Yggdrasil
Forum > Fanfiction > Yggdrasil
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Bullen1
Elev |
Skrivet av luna lovegood 21: Synd... Önskar nån annan kunde läsa... I need reeders! We need reeders! 13 jul, 2013 22:01 |
|
KajsaRC2001
Elev |
13 jul, 2013 22:08 |
|
Bullen1
Elev |
13 jul, 2013 22:12 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Kapitel 7 *Maja* Det tog en halvtimme för oss båda att hitta rätt trollstav. Jag fick Viliehår och Järnek. Hon fick Drakhjärtesträng och gran. Hennes var rätt flisig, så trollstavshandlaren fick sandpappra den. Jag var rädd att min trollstav skulle göra min magiska förmåga sämre, eftersom Ollivander säger i fjärde boken att Viliehår gör trollstavarna Nyckfulla, opålitliga tror jag det betyder. Suck. Men skämtbutiken var rätt konstig. Pugmèpuffarna var hoppiga idag, det fanns en slags Karamell som gör så man helt plötsligt är i sina drömmar, och gör det man helst av allt vill göra. Det stod på paketet att det var lätt att bli beronende, som det gör på typ snusdosor. Det fanns skolkgodis, och jag vet inte varför, men jag köpte en näsblodsnogat. Det verkar mest... Ofarligt! Kräks smakar inte gott, så det är därför jag inte tog nån kräkskaramell. Det fanns en kärleksdryck, åh herre gud vad den luktade gott! Men eftersom jag aldrig varit kär, så köpte jag den inte. Det skulle varit onödigt. ________________________________________________________________________ Och nu orkar inte jag skriva mer.... 13 jul, 2013 22:49 |
|
Bullen1
Elev |
I skämtbutiken köpte jag en Pygmépuff, Volly och en skolkgodispåse. Det var saker som flög omkring i hela affären, och det var svårt att ta sig fram.
Efter en stund gich vi mot trollstavsbutiken som såg ut att ha stängt för flera hundra år sedan. Vi gick långsamt in och såg oss omkring, det var stavar på hyllor överallt. Vid ett bord täckt med spindelväv satt en gammal man och läste på små pergamentbitar. Jag harklade mig och han tittade upp. -"Åh, hei, bør du ha tryllestaver?" sa han med en djup stämma. Jag läste i den nya norska-boken och nickade. -"Ok, prøv dette," sa han och räckte en stav till Maja. Hon viftade den långsamt fram i luften, när inget hände tog mannen staven från Maja, han räckte en till mig. Den var ljusbrun med ett slingrande mönster, det kalla trät drog den långsamt runt i cirklar. Jag kände absolut ingenting. Den gamla mannen drog den ur min hand med ett kraftigt tag. Efter ca 5 trollstavar till hade Maja fått en, 10 tum Järnek, viliehår som tjärna, böjlig. Sen såg jag en mörk, enkel stav som jag pekade på. Trollstavshandlaren tog ner den och jag la den i handen. Helt plötsligt kände jag en fantastisk känsla och det började gnistra från änden på staven. Vi gick ut med händerna fulla av saker. _____________________________________ Det blev liksom samma stycke ur ett annat perspektiv… 14 jul, 2013 11:51 |
|
Elzyii
Elev |
GÄRNA!! Skriv på, du är så
sjukt duktig Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873 14 jul, 2013 19:46 |
|
luna lovegood 21
Elev |
bara hon? *blir sur* är inte jag bra? >: (
14 jul, 2013 19:48 |
|
Bullen1
Elev |
14 jul, 2013 19:51 |
|
Elzyii
Elev |
*NI menar jag såklart!!!
haha Luna syftade faktiskt på dig där, för jag tänkte inte att Bullis också skrev... MEN NI ÄR PRO ♥ Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873 14 jul, 2013 19:52 |
|
luna lovegood 21
Elev |
vi är inte PRO... vi känner bara oss själva... jag är ju Maja (fast med ett annat namn) och Bullen är Kajsa! (fast med ett annat namn)men det kändes elakt att du skrev att Bullen var bra (när man säger "du" i en ff tror jag man menar den som skrev senast) men inte jag... men så menade du mig!
Om någon läser, så vill jag säga att jag har ett kap på g. bara man kommenterar så kommer det om en stund! 14 jul, 2013 20:00 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen