Styra drömmar.
Forum > Off Topic > Styra drömmar.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Cinnamonagouti: Har aldrig haft någon lucid dröm, dock så kommer jag väldigt ofta ihåg vad jag drömt, ibland flera drömmar per natt. Vet inte hur ofta det är normalt att minnas, men många av mina kompisar kommer ihåg vad de drömt högst en gång i veckan... Har faktiskt hänt ett par gånger att jag förstått att jag drömt, men båda gångerna har jag blivit helt overecxited och vaknat typ direkt hahah Jag har hört att man typ drömmer fyra drömmar på en natt eller något sådant och att den drömmen man kommer ihåg är den sista typ men det har hänt att jag kommer ihåg alla fyra. Och det händer ibland också att jag väldigt ofta kommer ihåg mina drömmar, kan någon gång komma ihåg alla drömmar i en vecka och sedan inte alls på ett tag. Det är olika. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 13 sep, 2013 20:38 |
|
Borttagen
|
Jag styr alltid mina drömmar och så vet jag att jag faktiskt är med i drömmen, jag känner även vad jag rör vid och hör vad jag säger och inte säger.
13 sep, 2013 20:41 |
|
Borttagen
|
Skrivet av AlbusPotter: En sak som jag upptäckte för bara nån dag sen är att jag i alla fall kan avsluta mina drömmar om jag vill, och vakna upp då. Saken är den att då är det såå mörkt och läbbigt i rummet så tankarna om mardrömmen kommer ju direkt D: Har aldrig riktigt kunnat göra något annat coolt Att vakna när man drömmer en mardröm är inte samma sak som att klardrömma. 14 sep, 2013 00:43 |
|
Borttagen
|
När jag var yngre och drömde mardrömma så kunde jag ibland vara medveten om att det var just en mardröm, så då kunde jag liksom lyfta upp ögonlocken med fingrarna.... Då vaknade jag.
14 sep, 2013 00:50 |
|
AlbusPotter
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av AlbusPotter: En sak som jag upptäckte för bara nån dag sen är att jag i alla fall kan avsluta mina drömmar om jag vill, och vakna upp då. Saken är den att då är det såå mörkt och läbbigt i rummet så tankarna om mardrömmen kommer ju direkt D: Har aldrig riktigt kunnat göra något annat coolt Att vakna när man drömmer en mardröm är inte samma sak som att klardrömma. Nää, det vet jag också. Kan du klardrömma då?
En Romans I Grått ~ Drarry
14 sep, 2013 08:27 |
|
Draconifors
Elev |
Jag kommer oftast ihåg vad jag drömmer - om än vagt efter ett tag. Men om det i drömmen skulle hända att jag inser att det är en dröm - då vaknar jag. Har aldrig kunnat styra händelser i en dröm.
Of course it's happening inside your head, but why on earth should that mean it is not real? 14 sep, 2013 09:15 |
|
Solkatten
Elev |
Jag ska försöka lära mig att klardrömma så nu har jag börjat skriva ner mina drömmar. :3 Jag har hört att om man skriver ner sina drömmer så ska man senare bli bättre på att tydligare komma ihåg dem.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 14 sep, 2013 15:31 |
|
DarkBells
Elev |
en gång drömde jag något läskigt och någonstans i mitt undermedvetna nyper jag mig i armen så att jag vaknar... o.o
14 sep, 2013 15:34 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Solkatten: Jag ska försöka lära mig att klardrömma så nu har jag börjat skriva ner mina drömmar. :3 Jag har hört att om man skriver ner sina drömmer så ska man senare bli bättre på att tydligare komma ihåg dem. Det har jag också läst, så det gör jag med. Sen jag började minns jag vad jag drömmer varje natt, förr kom jag kanske ihåg mina drömmar två gånger i veckan så det funkar. Nu vet jag dessutom att jag drömmer väääldigt konstiga saker :p 14 sep, 2013 16:45 |
|
Hapo
Elev |
En gång har jag drömt något läskigt, men jag har tänkt: Det här är ingen dröm, ingen fara
Sen vaknade jag. När jag somnade om drömde jag samma dröm igen, och tänkte även den gången att det inte var på riktigt. När jag vaknade, för att sedan somna om och drömma samma dröm för tredje gången var jag övertygad om att det var på riktigt. Det här var inte så att jag kunde styra mina drömmar, men det var ganska konstigt! 14 sep, 2013 16:59 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen