Praktiska trollformler
Forum > Harry Potter > Praktiska trollformler
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
soratanaka
Elev |
Accio, Scourgify och Obliviate. Skulle lätt Obliviatea mig själv angående en hel del saker..
"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 26 jan, 2011 17:15 |
|
Oskan
Elev |
Då skulle man kunna dra Oblivate på folk och sedan använda Oblivate på sig själv så att man glömmer att man gjort det och inte får dålig samvete för att man håller på att mixtra med andras hjärnor! ^^
"May the force be equal to mass times acceleration" 26 jan, 2011 19:15 |
|
soratanaka
Elev |
@Oskan; Eller så kör man en Voldie och har inget samvete.
"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 26 jan, 2011 19:16 |
|
jan
Elev |
Skrivet av Oskan: ja bra ide!!!Då skulle man kunna dra Oblivate på folk och sedan använda Oblivate på sig själv så att man glömmer att man gjort det och inte får dålig samvete för att man håller på att mixtra med andras hjärnor! ^^ Jag tror livet är en dröm. Men vad händer den dagen du vaknar från denna dröm?
26 jan, 2011 19:18 |
|
KlaraLovegood
Elev |
Jag tycker att Accio , Renskrubba och Reparo är de mest användbara formlerna , och såklart lamslagnings besvärjelsen.
För ett För ett rationellt sinne är döden när allt kommer omkring, ingenting annat än nästa stora äventyr. 26 jan, 2011 19:29 |
|
Kesan
Elev |
Renskrubba. Mitt rum ser ut som en soptipp för att jag är så lat ibland. Och reparo för jag är ganska duktig på att ha sönder saker ^^ Jag är son Neville/Tonks
"Jag är inte Fred, jag är George! Hur i fridens namn, kvinna, kan du kalla dig själv mor? kan du inte se att jag är George?" 27 jan, 2011 11:17 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Voldemort/parkbänk: Jag tycker om den trdje förbjudna besvärjelsen=) Inte crucio eller avada kadavra utan den andra(kommer inte ihåg vad den heter) Den skulle vara ganska rolig=) Den du tänker på heter Imperio. 27 jan, 2011 17:35 |
|
Borttagen
|
Alohomora, Reparo, accio och spöktransferans.
27 jan, 2011 18:50 |
|
Borttagen
|
inte säker på om soöktransferans är en trollformel, men det är en sorts magi...
27 jan, 2011 19:50 |
|
Piggy
Elev |
Scourgify, Reparo och Accio är de jag tycker är användbara. ^^'
Skulle kunna behöva använda Accio nu för jag har tappat bort mina nycklar X'3
27 jan, 2011 21:04 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen