Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!

Forum > Harry Potter > Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!

1 2 3 4 5 6 7 8
Användare Inlägg
Chriszy
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Chriszy:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Chriszy:
men ministeriet kan väl inte se vilka som utövar magin bara att någon gör det? och i ett hem med flera myndiga trollkarlar så kan man ju inte märka om det är de myndiga eller omyndiga som utför magin :O eller? :p
Men föräldrarna kan O.o


men föräldrarna kanske inte skvallrar för ministeriet fall deras barn bara utför ofarliga magier som typ lumos
Kanske inte då, men om en Tom Riddle jr finns i familjen och spränger det i luften så gör de nog det ;D


hahaha ja, men då är det nog en fördel om de skvallrar ;D

I solemnly swear that I am up to no good.

22 feb, 2011 22:59

Borttagen

Avatar


Skrivet av Chriszy:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Chriszy:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Chriszy:
men ministeriet kan väl inte se vilka som utövar magin bara att någon gör det? och i ett hem med flera myndiga trollkarlar så kan man ju inte märka om det är de myndiga eller omyndiga som utför magin :O eller? :p
Men föräldrarna kan O.o


men föräldrarna kanske inte skvallrar för ministeriet fall deras barn bara utför ofarliga magier som typ lumos
Kanske inte då, men om en Tom Riddle jr finns i familjen och spränger det i luften så gör de nog det ;D


hahaha ja, men då är det nog en fördel om de skvallrar ;D
Jupp ;D

23 feb, 2011 01:03

soratanaka
Elev

Avatar


Ang tidigare inlägg om lärare på Hogwartsexpressen;

Så lärarna bor på skolan? De låter elever ta hand om sig själva? Det måste ju finnas någon slags av överbevakning av deras elever. Samt att prefekterna bör få vägledning om vad de ska göra. Ja, det finns försteprefekter, men det måste ju finnas någon lärare med på expressen.

Snälla, kommentera nu inte att de transfererar sig. Jag vet att de kan göra det likaväl. Men jag vill verkligen inte tro att Rowling låter barnen ta hand som sig själva på ett sådant vis som framgår i böckerna. Likväl som Rowling låter Harry vara "the hero" mer än en vanlig, missfirmad och negligerad pojke. Logiken säger att han borde ha haft psykiska problem, med hans uppväxt i åtanke.

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

23 feb, 2011 18:24

Rowena
Elev

Avatar


Skrivet av soratanaka:
Ang tidigare inlägg om lärare på Hogwartsexpressen;

Så lärarna bor på skolan? De låter elever ta hand om sig själva? Det måste ju finnas någon slags av överbevakning av deras elever. Samt att prefekterna bör få vägledning om vad de ska göra. Ja, det finns försteprefekter, men det måste ju finnas någon lärare med på expressen.

Snälla, kommentera nu inte att de transfererar sig. Jag vet att de kan göra det likaväl. Men jag vill verkligen inte tro att Rowling låter barnen ta hand som sig själva på ett sådant vis som framgår i böckerna. Likväl som Rowling låter Harry vara "the hero" mer än en vanlig, missfirmad och negligerad pojke. Logiken säger att han borde ha haft psykiska problem, med hans uppväxt i åtanke.


Det behöver han väl inte ha. Och det är alltid nya lärare på hogwartsexpressen, Lupin och snigelhorn till exempel.

Forumsignaturen kan inte visas just nu. Försök igen senare.

23 feb, 2011 18:28

soratanaka
Elev

Avatar


@Rowena; Att växa upp i en familj där de behandlar dig som en börda, bör lämna en del psyksika problem. Att växa upp i ett skåp/skrymsle/vad det nu heter på svenska, medan ett annat barn i familjen får ha två rum, lämnar frågor som ger en psykiska problem. Att bli vägrad mat för något du gör som du inte kan förklara, lämnar psykiska problem. Det framgår inte i Rowlings böcker, men det är så i verkligheten. Jag har kontakt, och har fört konversationer med folk som jobbar med barnmisshandel, och det är sådant här som lämnar osäkerhet och en sämre mental hälsa än vad barn borde ha.

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

23 feb, 2011 18:31

Black
Elev

Avatar


dåligt gjort :<

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2Fx2s0mw.gif

23 feb, 2011 18:35

Rowena
Elev

Avatar


Skrivet av soratanaka:
@Rowena; Att växa upp i en familj där de behandlar dig som en börda, bör lämna en del psyksika problem. Att växa upp i ett skåp/skrymsle/vad det nu heter på svenska, medan ett annat barn i familjen får ha två rum, lämnar frågor som ger en psykiska problem. Att bli vägrad mat för något du gör som du inte kan förklara, lämnar psykiska problem. Det framgår inte i Rowlings böcker, men det är så i verkligheten. Jag har kontakt, och har fört konversationer med folk som jobbar med barnmisshandel, och det är sådant här som lämnar osäkerhet och en sämre mental hälsa än vad barn borde ha.


Jo, iofs nu när jag tänker efter. Men liksom, det är en fantasy bok. Han ÄR en trollkarl liksom. Så lite orealistiskt får de vara.

Forumsignaturen kan inte visas just nu. Försök igen senare.

23 feb, 2011 18:44

soratanaka
Elev

Avatar


@Rowena; Jag vet! Men det var en rak jämförelse jag drog upp, angående lärarnas plats på tåget.

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

23 feb, 2011 18:55

Rowena
Elev

Avatar


Skrivet av soratanaka:
@Rowena; Jag vet! Men det var en rak jämförelse jag drog upp, angående lärarnas plats på tåget.


Aha, men de behöver inga lärare. 11 åringar kan ju åka tåg själv.

Forumsignaturen kan inte visas just nu. Försök igen senare.

23 feb, 2011 18:56

soratanaka
Elev

Avatar


@Rowena; Det är inte det jag menar. Prefekterna ska inte behöva ta ansvaret utifall det uppstår en attack mot Hogwarts Expressen.

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

23 feb, 2011 19:00

1 2 3 4 5 6 7 8

Forum > Harry Potter > Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!

Du får inte svara på den här tråden.