade vart här inne. Jag backade ett steg från Jack.
"Det var nog bara vinden" mumlade han och gick närmare. Jag nickade och vi skulle precis kyssas när någon hostade. Jag drog mig bakåt. *Vem det än är ska den få för att förstört för mig och Jack* tänkte jag och gick mot dörren. Jack kom efter mig. Vi öppnade dörren lite på glänt. "Herre gud" flämtade jag när jag såg vem det var. Mika. Min 'bästis' hade tjuvlyssnat och tittat på när jag var med en kille. Jag stängde dörren innan Jack hann se vem det var. Det skulle jag inte ha gjort för Mika hörde mig och vände blixtsnabbt på huvudet åt vårt håll. Jack tänkte precis ta ett steg framåt när dörren slog igen och han snubblade. Jag snubblade på hans fot och vi ramlade båda två. Mika kom in i rummet och där låg vi som om det hänt mer än bara en 'nästan-kyss'. "Öhh..." Mika tittade först på mig och sedan på Jack. Jag rodnade och ställde mig upp, Jack gjorde likadant. "Vad vill du då?" frågade jag Mika och gav henne en dödande blick. Hon backade ut ur rummet. "Chilla" sa hon och stack. Jack tittade på mig med sorgsna ögon. "Jag vet att du är arg på Mika, men du kan inte vara med Gracie hela termminen" sa han som om han hade läst min tankar. "Jag vet" suckade jag "men vad ska jag göra?" "Be om ursäkt?" sa han och jag suckade igen. "För vad? Jag har inte gjort något!" sa jag ganska högt. Jack kom fram till mig och kramade mig. "Såja, det blir nog bra ska du se" viskade han. Jag kramade om honom hårt. Jag hörde ett svagt ljud. Det ringde ut, skolan var slut. Jack tog min hand och drog med mig mot våra skåp. "Hämta dina saker, jag tror bestämt att jag lovade dig en glass efter skolan" sa han och gick mot sitt skåp. Jag fnissade åt honom och hämtade min väska. Jag gick tillbaka till Jack och vi gick mot stan. Plötsligt ringde Jacks mobil. "Hej Rudy" svarade han "Ja. Okej, vi kommer" sa han och tittade besviket, men ändå lite upphetsat på mig. "Vad är det?" frågade jag och kunde inte dölja nyfikenheten i min röst. "Tävlingen har flyttats till idag" sa han. "Men jag har inga kläder!" utbrast jag. "Ingen fara, vi har redan fixat en gi åt dig" sa Jack och tog min hand och så sprang vi hela vägen till Dojon. När vi kom fram var nästan alla där. "Okej alla elever med svart bälte ställer sig här!" ropade Rudy till sin grupp. Jag tog snabbt på mig min gi och gick och ställde mig i ledet, bredvid Jack. Jag tittade på motståndarna. En del var stora andra var små. Jag fick syn på en rosa figur med svart bälte. Det var henne jag skulle tävla mot. Jag tittade på henne och när hon vände sig mot mig såg jag vem det var. Mika. that's all I got to say 11 nov, 2013 15:17
Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:23
|
|
Borttagen
|
Jag sprang fort till mitt skåp och tog min väska. Jag sprang ut ur skolan och förbi Kim... hon märkte mig nog inte. Jag gick och satte mig vid busstoppet. Min träning började bara om en kvart, så bussen måste komma snabbt nu. Jag drog upp min mobil och såg att jag hade ett missat samtal. Det var min tränare (kan nt namnet på hnm?) Jag ringde upp honom och han svarade snabbt "Va? är tävlingen idag? Men jag har ju missat dom två senaste träningarna.... Ja, jag vet. Ja, jag ska göra mitt bästa ut av det. Okej, herrå." svarade jag och tittade på den långa busskön. Jag var mycket kortare så jag smög framåt så att jag stod först i ledet och en man stod bakom mig. Bussdörrarna öppnades och jag gick in. "Min pappa betalar." sa jag och pekade på mannen bakom mig. Busschauffören nickade och jag gick in i bussen. Jag tittade bakåt och såg hur chauffören tryckte på några knappar så att mannen betalade för mig. Jag flinade och satte mig längst bak. Jag tittade ut genom fönstret och suckade djupt. *Idag kommer jag att få möta Kim* tänkte jag och efter en stund tryckte jag på *stop*. Jag gick ut ur bussen och började springa till dojon där vi skulle tävla. Jag gick mot min tränare och ställde mig vid dom andra svartbältade "Sensei, varför har vi det idag istället?" frågade jag upprört. "Det blev ett förhinder i helgen." sa han och såg helt normal ut. Vi nickade. "Så jag vill att ni kämpar hårt och fixar minst 2 bälten!" sa han. VI ställde upp oss och vände oss mot Wasabi dojon. Jag såg på dom som stod framför mig. Det var Kim, Jack, Jerry, Milton och Eddie... det skrämde mig, jag gick ju i samma skola som dom. Jag förstod strax att jag hade haft rätt förut... Jag skulle få möta Kim. Jag flinade och gick och satte mig på bänken för att vänta på min tur. Först skulle Eddie möta en stor kille från min grupp. Det kändes uppenbart att han skulle förlora. Men Eddie sprang rakt på honom och välte honom. Jag kunde inte hålla bort ett litet skratt men det gick över snabbt. Tillslut var det Jerrys tur och jag fixade till bältet och tittade noggrant på. Efter en stund var det min tur... att möta Kim. Kom ihåg att vi båda *vinner* ;'P 11 nov, 2013 15:35 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen