Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Voldemorts dotter ~ Fanfiction

Forum > Fanfiction > Voldemorts dotter ~ Fanfiction

1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Skrivet av Borttagen:
Oh my god nu blir jag nyfiken på vem som skickat det andra brevet och om hon ska gå med Draco!! Snälla mer nuuu! Du skriver så himla bra! Hela berättelsen är så himla svinbra!! Jag vet inte ens vad jag ska skriva!!
Snälla mer NUU! Så nyfiken!

Aww....tack så mycket, okej bara för att så... ♥♥♥♥♥♥♥
~
Kapitel 5: Överrasknings-karusell
~
"Miss Evans! Kan du visa för resten av klassen hur man utför en svävarförtrollning?"
"Eh...va?" frågar jag och rycker till. Jag hade precis tänkt på vem som skulle kunna ha skrivit brevet till mig, då professor Binns hade avbryt mig.
"Oj, okej" säger jag och tar fram mitt trollspö.
"Wingardium Leviosa!" säger jag och svänger med spöt som jag har lärt mig.
Fjädern på bordet lyfter, sakta men säkert närmar den sig professor Binns huvud.
"Bravo! Såg ni, miss Evans klarade det!"

Efter lektionen drar jag direkt till quidditchplanen.
Quidditchplanen är ovanligt öde och tyst än vanligt.
Det tar ett tag innan jag ser den ensamma gestalten som kommer gående mot mig.
"Ser man på, Potter i egen hög person!" säger jag och ser på honom. Han har ett stelt uttryck i ansiktet, som minnet av senast vi sågs plågade honom.
"Jag fattar inte! Hur kan du vara dotter till...hmpf...VOLDEMORT?!"
Jag tar överraskande ett steg tillbaka.
"Fråga inte mig Potter. Men du jag har inte tid att prata. Jag väntar på en person här!" säger jag och kollar bakom Potter.
"Men har du inte fattat än eller?" skriker han och jag ser in i hans ögon.
"Vad skulle jag ha fattat? Du undviker mig som om jag var pestsmittad, och du behandlar mig som luft och ända sedan första gången på tåget, så hatar du mig!" skriker jag.
"Ja men, men..." mumlar han.
"Vad Potter!?" säger jag och börjar bli irriterad på honom
"För jag är kär i dig!" skriker han.
Alla mina förhastade slutsatser fastnade i huvudet. Jag bara stod där och gapade. Jag måste ha sett ut som en gås utan hjärna.
"Och det berättar du nu" säger jag och får ett trött ansiktsuttryck.
"Ja?"
Potter sätter sig ner.
"Potter...?"
"Harry!"
"Okej då Harry"
"Ja?"
"Vad skulle du fråga mig?"
"Om du ville gå på balen med mig?"
Jag slår handen för pannan. Men sedan bestämmer jag mig.
"Jag ska gå med Draco tyvärr. Men du! Alla säger att du och Cho Chang ska gå med varandra ju!" säger jag och drar bort
en mörkbrun hårslinga från ansiktet. Genast ramlar den tillbaka.
"Ja det ska vi." säger Potter och hans ansikte stelnar. Jag fattar att det måste kännas hemskt.
"Du, Harry, jag mena inte..." försöker jag.
"Nej, sluta. Förresten, glöm att jag sa något!" säger han. Och jag hinner inte uppfatta vad som händer innan hans läppar möter mina.

"Nessie är du klar än?!"
Jag står framför spegeln och studerar min klänning. Den ser rätt okej ut. Den är mörkblå med inga axelband och silverstenar. Den är i mjukaste siden och har ett lager som är mörkblått och genomskinligt på kjolen. Mitt hår är lockat och jag har sprayat in glitter i de främre slingorna.
"Snart!" skriker jag till Luna där nere och sätter på mig silverskorna. Sedan går jag ner.

"Så är du nervös?" frågar Luna mig. Draco och jag ska träffas vid stora salen och sedan gå tillsammans in.
"Nja, inte så mycket. Jag har ju känt Draco sedan tre års ålder." Säger jag och döljer min riktiga nervositet.
Vi går till stora salen. Där är redan Draco. Genast fastnar hans blick tillsammans med många andras på mig. Jag rodnar och går ner till Draco.
~
Mer?

3 okt, 2013 20:29

Borttagen

Avatar


SUPERBRA!!!!♥
LÄNGTAR EFTER EN FORTSÄTTNING!!!!

3 okt, 2013 20:36

Borttagen

Avatar


(Tack för citeringen ♥)
Älskade det!
"Jag måste sett ut som en gås utan hjärna"
*Satt och småskrattade *
Så himla superbra! Jag vet verkligen inte vad jag ska skriva, så bra är den!
Längtar verkligen tills nästa kapitel! När kommer det?
♥♥♥

3 okt, 2013 20:37

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
(Tack för citeringen ♥)
Älskade det!
"Jag måste sett ut som en gås utan hjärna"
*Satt och småskrattade *
Så himla superbra! Jag vet verkligen inte vad jag ska skriva, så bra är den!
Längtar verkligen tills nästa kapitel! När kommer det?
♥♥♥

Haha, ja...
Imorgon tror jag. Måste gå ner till mams och paps nu.
See ya!

3 okt, 2013 20:42

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
(Tack för citeringen ♥)
Älskade det!
"Jag måste sett ut som en gås utan hjärna"
*Satt och småskrattade *
Så himla superbra! Jag vet verkligen inte vad jag ska skriva, så bra är den!
Längtar verkligen tills nästa kapitel! När kommer det?
♥♥♥

Haha, ja...
Imorgon tror jag. Måste gå ner till mams och paps nu.
See ya!


Yaay! Längtar sjukt mycket!

3 okt, 2013 20:44

Alma123!!
Elev

Avatar


meeeer nu! idag! annars..

"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats!

4 okt, 2013 10:31

Fantasia
Elev

Avatar


JAG DÖR SÅ BRA!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F4c62bd4549dc8652fa45ab44abe9d594%2Ftumblr_ompnc8qz8Y1w34bgio7_r2_250.gifvhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F79f621e5dae4e34de243ad6dc0e7fe81%2Ftumblr_okuhx8PVch1t0u8w9o4_250.gifv

4 okt, 2013 10:53

Borttagen

Avatar


Jag skriver ett kapitel imorgon. Är lite ledsen idag så...

4 okt, 2013 20:10

Alma123!!
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag skriver ett kapitel imorgon. Är lite ledsen idag så...

vad har hänt gumman? ( behöver ej säga om du nt vill)

"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats!

4 okt, 2013 20:16

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag skriver ett kapitel imorgon. Är lite ledsen idag så...

Vad har hänt?
Du behöver absolut inte svara!

4 okt, 2013 20:18

1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11

Forum > Fanfiction > Voldemorts dotter ~ Fanfiction

Du får inte svara på den här tråden.