Musik som hjälpt er!
Forum > Off Topic > Musik som hjälpt er!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlvaRawenclaw
Elev |
Taylor Swifts 2 äldsta album har hjälpt mig så mycket ♥
speech! 24 okt, 2014 06:36 |
|
Borttagen
|
the scientist och fix you av coldplay har funnit med mig länge och hjälpt mig massor. och famous last words av mcr.
sen finns det ju en massa andra också i don't love you - my chemical romance therapy - all time low last hope - paramore when i was young - blink-182 och en hel del som jag inte orkar räkna upp... kanske gör en spotify spellista någon dag. 24 okt, 2014 15:10
Detta inlägg ändrades senast 2015-01-17 kl. 22:04
|
|
Beben
Elev |
Küldd el a mosoloyd - Patai Anna
Låten är på ungerska och betyder "Skicka ditt leende". Man behöver inte kunna språket, man blir ändå glad av den. 26 okt, 2014 12:41 |
|
Alicia
Elev |
Angels and Airways- Angel Haze
Guns for Hands- Twenty One Pilots Car Radio- Twenty One Pilots Är låtar som fortfarande hjälper mig igenom skit
26 okt, 2014 18:37 |
|
Majen00
Elev |
"Lost & Found" - A rocket to the moon (handlar typ om att man var "stark" innan man "tappa taget" och jag bara älskar låten♥♥) :
"You need to stand up Before you fall down, You need to get lost Before you gets found" "Not alone" - Red (handlar om hur man alltid finns där för sin vän/partner/(man får tolka den som man vill, själv lyssnade jag på den när jag förlorade min hund för två månader sedan som jag hade en riktigt lång och stark relation med) ♥: "I am with you, I will carry you through it all I won't leave you, I will catch you When you feel like letting go 'Cause you're not, you're not alone" Tyckte det var en jättefin och bra tråd du skapat Korra♥
26 okt, 2014 19:08 |
|
Korra
Elev |
Oj lever denna tråd fortfarande? Haha waw.
16 jan, 2015 13:24 |
|
Borttagen
|
All Taylor Swifts musik i princip :3 kommer ihåg att jag lyssnade jättemycket på hennes låt Mean för kanske två år sedan när det kunde vara jobbigt i skolan cx
16 jan, 2015 14:37 |
|
Borttagen
|
Det första jag tänker på är Grendel och Dawn of Ashes, då det var mina absolut-favoriter när jag mådde väldigt dåligt, och hamnade i psykos för första gången.
Sen har vi Hans Zimmer, och Rammstein. Rammstein och Oomph! var de band som hjälpte mig i min barndom. Kan dock inte förklara varför. They just did. Oomph!s Labyrinth är min favoritfavoritfavorit, då den är väldigt speciell för mig som person. Några exempel jag kan ge er Spoiler: Tryck här för att visa! I vissa av låtarna är det texter som känns viktiga för mig, men i de flesta fall är det faktiskt själva musiken. Då det ofta känns som att musiken beskriver känslor mer än ord ibland. 16 jan, 2015 15:05 |
|
Hinny
Elev |
16 jan, 2015 17:18 |
|
whirlwinds
Elev |
åh gud det här är ett ämne jag aldrig kan sluta prata om när jag väl har börjat, haha.
yohio - break the border. finns INGEN låt i världen som hjälpt mig så mycket eller som betyder så mycket för mig som den. jag har en ENORM social fobi, jag är alltid livrädd för att vara bland människor, för att göra bort mig, för att säga, göra eller vara fel, för att folk ska döma mig, tycka att jag är konstig eller dålig eller fel på något sätt. den här ångesten begränsar mitt liv otroligt mycket och det finns så himla mycket saker den hindrar mig från att göra som är enkla och fullkomligt självklara för andra människor. vissa dagar klarar jag inte ens av att gå ut för att jag inte vågar visa mig bland människor. min *~story~* bakom den låten började för snart två år sedan, dvs våren 2013. det var efter en bildlektion i skolan som jag lämnade gråtandes med panikångest efter att ha tvingats sitta mitt i en grupp med människor och rita (vilket jag inte klarade av och läraren förstod inte och skällde ut mig). jag hade panik och låste in mig på en skoltoalett, satte mig på det nedfällda toalettlocket med fötterna ovanpå handfatet och bara skakade och grät och bestämde mig för att lyssna på musik för att försöka lugna mig. det var strax efter att yohio hade släppt sitt (då) nya album, det var precis i början av min ~yohioperiod~ så jag bestämde mig för att klicka fram det på spotify och lyssna igenom det. klickade på shuffle och break the border var det första som började spelas - och jag minns så himla väl hur jag bara satt där och lyssnade till vartenda litet ord och hur hela texten liksom TALADE till mig och när låten tonades ut och tog slut var jag helt lugn, kunde andas normalt och hade slutat gråta. det var speciellt en mening i texten som jag fastnade för - "show me that your smile can change the world" - och jag plockade fram en tuschpenna ur min väska och skrev ner det på vänster handled som en slags påminnelse till mig själv. ...och sedan dess har det stått där. varenda gång jag varit rädd eller mått dåligt eller haft en sån hemsk ångest att jag känner att FUCK IT JAG KLARAR INTE DET HÄR, så tittar jag ner på handleden. och det låter så jävla cheesy och supertöntigt men det har hjälpt mig så förbannat mycket. varje gång jag bara vill försvinna och gömma mig från världen läser jag den där meningen och det får mig liksom alltid att VÅGA. våga räta på ryggen och lyfta blicken från marken och LE OCH VISA HELA JÄVLA VÄRLDEN ATT JAG FINNS och att jag vågar. våren 2013 var jag sexton år, och från det att jag började kludda ner de där orden på handleden bestämde jag mig för att "när jag fyller arton ska jag tatuera dem där, på riktigt". i september fyllde jag arton och nu står de där för alltid och ursäkta för wall of text men denna låt betyder verkligen mer än NÅGONTING annat för mig. ![]() (på bilden med papperslappen är det yohio själv som skrivit texten åt mig, huhu) Spoiler: Tryck här för att visa!
17 jan, 2015 00:40 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen