Skulle ni ha deltagit i striden på hogwards??
Forum > Harry Potter > Skulle ni ha deltagit i striden på hogwards??
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Nej, jag hade aldrig vågat det. Jag hade följt med Snigelhorn och knackat dörr i Hogsmeade för att hämta hjälp och så men jag hade inte återvänt till Hogwarts efteråt.
3 jan, 2013 20:14 |
|
Emme Lestrange
Elev |
Beror helt på hur gammal jag skulle varit när det inträffade. Hade jag inte varit minst 16 år, så nej. Antagligen inte. Man måste se logiskt, jag tror inte att någon som bara gått några år i skolan och aldrig "testat på" det hade platsat i en fight om liv och död, haha.
Om jag är över 16 så finns det mer faktorer som påverkar valen; till exempel om mina vänner deltog eller inte och hur jag mått i överlag! Hade jag mått som nu hade jag inte haft så mycket att springa iväg till, så då hade jag absolut deltagit. Hade vänner deltagit hade jag gjort samma sak. Men japp, hade antagligen deltagit. 4 jan, 2013 18:50 |
|
Dilly Weasley
Elev |
Ja det här är en fråga man får grubblar på Länge.
Jag själv kan jag säga helt ärligt en fegis, så jag skulle inte direkt ha vågat. Och så är det ju åldern som avgör. Förstårselev; Never Femteårselev och uppåt; Ett starkt ja. Det var en strid mellan gott och ont, så jag skulle ha bidragit med att hjälpa till på den goda sidan. Jag skall Alltid hjälpa till Hogwarts. Alltid. "Hm, you must be a Weasley" 4 jan, 2013 20:32 |
|
Borttagen
|
Allt för hogwards
4 jan, 2013 20:55 |
|
NEWBORN
Elev |
Jag är faktiskt inte så säker på att jag skulle gjort det tyvärr. Kan vara rätt feg av mig ibland men när det kommer till kritan så kan jag skärpa till mig och få mod. Men jag tror nog att jag skulle ha kämpat. Om jag hade gått på Hogwarts så skulle jag ha älskat det där och då hade jag velat försvara det.
Men det är svårt att säga härifrån. det kan ju verka så enkelt när man läser om det men man kan ju nästa jämföra det med att gå ut i krig. Så skulle jag ha gått ut på slagfältet om det hade varit krig mellan Sverige och ett annat land? Antagligen inte tyvärr.. Det här blev ett väldigt konstigt inlägg med en massa förvirrade tankar men strunt samma
4 jan, 2013 22:04 |
|
Borttagen
|
Nu har jag raderat mitt gamla inlägg här, läst några smarta inlägg och tänkt om
Jag skulle vilja deta, men om jag var yngre än 15 skulle jag nog inte våga. Dock tror jag att jag skulle ha deltagit om jag var 15 eller äldre. Jag skulle nog försvara Hogwarts. Men jag citerar den här väldigt smarta grejen: Skrivet av NEWBORN: eftersom att jag tycker att det är bra skrivet och helt sant.Men det är svårt att säga härifrån. det kan ju verka så enkelt när man läser om det men man kan ju nästa jämföra det med att gå ut i krig. Så skulle jag ha gått ut på slagfältet om det hade varit krig mellan Sverige och ett annat land? Antagligen inte tyvärr.. 4 jan, 2013 22:10 |
|
Consectetuer
Elev |
Jag vet inte riktigt. Kanske. Det beror på hur gammal jag är då kriget bryter ut, och om jag faktiskt känner mig tillräckligt duktig för att ens vara till någon nytta.
4 jan, 2013 22:13 |
|
themarauder
Lärare |
Usch jag tror faktiskt inte det! Alltså kanske om jag var svinduktig på vad jag gjorde, men annars hade jag nog bara varit en börda..
=) - just like themarauder 4 jan, 2013 22:15 |
|
visar123
Elev |
ja
4 jan, 2013 22:29 |
|
Dennys
Elev |
kanske...inte...eller jo
4 jan, 2013 22:41 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen