Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Love twice

Forum > Fanfiction > Love twice

1 2 3 4 5 6 7
Användare Inlägg
lunalovegood!!
Elev

Avatar


Hoppas du har förstått att jag gillar det, haha. Eller nej jag gillar det inte, jag älskar det!

6 jan, 2013 13:55

Borttagen

Avatar


mer älskar denna fanficionen!!

6 jan, 2013 21:23

Carro_Potter
Elev

Avatar


Jag vet att det var jätte länge sen jag skrev men nu har jag skrivit iaf, så hoppas ni läser det ock tycker om det!

Hermione

Hermione slängde sig på sängen och började gråta.
”Hermione! Vad har hänt?”
”Ginny..?” undrade Hermione och kollade upp.
”Vad har hänt?” frågade Ginny oroat och satte sig i Hermiones säng.
”Draco... Ron...”, Hermione visste inte cad hon skulle säga.
”Vad är det med de?”
Hermione började berätta vad som hade hänt.
”Åh, Hermione! Varför har du inte sagt något?”
”Jag vet inte...”, sa Hermione ynkligt.
”Men, vem tänker...” Ginny tog en kort paus ”du välja?”
Hermione brast ut i gråt igen.
”Jag vet inte... Jag gillar Ron, men han är ändå mest som en vän. Och Draco.. Jag gillar honom verkligen men...”
Ginny frågade inte vad som skulle komma efter detta ´men´ utan hon sa godnatt och lämnade Hermione som kort därefter somnade.

Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Bamp%3Btrans%3D1.jpg

13 jan, 2013 13:36

lunalovegood!!
Elev

Avatar


Braavo!

13 jan, 2013 13:42

spöke123
Elev

Avatar


bra

mohaha!!!

13 jan, 2013 14:23

Carro_Potter
Elev

Avatar


Så ledsen för att jag skriver så sällan, ska bättra mig!
Nu har jag iaf skrivit lite..:

Draco

Draco kände sig lite stressad. Imorse hade han fått en uggla av Hermione där det stod att hon måste prata med honom så fort som möjligt. De skulle träffas utanför troférummet samma tid som förra gången.

Draco tyckte ändå att dagen gick ganska fort, hur irriterande det än var att Pansy började bli mer och mer närgången..
När han tänkte gå ut från uppehållsrummet spärrade Blaise vägen för honom.
”Vart ska du då?” undrade Blaise.
”Ut”, svarade Draco.
”Draco, vi är vänner. Berätta vart du ska”, sa han.
”Jag ska bara ut, inget speciellt ställe..” svarade Draco irriterat. ”Så, om du kunde vara så snäll och...”
”Du ska ingenstans! Förstått? Du har uppfört dig jätteskumt senaste veckan och nu vill jag veta vad som händer. Och Pansy, tänker du inte på henne? Hon gråter och gråter för att du struntar så i henne!”
”Du giller henne”, viskade Draco.
”Kanske”, medgav Blaise.
Draco noterade att de var ensama i uppehållsrummet och...
”Petrificus totalus!” sa han högt.
Blaise föll till marken, helt förlamad.
”Hejdå Blaisey”, sa Draco och försökte härma Pansys röst.
Han sprang snabbt genom korridorerna och vidare mot troférummet.
Vad var det Hermione ville berätta?

Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Bamp%3Btrans%3D1.jpg

23 jan, 2013 17:57

lunalovegood!!
Elev

Avatar


Åh, så bra^^

23 jan, 2013 18:00

Dramione99
Elev

Avatar


Hm, det här är bra, tycker jag. Dock så känns hela handlingen rätt orealistisk, hehe. Undrar om man säger "jag älskar dig" direkt när man träffas liksom .... dessutom har ju Malfoy inte uppfört sig vidare bra mot trion under alla år heller .... aja, just my opinions. Och. Tänk på att inte ändra tempusform i olika kapitel. De sista har varit ok, men jag såg innan att du växlat från presens och imperfekt. Sånt blir störande att läsa. Bara ett litet tips! Du är jätteduktig!

23 jan, 2013 18:05

Carro_Potter
Elev

Avatar


Skrivet av Dramione99:
Hm, det här är bra, tycker jag. Dock så känns hela handlingen rätt orealistisk, hehe. Undrar om man säger "jag älskar dig" direkt när man träffas liksom .... dessutom har ju Malfoy inte uppfört sig vidare bra mot trion under alla år heller .... aja, just my opinions. Och. Tänk på att inte ändra tempusform i olika kapitel. De sista har varit ok, men jag såg innan att du växlat från presens och imperfekt. Sånt blir störande att läsa. Bara ett litet tips! Du är jätteduktig!

Ok, tack för att du ger feedback! Ska försöka tänka på det. Håller med om att det är lite orealistiskt att säga "Jag älskar dig" bara sådär, men...
Måste bara säga att det där med imperfekt osv. inte min starka sida! Varken i svenska elr mitt hemspråk...

Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Bamp%3Btrans%3D1.jpg

23 jan, 2013 18:08

Detta inlägg ändrades senast 2013-01-23 kl. 18:09
Antal ändringar: 1

Dramione99
Elev

Avatar


Skrivet av Carro_Potter:
Skrivet av Dramione99:
Hm, det här är bra, tycker jag. Dock så känns hela handlingen rätt orealistisk, hehe. Undrar om man säger "jag älskar dig" direkt när man träffas liksom .... dessutom har ju Malfoy inte uppfört sig vidare bra mot trion under alla år heller .... aja, just my opinions. Och. Tänk på att inte ändra tempusform i olika kapitel. De sista har varit ok, men jag såg innan att du växlat från presens och imperfekt. Sånt blir störande att läsa. Bara ett litet tips! Du är jätteduktig!

Ok, tack för att du ger feedback! Ska försöka tänka på det. Håller med om att det är lite orealistiskt att säga "Jag älskar dig" bara sådär, men...
.... men i ff:s kan ju allt hända ....., xD

23 jan, 2013 18:09

1 2 3 4 5 6 7

Forum > Fanfiction > Love twice

Du får inte svara på den här tråden.