En Hufflepuffhäxas år på skolan
Forum > Fanfiction > En Hufflepuffhäxas år på skolan
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Tonks
Elev |
12 jul, 2012 19:59 |
|
Emmsaan
Elev |
Fast jag är egentligen ganska mätt
Do I regret it? Yes. Would I do it again? Probably. 12 jul, 2012 20:12 |
|
Jessica Tonks
Elev |
12 jul, 2012 20:13 |
|
Emmsaan
Elev |
Japp
Do I regret it? Yes. Would I do it again? Probably. 12 jul, 2012 20:13 |
|
Tova
Elev |
13 jul, 2012 10:34 |
|
Jessica Tonks
Elev |
13 jul, 2012 15:11 |
|
Tova
Elev |
14 jul, 2012 17:14 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Sällskapsrummet var fantastiskt. Det var mörkgula tapeter med svarta ränder och en stor Hufflepuff grävling inbroderad över en stor öppen spis. Fotöljer och soffar fanns överallt i gult tyg och mattorna var svarta. Jag stortrivdes direkt. Det hade verkligen stor charm. Det fanns ett fönster och när jag senare gick för att kolla i det så såg jag inte ut utan jag såg in i ett nytt rum. Det var ett kök, och i där fanns det massa små söta varelser som stog och lagade mat och städade. Jag gappade stort. Brevid fönstret fanns det en dörr, den ledde in till köktet. Tydligen var det husalfer där inne. Jag tyckte redan om dom, dom var så söta och såg inte elaka ut som dom där svartalferna. Prefekten rekommenderades oss att gå och lägga oss direkt när vi sett oss omkring. Jag gjorde som han sa. Det fanns en sovsal för tjejer och en för killar. När jag kommit upp till tjejernas så blev jag genast fäst vid det. Det gick i samma tema som uppehållsrummet och draperierna var svarta och något genomskinliga. Min koffert stog redan vid en säng men min uggla var inte där. Jag frågade oroligt prefekten. "Ta det lugnt, din uggla är i uggletornet" sa hon och log mot mig. Jag lugnade mig och satte mig vid min säng. Den var precis brevid ett fönster som var precis vid markhöjd. Inte så mycket utsikt men ändå. Jag bytte om till ett nattlinne och kröp sen ner i min säng. Jag kände pirr och glädje på samma gång, men bilden av Dracos hånfulla leende var kvar i huvudet. Det slutade med att jag somnade och sov en orolig sömn full med mardrömmar om mobbning.
14 jul, 2012 17:57 |
|
Emmsaan
Elev |
Fint kapitel
Do I regret it? Yes. Would I do it again? Probably. 14 jul, 2012 18:13 |
|
Jessica Tonks
Elev |
14 jul, 2012 21:40 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen