Jasper du är en ängel
Forum
> Fanfiction
> Jasper du är en ängel
|
Borttagen
|
Kapitel. 18
Okej nu behöver jag förklara lite. Jo Alex förgiftar Jasper med en kärleks dryck så han blir kär i en Rawenclaw tjej. Detta leder till att samma sak som hände i börjar an historien upprepas. Och när det händer avtar kärleks drycken...
En veckor senare:
Linnea*
Jag gick mot Gryffindor tornet. Jag gick genom några korridorer. Jag stannade när jag såg Jasper. Men han kysste en tjej ur Rawenclav. Nej nej nej! Det här får fan inte vara sant! Jasper kysste en anan... Nej det var sånt som Alex gjorde. Jag måste drömma en fruktansvärd mardröm! Jasper? Sa jag.
Jasper*
Det var som jag vaknade ur en trans. Men varför kysste jag någon som inte var Linnea?!?!?! Jag såg Linnea stå in andra sidan av korridoren.
Linnea*
Han gjorde samma sak mot mej som Alex gjorde... Jag kände tårarna rinna. Jag vände mej om och sprang. Jag brydde mej inte om till vart i slottet jag hamnade. Jag hörde Jaspers röst: det är inte som det ser ut. Sa han. Jag stannade och tittade honom i ögonen. Så du använder samma lögner som Alex. Jag trode jag kunde lita på dej. Sa jag och fortsatte att springa tills jag var säker på att jag var helt ensam. Jag satt mej ner i korridoren som jag gjorde när Alex gjorde samma sak mot mej. Fast nu fans det ingen Jasper som kunde trösta mej. Men även om det kom någon så skulle jag aldrig vara så dum att jag litade på den!
Jasper*
Jag försökte minnas vad som hänt men jag kom inte ihåg något sen frukosten. Alex! Tänkte jag. När jag fick tag på honom. Fast först måste jag förklara för Linnea.
Linnea*
Jag trodde faktiskt inte jag skulle säga det här men den enda som det skulle hjälpa att prata med är Anika.
Jag bestämde mej för att gå till tornet tråtts att Jasper troligt vis skulle vara där. Jag hittade tillslut tillbaka (jag hade inte brytt mej om att veta vad jag sprang) och kom fram till målningen av det tjocka damen. Jag gick in i uppehålls rummet och som jag väntat mej var Jasper där. Och turligt nog Anika. Inte för att jag visste vad hon annars skulle vara någon stans. Jag gick raka vägen fram till Anika och när Jasper försökte prata med mej fräste jag bara: stick och snacka med din andra tjej vet jag. Och tog med mej Anika upp till tjejernas sovsal. Vad har hänt? Frågade Anika. Jag började att gråta och förklarade vad som hänt.
Anika*
När Linnea berättat klart kunde jag inte tro det. Hur kunde Jasper göra så mot Linnea?!?! När hennes föra pojkvän nyligen varit otrogen mot henne! Den killen var en större idiot en Alex!
Linnea*
För tillfället var det extremt bra tillfälle för dom andra tjejerna att gå extra sen till sovsalen vilket alla tycktes göra. Kanske hade Anika sagt det till dom. För jag orkade verkligen inte att prata med någon annan en Anika. För visst att hålla hemligheter för dom andra tjejerna kanske hon inte var så där jätte duktig på men hon var iallafall en av mina bästa vänner.
__________________________________________________
Blev det bra?
26 sep, 2012 19:14
|
|
Borttagen
|
mer kapitel när kommer nästa?Snällaaaaaaaaas kom snart
pleaseeeeeeeeee i morgon.
pleaseeeeeee
26 sep, 2012 19:35
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: mer kapitel när kommer nästa?Snällaaaaaaaaas kom snart
pleaseeeeeeeeee i morgon.
pleaseeeeeee
Tack för att du tycker om ff
Ska försöka skriva nästa kapitel snart
26 sep, 2012 19:58
|
|
Borttagen
|
ok bra vill du vara min vän jär på mugglis?
26 sep, 2012 20:04
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: ok bra vill du vara min vän jär på mugglis?
Visst! 
26 sep, 2012 20:22
|
|
Borttagen
|
26 sep, 2012 20:22
|
|
Borttagen
|
super bra jag kan inte veta någon bättre ff än din
super bra 
26 sep, 2012 20:52
|
|
Borttagen
|
Hejhej! Kul med ett nytt kapitel!! ♥
27 sep, 2012 16:40
|
|
Borttagen
|
Klart snart med kapitlet?
27 sep, 2012 18:52
|
|
Borttagen
|
Kapitel. 20
Linnea*
Varför gjorde han så här mot mej?
Han som alltid hade sagt att Alex var en idiot. Han som sa att han aldrig skulle göra så mot mej. Han hade sagt att han älskade mej. Det var alltså bara... Lögner. Jag kramade Anika.
Anika*
Jag skulle ta i tu med Jasper senare. För just nu behövde Linnea mej.
Linnea*
Hur länge hade han varit tillsammans med den där tjejen ur Rawenclav? Jag som hade älskat honom... Nej. Jag som älskade honom. Det var bara så. Man kunde inte kontrollera vad man kände. Jasper hade vart en ängel på jorden. Jag hade haft turen att få vara tillsammans med honom. Men ja, efter ett tag måste väll lyckan ta slut. Men varför var han tvungen att vara otrogen?
__________________________________________________
Nästa dag
__________________________________________________
Linnea*
Jag vaknade av att någon ropade mitt namn. Jag satt mej up. Vad är det? Frågade jag sömnigt. Så nu vaknar du? Sa Felicia. Och om du undrar vem det är som ropar ditt namn så är det Jasper. Sa Sio. Han har gjort det hela morgonen! Jag tror jag blir galen. Sa Alicia. Tror? Sa Anika. Anika? Sa jag. Vill du att jag ska förhäxa honom? Vilken oförlåtlig-förbannelse? Sa Anika. Inga oförlåtliga förbannelser Anika. Sa jag. Snälla kan du inte bara fråga varför han är här? Och medans du gör det så använd inga förbannelser. Eller troldrycker! Sa jag. Okej visst. Sa Anika.
Anika*
Jag gick ner från flickornas sovsal och fram till Jasper. Det ska var jäkligt glad att Linnea såg till att jag inte använder några förbannelser för anars vet jag inte om du hade överlevt. Sa jag till Jasper. Så varför står du och ropar hennes namn när du totalt har krossat hennes hjärta? Sa jag och motstod frestelsen att kasta en förbannelse över honom. Jo det är just det jag måste förklara. Sa Jasper. Ja för du behöver en rätt bra förklaring! Sa jag. Alex och jag har alltid hatat varandra. Sa Jasper. Så han tänkte ställa till för mej genom att förgifta mej med en kärleks dryck så jag blev kär i den där tjejen ur Ravenclaw. Sa Jasper.
27 sep, 2012 21:12
|
Du får inte svara på den här tråden.