Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[PRS] Internat med möjligheter.

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [PRS] Internat med möjligheter.

1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10
Användare Inlägg
kotte7
Elev

Avatar


(Visst det var det jag hade hoppats.)
Dörren är av trä och knarra lätt när jag skjuter upp den. Jag kliver in och befinner mig i nån sorts cirkelrund bostad utan sängar. Det är ganska stort och det finns en soffa, ett skrivbord krokar att hänga kläderna på, skåp, en trappa som går uppåt och en till dörr. trappan går som en spiral runt hela rummet och börjar vid mina fötter. Hela rummet är mysigt inrett och bokhyllorna är fulla av böcker. Jag hänger upp min jacka på en krok och lägger min mapp på skrivbordet. Sen går jag för att kolla vad som finns på andra sidan av dörren.

15 aug, 2013 18:44

Queen Boo
Elev

Avatar


(Oki)
En kvinna sitter där inne. ''Du måste vara... Selena Light?'' säger hon. Jag nickar. Hon pekar på ett prov och jag sätter mig vid bordet. ''Börja!'' säger hon. Provet är så lätt att jag blir förvånad. I slutet står det: Val av specialidrott/idrotter Jag kryssar i ridning, karate och svärdsfäktning. Sedan lägger jag ifrån mig pappret. ''Klar'' säger jag och kvinnan tittar upp från en modetidning. ''Redan? Det gick fort'' säger hon. Jag nickar. ''Får jag kolla på din tatuering?'' frågar hon. Jag håller fram handen. ''Intressant...'' mumlar hon. ''Vad är intressant?'' säger jag nyfiket. ''Färgen, de vanligaste färgerna är blå och gul, men neongrön och rosa! Du har visst en väldigt... flammig... personlighet'' jag fnissar, det var vad min pappa brukade kalla mig, flammig. Hon ger mig en karta och en rumsnyckel. ''sov gott' säger hon. Jag kollar på kartan och förbereder mig på att gå vilse, jag hoppas att jag hittar någon mer snäll människa att fråga om vägen. Men när jag öppnar dörren står Sebastian kvar. ''Har du nåt smeknamn?'' frågar han bara, som omd et var självklart att han skulle vänta. Jag nickar. ''See, har du?''

jag är jättecoolig älska mig plz

15 aug, 2013 18:53

kotte7
Elev

Avatar


Där är det ett badrum, med badkar, dusch, handfat och en toalett. Inte så överdådigt som det förra rummet.
Jag går ut igen och sen upp för trappan. Den är av marmor och är utnött av ålder. Där uppe finns det två dörrar med en lapp på varje på den ena står mitt namn och på den andra står det, Selena Light. Kan det vara henne jag träffade i matsalen idag funderar jag och går in i ''mitt'' rum. Där inne ligger mina saker på en stol som står bredvid ett skrivbord. Det finns en säng därinne med vackra lakan och sänghimmel. Det finns också en mindre bokhylla med plats för skolböcker och ett fönster. Rummet är som en halvmåne och har en vindslucka som troligtvis leder upp i toppen av tornet.

15 aug, 2013 19:06

Queen Boo
Elev

Avatar


''Seb. De flesta som heter Sebastian kallas för Sebbe, men inte jag'' Han flinar. ''Vet du var flickornas elevhem är?'' frågar jag. Han nickar. ''Jag har varit där många gånger'' Jag skrattar, ''vadå, för att flirta med alla tjejer?'' ler jag. Han tystnar. ''Nej'' sedan ler han igen, men jag ser att det är ansträngt. ''Vad är det?'' frågar jag. Han tittar förvånat på mig. ''va? Hur kan du se... Äsh, det var inget, nu är vi framme'' Jag kollar på nyckeln. 329 står det. Jag ser en dörr. ''Hej då, tack för hjälpen'' säger jag. jag kramar honom snabbt utan att veta vad jag gör. Sedan låser jag upp dörren och går in.

jag är jättecoolig älska mig plz

15 aug, 2013 19:13

kotte7
Elev

Avatar


Jag hör dörren öppnas där nere och går dit för at se vem det är. Jag tror att det är selena men det skulle kunna vara vem som helst, typ, jultomten. Jag skrattar inom mig för att det var kul men konstaterar att det troligtvis inte är jultomten.

15 aug, 2013 19:20

Queen Boo
Elev

Avatar


Jag hör steg och tittar upp. ''Men det är ju du! Vad var det du hette...?''säger jag glatt. Det knackar på dörren och jag öppnar. Seb står precis utanför dörren. Han lutar sig fram och blåser i mitt ansikte. ''Vad gör du?'' frågar jag. Han ler. ''Jag har inget att göra'' jag suckar. Kan han komma in?'' jag vänder mig mot min rumskompis

jag är jättecoolig älska mig plz

15 aug, 2013 19:24

kotte7
Elev

Avatar


''visst kan han komma in.'' säger jag och tittar nyfiket mot dörren för att se vem det är selena har bjudigt hit, kanske är det jultomten trots allt. Jag går för att hämta en bok i bokhyllan.

15 aug, 2013 19:36

Queen Boo
Elev

Avatar


Jag håller upp dörren. Seb går in. Han ser sig omkring. Jag kollar efter henne jag träffade föut. ''Du, vad hette du?'' säger jag, och går fram till bokhyllan jag med. jag kollar på böckerna och tar ut en.

jag är jättecoolig älska mig plz

15 aug, 2013 19:40

kotte7
Elev

Avatar


''Jag heter Kathrine.'' Säger jag och tar ut en bok. Sen sätter jag mig i soffan och börjar läsa.

17 aug, 2013 12:38

Queen Boo
Elev

Avatar


''Okej, har du något smeknamn?'' frågar jag. Seb ställer sig bredvid mig. ''Ursäkta, men jag tror att det där är din bokhylla'' viskar han. Jag kollar på boken Kathrine läser. Vampyrernas samhälle.

jag är jättecoolig älska mig plz

17 aug, 2013 12:41

1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > [PRS] Internat med möjligheter.

Du får inte svara på den här tråden.