harry potter- sagan om ringen
Forum > Harry Potter > harry potter- sagan om ringen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Tycker inte att det spelar någon roll om J.K. har lånat eller whatever, HP kommer ändå alltid vara bäst!!
9 sep, 2011 19:00 |
|
jörgen77
Elev |
Jag tycker att båda berättelserna är två av de i särklass bästa som har gjorts!
One Direction <3 Louis (L) 9 sep, 2011 19:14 |
|
sassa!
Elev |
har aldrig sätt sagan om ringen...
Harry potter 4-ever!<333 9 sep, 2011 19:42 |
|
Borttagen
|
Skrivet av sassa!: har aldrig sätt sagan om ringen... men herregud! gå till närmaste filmaffär och hyr boxen eller något! seriöst, du har missat något stort och helt awesome 10 sep, 2011 10:33 |
|
Saqura
Elev |
Skrivet av Borttagen: ^ this.Skrivet av sassa!: har aldrig sätt sagan om ringen... men herregud! gå till närmaste filmaffär och hyr boxen eller något! seriöst, du har missat något stort och helt awesome
Harry Potters död.
10 sep, 2011 12:22 |
|
Grace
Elev |
En stor skillnad som finns mellan HP och LOtR är tjejer. I HP är ungefär hälften av karaktärerna tjejer och många av dem är framstående, smarta och modiga m.m. I LOtR-böckerna nämns knappt tjejer alls, och de som nämns är bara svaga kvinnor som är tillsammans med någon av de viktigare männen, t.ex. Arwen och Eowyn. Tjejkaraktärerna får mycket större plats i filmerna än i böckerna.
Kanske beror det på vid vilken tidpunkt böckerna skrevs eller bara på författarnas olika inställningar, men HP-böckerna är definitivt mer jämställda! All people smile in the same language <3 10 sep, 2011 23:41 |
|
viktor
Elev |
tycker om LOtR och hp nästa lika mycket
27 feb, 2012 13:20 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen