Glee-roll (4 platser)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Glee-roll (4 platser)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
IdaLovegood
Elev |
Fick sådan lust att forsätta!!
Kristin var snygg, klarade alla möten med coach Sylvester och var populär! Som jag. Undra om jag skulle prova bli vän med henne...Efter lunchen träffade jag William som tydligen var ledare för Glee i korridoren. "Juliette? Roligt att du ville vara med i Glee i år" Han tittade med glada ögon på mig. Som att jag brydde mig. "Visst" jag suckade och gick vidare in på flickornas toalett. Där stod Kristin och målade sina läppar med den dära härliga rödfärgande som hon oftast bar på sina läppar. "Juliette" Kristin stoppade ned stiftet i hennes väska. "Ja" Juliette mötte aldrig Ktistins blick utan tog upp sin mascara ur sin ryggsäck och tittade in i spegeln istället. "Coach sa att jag skulle spionera i Glee och du ska hjälpa mig" Kristin vände på sina sneakers och gick ut. Jaha tänkte jag och packade ned mascaran i ryggsäcken kollade hur jag såg ut efter förbättringen. Snyggt såklart! Jag gick ut i korridoren och där borta stod Simon och Kristin och pratade? Simon som tyckte att Kristin var för mycket 'kristin' De kramade varann och Simon kom hitåt. "Hej sötisen" Simon drog in mig i en kram och jag kände hans magmuskler. "Hej" Jag hade fortfarande bilden av Kristin och Simon kvar i huvudet... On Wednesdays we wear pink. 29 okt, 2013 20:50 |
|
Borttagen
|
( Kommer lite sent ... =/ )
Heidi gick i korridoren och småpratade med Nathalie, Cheerleader ledaren. "Jag tror inte de kommer spionera åt Coach Sylvester" sa Nathalie bestämt. "Kanske de första veckorna, men jag vet hur det kommer bli. Mr Schue kommer hjärntvätta dem, och vi kommer förlora dem" Heidi tvekade. "Tror du verkligen de skulle ge upp Cheerios?" frågade Heidi. Nathalie ryckte på axlarna. "Kanske, man vet aldrig" Nathalie stannade. "Du kommer väl inte gå med?" "N-nej" sa Heidi snabbt. "Men jag skulle vara beredd att göra det om Coach sa åt mig" Nathalie suckade och började gå igen. Heidi hänge efter. "Men det skulle väl du också göra? Om Coach sa åt dig?" sa hon oroligt. "Nej" sa Nathalie bestämt. "Jag är ingen idiot" Nathalie ökade takten och lämnade Heidi bakom sig. 30 okt, 2013 11:44 |
|
IdaLovegood
Elev |
Juliette stod i korridoren när Heidi kom fram till henne
"Kommer du spionera åt coach Sylvester?" Heidi tittade oroligt på henne. "Ja, Jag och Kristin" Juliette höjde huvudet upp i vädret och såg stolt ut. "Nathalie sa att Mr Schue kommer hjärntvätta er" Heidi tittade på Juliette. "Sällan! Det är det sista han gör med mig" Juliette kände hur bitchig hon blivit de senaste dagarna. "Heidi, du ska också gå med i Glee!" Juliette såg bestämd ut. "Va?" Heidi tittade på Juliette men följde efter när Juliette gick iväg till Cheerleading träningen. "Du ska inte lyssna på Nathalie, Hon gör allt för att ha kvar sin plats som ledare! Men det ska hon inte vara länge till!" Juliette gick in i killarnas omklädningsrum gick rakt fram till Nathalies pojkvän Tom. "Nathalie sa att hon hatade dig och att hon gjorde slut med dig" Juliette såg självsäker ut. "Me..Men va?" Tom såg osäker ut men han brukade lyssan på Juliette som var hans X-flickvän. "Du hörde" Juliette vände på klacken och gick ut "Okej" Juliette hörde Toms röst efter sig och log elakt. "Hur ska det där hjälpa dig att bli Cheerleader ledare?" Juliette hade nästan glömt att Heidi var med henne men svarade snabbt "Du ska få se, det funkar!" PÅ LUNCHEN "Jag fattar inte" Nathalie satt vid bordet och var helt förstörd. "Han s att han tyckte det var synd att det var slut" Nathalie satt omringad av alla i Cheerios utan Juliette och Heidi. "PYRAMID!" Sue skrek åt oss att göra en pyramid och Juliette och Nathalie skulle vara på toppen. Nathalie grät fortfarande och hade inte kraft nog att se snygg ut på toppen och Juliette såg snygg ut. "Vad fan gör du" Sue röt åt Nathalie "Förlåt Coache! Min pojk" Natalie hann inte avsluta förens Sue sa "Juliette, du är den nya Cheerleaderledaren!" On Wednesdays we wear pink. 30 okt, 2013 12:12 |
|
Borttagen
|
( Japp, vad är Glee utan drama? ;D )
Heidi var i mitten av pyramiden. Hon tittade ner på marken. "Juliette, du är den nya Cheerleaderledaren!" hörde hon Sue ropa. Heidi ville inte riskera att ramla och rasa pyramiden, så hon tittade inte upp på där Juliette och Nathalie stod. Men hon visste att Juliette sken av lycka. Efter träningen bad Nathalie Coach Sylvester om och om igen om samma sak, "Snälla, du förstår inte ...!" började Nathalie, men Sue avbröt henne. "Jo, jag förstår. Jag förstår att vi kommer förlora riksmästerskapen med dig som ledare" Nathalie hade antagligen inte gett upp än, men för idag i alla fall. "Grattis!" sa Heidi till Juliette när de gick i korridoren på väg mot nästa lektion. 30 okt, 2013 12:59 |
|
DarkBells
Elev |
(( Ida, tänk på att jag är min egna karaktär och du skriver inte om min. Man blir väldigt förrvirrad. Men jag kan gå med på att Kristin blir ihop med Simon och allt du skrivit om Kristin. ))
30 okt, 2013 13:52 |
|
IdaLovegood
Elev |
DarkBells
Tog bort inlägget men det om hänt är ~ Juliette och Simon gjorde slut ~ Juliette och Heidi börjar hänga (Erisedstone?) ~ Och allt jag skre förut gäller! Hoppas alla e nöjda nu! On Wednesdays we wear pink. 30 okt, 2013 14:17 |
|
DarkBells
Elev |
30 okt, 2013 14:20 |
|
Borttagen
|
Jaadå, det är bra =)
För mig kan du gärna skriva vad jag säger och gör. Det är kul med långa inlägg, superbra! 30 okt, 2013 14:22 |
|
IdaLovegood
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jaadå, det är bra =) För mig kan du gärna skriva vad jag säger och gör. Det är kul med långa inlägg, superbra! ♥♥ LOVE U :* On Wednesdays we wear pink. 30 okt, 2013 14:22 |
|
Borttagen
|
Naw, Aj löv ju 2!
Men vart håller Inez*Malfoy och Hängslebyxor hus? =/ 30 okt, 2013 14:24 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen