Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Min animagus form

Forum > Fanfiction > Min animagus form

1 2 3 4 5 6 7 8
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Längtar redan, har inget att göra annars

10 jul, 2012 11:33

LucyMalfoy
Elev

Avatar


Kapitel 5

Jag kollar lite i boken och hittar ett uppslag om Metamorphmagusar som förklara saker som jag inte visste att jag kan göra.

“En Metamorphmagus (Pl. Metamorphmagi) är en häxa eller trollkarl med förmågan att ändra hans eller hennes utseende efter behag, snarare än att kräva Polyjuice Potion eller en förtrollning som resten av trollkarlsvärlden befolkningen. De är extremt sällsynta.

Till skillnad från Animagi kan Metamorphmagi ta en mängd olika former, byta kön, ras och ålder, eventuellt ser ut som vem som helst, eller bara ändra en del av sina framträdanden, såsom formen på deras näsor. Animagi också omvandla efter behag, men bara till ett djur form som bestäms av deras inre egenskaper. Det är aldrig avslöjas om Metamorphmagi kan ta hela formen av ett djur, men det är högst osannolikt som sin jämfört med en dryck och specifikt beskriver yttre utseende förändringar.
Även en Metamorphmagus föds, inte gjort, det är inte en färdighet som kan läras. Det tycks också finnas en viss ärftlighet, eftersom både Nymphadora Tonks och hennes son, Teddy Lupin , var Metamorphmagi. Förmågan presenterar mycket tidigt i livet, som Teddy Lupin hår ändrade färg när han var nyfödd, har som sin mor.

Det är okänt om Metamorphmagi får någon utbildning i att utveckla sin medfödda förmåga, eller om de helt enkelt lära sig genom tid och träning själva, men med tanke på deras sällsynthet, är det något osannolikt att mycket träning är tillgänglig.
Det är okänt om Metamorphmagi måste registrera sig hos Trolldomsministeriet som Animagi måste hade så Metamorphmagi inte välja att bli vad de är, samtidigt som Animagi gjorde. Men precis som ministeriet är fast besluten att förhindra att Animagi från att missbruka sin omvandling förmåga, antas det att Metamorphmagi också måste registreras av samma skäl, även om det verkar orättvist och lättare att klara sig, eftersom nämnda Metamorphmagi helt enkelt kan förneka att sina förmågor från ministeriet att fly registret. Även om det verkar ologiskt att tro att de skulle behöva vara registrerad som de skulle antingen vara så lika i funktioner till sin ursprungliga (eller "sanna" form att det inte skulle vara nödvändigt att registrera dem, eller de skulle vara så olika - och därmed har inga "identifieringsmärken" såsom med animagi - att varje försök att registrera dem vore meningslöst eftersom det skulle finnas något sätt att veta att det var dem.
Liksom många andra typer av magi, är en Metamorphmagus förmåga påverkas av hans eller hennes känslomässiga tillstånd. Personen utseende som helst kommer ofta återspegla känslan personen känner vid den tidpunkten. Starka känslor, såsom chock eller depression, kan påverka deras förmåga att poängen med att ha problem med att använda dem alls. Till exempel hade Nymphadora Tonks svårt att använda sina förmågor när hon var deprimerad över hennes känslor för Remus Lupin och efter Sirius Black död.
Metamorfa förmågor kan vara till stor hjälp när det gäller förklädnader. Man kan använda det för att spionera.

Sen finns det med mono-metamorfmagusar. Det betyder att endast deras hår kan ändra färg.”


Jag läser klart. Sen skriver jag ner det i ett skrivblock med en bläckpenna. Jag ler stort. Ska visa det för Emilia när jag vet vart hon är.

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

10 jul, 2012 12:56

.Ginny.
Elev

Avatar


goodie! ♥

_SanD_ <3 .Ginny. since 5/7-12 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi1245.photobucket.com%2Falbums%2Fgg583%2FOVIChan%2Flove.png

10 jul, 2012 14:38

Borttagen

Avatar


Bra kapitel. Rolihgt att du tar med faktagrejor också..

10 jul, 2012 14:38

LucyMalfoy
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Bra kapitel. Rolihgt att du tar med faktagrejor också..


Det tycker jag med för i vissa är det vara en ff och ingen fakta med

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

10 jul, 2012 14:57

Borttagen

Avatar


Jättebra!

10 jul, 2012 14:59

LucyMalfoy
Elev

Avatar


Kapitel 6

Vi har gått en vecka och sex dagar i skolan. Jag springer fram till Draco och kramar honom.
“Imorgon gör vi det”, viskar jag.
“Okej”, mumlar han intill mitt öra. Sen kysser han mig. Jag blir chockad. “Följ med mig”, viskar han.
Han drar med mig till sjundevåningen. Sen släpper han mig och går tre dånger fram och tillbaka framför en vägg. Det kommer upp en dörr. Han tar tag i mig och drar mig intill sig och ler. Jag kan inte motstå att le tillbaka. Han drar med mig in och jag blir lite förvirrad. Dörren stängs bakom oss. Han kysser mig igen. Jag besvarar kyssen denna gången. Jag ler stort. Vi sätter oss på den stora sängen. Mina händer far fram under hans tröja känner på hans muskler. Jag drar av honom tröjan. Han kysser mig och jag besvarar kyssen ivrigt.

Jag vaknar mitt i natten av att jag fryser. Jag drar upp täcket och ser att Draco är vaken.
”Heej”, viskar jag och ler. ”Är vi ett par nu?”
”Hej. Ja, det är vi om du vill”, viskar han och kysser mig.
”Ja”, mumlar jag, besvarar kyssen.
”Vi borde sova om vi ska klara av att du blir en animagus i morgon”, viskar han och ler lite snett mot mig.
”Ja. Men jag undrar en sak. Får jag fråg vad du och Emilia pratade om när ni såg så skräma ut när jag sa hej?” frågar jag.
”Ja, det får du. Vi pratade om att jag var kär i dig och undrade om du är kär i mig och Emilia sa att du nog är kär i mig. Stämmer det?” svarar han.
”Ja det stämmer”, viskar jag och kysser honom mjukt. Sen somnar jag. Draco somnar efter att ha tittat på mig en stund.

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

10 jul, 2012 20:03

Borttagen

Avatar


Älskar ditt sätt att skriva!

10 jul, 2012 20:05

LucyMalfoy
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Älskar ditt sätt att skriva!


Gör du?

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

10 jul, 2012 20:06

Borttagen

Avatar


Skrivet av LucyMalfoy:
Skrivet av Borttagen:
Älskar ditt sätt att skriva!


Gör du?


Ja

10 jul, 2012 20:08

1 2 3 4 5 6 7 8

Forum > Fanfiction > Min animagus form

Du får inte svara på den här tråden.