The Dark Angel Lord. [SV]
Forum > Fanfiction > The Dark Angel Lord. [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag vet har inte skrivit på länge, här kommer ett kort slarvigt kapitel till. Hoppas ni gillar den, men jag gillar inte den....
Tack för att ni tar er tid och läser denna slarviga kapitel. Kapitel 5. Dags att döda - Del 1. Inspärrad i ett litet rum djupt inne i Hogwarts, mörka tider gick och ljus tider kom, men ingen kände till hennes plats inte ens hon själv. Ingen trodde på att hon fanns, vilket gör henne svagare. Bakom den lilla mörk grå dörren finns hon gömd, på den lilla svart stegen har hon spenderat alla sina år. Minuter gick, timmar gick och dagar gick, den lilla flickan dog av smärtan och sorgen hon hade inombords. Snart blir hon 16 år och då måste hon välja mellan två sidor, den mörka sidan eller den ljus sidan. Hon visste inte vad hennes val var, i nästan 8 år hade hon funderat på sitt val. Men hon visste inte vilket hon skulle ta eftersom hon själv var en god och en ond ängel. Vad skulle hon ta? Hennes mor skulle bli så stolt över henne om hon valde den mörka sidan och hennes far som hon aldrig ha träffat skulle bli stolt över henne om hon valde den ljusa sidan. Shine kollade ner på sina bleka lårben som var täcka av stelt blod som rann ner från handlederna. Handbojorna spändes hårdare runt hennes bleka handleder än de hade spänts förut. Hennes blick fastnade på den röda blod droppen som nyligen hade runnit ner sakta från den bleka handleden, hon vände blicken mot månsken som lyste på den dammiga mörk grå golvet, månsken trängde sig mellan hålen i den grå sten väggen. Hade Shine chansen att bli fri som igår kväll? Shine skakade på huvudet, det är omöjligt kedjorna hade blivit kortare, om hon rörde sig så skulle bojorna spännas hårdare, så Shine lät bli att försöka. Shine hade redan förlorat mycket blod. Shine ljus blå ögon var nu fulla av smärtsamma tårar, men hon lät bli att gråta. Shine svalde den smärtsamma stora klumpen som hade fastnat i hennes hals, bara några få tror föll ner från de tårögda ljus blå ögonen. Draco Malfoy POV. De gamla träden susade och prasslade utanför fönstret, vilket störde Draco otroligt mycket. Draco vände sig sakta om, han hörde viskningar från olika håll. Var det någon som hade sett honom springa ut från uppehållsrummet? Eller var det bara Potter och hans vänner? Draco gömde sig i den mörka vrån, han ville inte bli skedd av någon. Viskningarna började komma närmare vilket gjorde Draco orolig. Draco sökte med blicken efter personerna som viskade men han fick inte syn på någon. "AJJJJJJJ, Ron du trampade på min fot." Hördes en röst, rösten var nära ganska nära. "SCCH, dämpa dig Hermione" sade en annan röst. Draco blev så lättad när han hörde smutsskallens namn, Draco klev sakta ut från den mörka vrån han försökte gömma sig i och klev in i ljuset. Draco drog ut sitt svarta trollspö som var innan för hans klädnad. "Lumos" trollspöns topp tindrade klart, ljuset lyste stark även om det inte var så mycket ljus på toppen av trollspöet. Draco började gå långsamt fram och sökte med blicken efter Potter. "Potter?" Draco lät ilsken i rösten. Draco stannade några få meter framför ingången till den förbjudna slottet. Potter tog av sig osynlighets manteln, Potter, Granger och Weasley visade sig. Alla tre kollade runt om sig för att se vart de befann sig. "Kommer ni?" Draco kollade strängt på Potter. "J-ja" sade Granger oroligt, hon kollade sedan på Draco som vände sig om. Draco gick in i den förbjudna slottet, med sakta steg började Potter, Granger och Weasley gå bakom Draco in till den förbjudna slottet. "D-d-d-et finns SPINDLAR" Halv-skrek Ron, han gick in i Hermione som sedan stöttades på Dracos kalla axel. Draco klev åt sidan så fort Hermione stöttades mot honom, Potter fick tag i henne så hon inte trilla på den damiga golvet. "Tack, Harry" Hon vände sig om och kollade på Draco som stannade vid den mörk grå lilla dörren. "Varför stannar vi här, Malfoy?" Frågade Harry och kollade frågande men samtidigt ilsket på Draco som försökte koncentrera sig. "Flytta på dig Potter." Draco tog fram sitt trollspö och riktade den mot den lilla mörk grå dörren. "BOMBARDA" skrek han, men de gröna ljuset attackerad Draco fast han klev åt sidan så snabbt den lyste. "Vad var det där?" Hermione kollade på dörren, det gröna ljuset hade försvunnit. Vad var det där? "Jag vet inte, smutsskalle. Draco vände blicken mot dörren igen, han riktade sitt svarta trollspö mot dörren igen och funderade på vilken trollformel som kunde spränga dörren. "Bombarda Maxima" sade Draco, en mycket kraftigare version av bombarda formeln. Dörren hade sprängts i tusentals bitar. Det gröna ljuset var borta, vilket var konstigt. Draco stack in sitt huvud och kollade in i det mörka lilla rummet. Draco klev sakta in och kollade omkring sig, rummet hade förändrats jätte mycket sedan förra veckan, det fanns mer kedjor. Potter och Granger klev in sakta bakom Draco och Weasley klev in i rummet sist av alla. "Vad är det här för rum?" Harry började se sig omkring med blicken detsamma gjorde Hermione och Ron. "Tyst Potter" sade Draco strängt. Draco vände blicken framåt och såg Shine sitta på den lilla svarta stegen. Shine satt helt stilla och kollade ner på sina bleka lårben. Hennes vingar lyste i mörkret, Draco gick sakta fram. "Shi-ne?" Draco darrade, Shine brukar alltid märka när någon kom. Men varför märkte hon inte till dem nu? "Shine?" Hermione lät frågande, hon började gå sakta mot Shine som satt på den lilla stegen. Hermione sträckte ut handen och försökte lägga den på Shines bleka axel. "Låt ...." Draco försökte stoppa Hermione men det var försent, Hermione hade hoppat bakåt och Shine började flaxa ivrigt. Shine va i luften och drog i kedjorna fast kedjorna var starkare. "Dags att döda, dags att döda" morrade Shine. Hermione sprang tillbaks till Potter och ställde sig bakom honom medan Draco gick fram till Shine och försökte lugna ner henne. "Shine det är bara jag." Draco ställde sig framför henne, han gick emot Shine som ivrigt fortsatte att dra i kedjorna. Draco såg hennes blodiga handleder, vad hade hänt med henne? "Shine lugna ner dig det är bara jag, Draco." Draco försökte gå emot henne fast hon gjorde motstånd men lyckades inte. Kedjorna började prassla och blev kortare och kortare till slut trillade Shine omkull och rullade över till en mörk vrå. "Shine." Halv-skrek Draco och sprang mot henne. 30 maj, 2013 12:50 |
|
Borttagen
|
VADÅ SLARVIGT SÅÅÅ BRA KAPITEL :***
30 maj, 2013 13:01 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: VADÅ SLARVIGT SÅÅÅ BRA KAPITEL :*** Skojar du det är den sämsta fanfictionen du kan hitta 30 maj, 2013 13:02 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: VADÅ SLARVIGT SÅÅÅ BRA KAPITEL :*** Skojar du det är den sämsta fanfictionen du kan hitta du är ju galen... det är den bästa 30 maj, 2013 13:02 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: VADÅ SLARVIGT SÅÅÅ BRA KAPITEL :*** Skojar du det är den sämsta fanfictionen du kan hitta du är ju galen... det är den bästa skoja inte 30 maj, 2013 13:02 |
|
Hermione kb<3
Elev |
Bra
Lumos! 30 maj, 2013 14:41 |
|
Borttagen
|
30 maj, 2013 21:04 |
|
Elzyii
Elev |
SLARVIGT??!
SLUTA DU är ju jätte duktig och jag har längtat jätte mycket efter det här ska du veta! Nu ska jag ta & läsa det, och se om det är lika bra som jag hoppas....Det är det garanterat! Du är mega duktig ♥! Därför får du en Draco av mig, så du riktigt kan förstå min uppskattning! ( Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873 30 maj, 2013 22:30 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Elzyii: SLARVIGT??! SLUTA DU är ju jätte duktig och jag har längtat jätte mycket efter det här ska du veta! Nu ska jag ta & läsa det, och se om det är lika bra som jag hoppas....Det är det garanterat! Du är mega duktig ♥! Därför får du en Draco av mig, så du riktigt kan förstå min uppskattning! ( Åh nej, den sämsta kapitlet jag gjort, vet själv inte vad den handlar om :o det är du som är duktig♥ awww ... :$ 30 maj, 2013 22:48 |
|
Elzyii
Elev |
DET ÄR SUPER ♥
Till skillnad från dig är jag INGENTING. Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873 31 maj, 2013 22:47 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen