Tavlorna rör sig!!!
Forum > Fanfiction > Tavlorna rör sig!!!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Bullen1
Elev |
Vi satte oss på sängen och pratade i säkert en timme, Emma visste t.o.m vad quiddich var, hon hade en egen kvast!
- Vi ska åka till diagongränden imorgon! sa hon. Vi kanske kan åka tillsammans. - E... vad är diagon... - Diagongränden är dit vi åker för att köpa skolgrejerna, sa Emma. Efter ca 4 timmar tror jag, (de hade ingen vanlig klocka) kom min familj tillbaks. - Kan vi åka till diagongränden imorgon? sa jag ivrigt. - Jo, det går nog inte, sa mamma. Du fyller år om 3 dagar. Kan vi inte gå på söndag, Mary? sa hon till mary, Emmas mamma. - Såklart, sa mrs Longbottom. _________________________________________________ Vet att det blev kort men jag kom inte på nåt! 18 maj, 2013 14:10 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Jätte bra
18 maj, 2013 19:12 |
|
Bullen1
Elev |
18 maj, 2013 19:40 |
|
Borttagen
|
AWESOME!
19 maj, 2013 09:10 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Kapitel 6
Jag vaknade till "happy birhday. Jag hade aldrig hört den förut, mrs wilson brydde sig inte om födelsedagar. För första gången i mitt liv fick jag också presenter. Det var en stor påse trollkarlsgodis, med sorter som honungsbin, berty botts bönor i alla smaker, och chokladgrodor. Det var en penningpung med galleoner, och så Emmas; en Nimbus 1000. En kvast! Det följde med ett brev, som jag läst 1000 gånger nu. Hej Domi! Jag märkte att du ville ha en kvast, och var avundsjuk på mig, som hade en. Så här är en, men märket Nimbus 1000. Modellen är inte den modernaste som finns direkt, men den kan gå rätt snabbt! Jag har också köpt två böcker, om du har märkt det. Det är Quiditsch genom tiderna, , och så Lär dig flyga! Har alltid velat lära mig flyga på en kvast, men lyckas inte... Hoppas det går bättre för dig! __________________________________________________ Jag vet, det är rätt kort, men jag blev riktigt nöjd! 19 maj, 2013 18:10
Detta inlägg ändrades senast 2013-05-19 kl. 18:44
|
|
Liv_Weasley
Elev |
Jätte bra
19 maj, 2013 18:23 |
|
Bullen1
Elev |
Efter en stund såg jag ett brev adresserat till ms Westman, kråkboet lilla rumet på övervåningen
- Det kom med ugglan i morse, sa Tom. Mamma öppnade brevet. - Ja, terminen börjar den första som vanligt, sa mamma. Mindy hade blicken på kvasten, hon sa utan att titta på något annat, - Får jag f-flyg-ga lit-t-t-e på kvas-sten s-s-sen? - Visst vi kan gå nu, eller? - Ja, sa mamma. Efter en stund var vi ute. - Du sätter dig och sparkar ifrån med högerfoten, tror jag, det står det här, sa Mindy med näsan i boken. - Em... Jag tror du ska prova först, sa jag tittandes högt upp i luften. ______________________________________________________ mst sluta nu, skriver mer i morgon! 20 maj, 2013 20:18
Detta inlägg ändrades senast 2013-05-21 kl. 15:13
|
|
Borttagen
|
AWESOME!!!
Men det stod " mrs Westman" det ska stå "ms Westman" mrs är fru på svenska och ms är miss som är fröken. Mrs är alltså om man är gift och det tror jag inte att hon är. Jag vill inte låta taskig, jag vill bara påpeka det 21 maj, 2013 15:02 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Jätte bra
21 maj, 2013 15:04 |
|
luna lovegood 21
Elev |
-okej Domi, jag tycker jag är rätt bra på att flyga... Sa Mindy.
jag stirrade avundsjukt på Mindy, som flög jättebra! Hon sjönk till typ 2-3 meter, och försökte loopa, men hon trillade. -HJÄLP! Skrek Mindy. Jag kunde inte låta bli. Jag skrattade... -Vad fnissar du åt? Sa Mindy surt. Det gjorde ONT! -förlåt, det såg så roligt ut! Sa jag. -testa du, så får du se hur det går! -okej! Det gick rätt bra, ända tills jag skulle svänga tillbaks. Kvasten bara snurrade runt! -HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!!! Skrek jag. -VRID DIG BARA LITE!! Vrålade Mindy. Jag försökte, men jag bytte istället riktning helt, och var påväg åt öst, till mugglarbyn! Jag flög högt, högt, för att inte mugglarna skulle se mig, och vred mig lite till, och flög tillbaka, och åkte ner igen. -skit vad du var bra! Utropade Mindy. När jag flög för första gången visste jag absålut inte hur man steg eller sjönk! Ska du testa på en dykning? Jag, som fortfarande var i luften, flög upp ca 50 meter, och dök ner. Det var så kul att jag inte kunde låta bli; -yiiiiiiippiiiiiiii!! Men efter några sekunder så kom jag på; jag måste ju svänga sen! Jag såg på marken, som kom närmare och närmare farligt snabbt. Jag svängde till sist, och pustade ut, saktade farten, och svävade. Det var så skönt! Att sväva, 10 meter över marken, och Bara njuta! Till sist så åkte jag ner, lodrätt, och bara njöt. Jag älskar att flyga! -Wow Domi, du kommer alldeles säkert bli med i quidithlaget! -tror du? -Ja, du är en naturbegåvning! Du är otroooololig! -mm... Kapitel 7 Idag ska vi till diagongränden! Det är en massa konstiga saker som vi ska ha med, sånt man inte har hemma, typ märkliga böcker, eller drakblod! -Mrs... Nej, mamma, hur ska vi komma till diagongränden? Frågade jag. -Genom flampulver, så klart! Sa mr... Nej! Mamma! -flampulver? Eldpulver, eller va? Frågade jag. -ja, ett pulver som man kastar i eld, och så säger man vart man ska! sa mamma, som om det var självklart. -okej... Sa jag. jag var orolig för att komma nån helt annanstans... -men Lilla Domi, jag kan ju åka med dig! -mm... _________________________________________________________________________ Jag vet att det slutar plötsligt, men jag måste sluta nu... 21 maj, 2013 18:49 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen