Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hemligheten som avslöjades [SV]

Forum > Fanfiction > Hemligheten som avslöjades [SV]

1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Håller på och skriver, men det går inte bra...

Kanske inte hinner idag...

EDIT: Jag vet att jag inte kan skriva långt, sorry


Kapitel 7 (Linn)

”Kom, så går vi”, sa Linn och började gå mot Hogsmead.
Alicia och Susan följde efter henne. När de kom dit gick de genast in på Godisbaronen.
De tog för sig av alla möjliga sorter. Bland annat stora godisar som såg ut som moln. När de gick ut från affären styrde de stegen mot Tre Kvastar. De tog ett bord, och Madam Rosmerta kom och de beställde en honungsöl var. Sedan tog de fram de molnliknande godisarna och testade dem.
Effekten var sådan att de alla tre flög upp i taket, glatt skrattande, och föll ner med lila vingar som försvann när de snuddade vid någonting.
Alla stirrade, såklart, på de tre ungdomarna som tjöt av skratt.
Vid bordet bredvid satt Lova, Molly, Sigrid och Sara och tittade på dem.
”Nej, men oj! Sitter ni här?” sa Linn giftigt. ”Al, Sus, luften här har blivit nersmutsad av smutsskallar!”
”Ja, lukten är kvävande! Undrar varför smutsskallar alltid måste smutsa ner den?”
”Men vi är i alla fall inte renblodsälskande idioter!” kontrade Lova.
”Nej men kära du”, sa Susan med sockersöt röst, drypande av sarkasm. ”Vi är inte renblodsälskande! Vi är anti sådana som inte borde gå på Hogwarts, bara!” fortsatte hon.
Lova såg arg ut, de andra såg mest sårade ut.

24 aug, 2012 17:40

lumos1
Elev

Avatar


BRA!!!

Jag vet att jag inte skriver ofta men det är något konstigt, så jag ser inte när det hänt något i den här tråden, fast jag bevakar den. Men nu kommer mer!

Kapitel 8 (Lova)

"Vad ska vi göra nu?" sa Sigrid.
Lova,Sigrid,Molly och Sara var i hogsmead, de hade just kommit ut från godisbaronen och stod nu utanför.
"Hm, var har vi inte varit idag?" sa Molly.
"Tre Kvastar!" sa Sara.
"bra ide´! Dit går vi!"
De öppnade dörren och gick in. Det var väldigt fullt där inne men tillslut ropade Sara:
"Där borta! De som sitter där ska gå nu!"
De gick bort till bordet och Madam Rosmerta kom och frågade vad de ville ha. Alla fyra beställde en honungs öl var. När de suttit där ett tag öppnades dörren, och Linn, Susan och Alicia kom in.
"åh nej. Här kommer glädje krossarna", sa Sigrid.
Linn, Susan och Alicia satte sig vid bordet brevid dem.De verkade inte ens märka att de hade satt sig brevid fyra personer de hatade.Linn tog upp en stor godis som liknade ett moln. De andra två gjorde lika dant.Lova, Sigrid , Molly och Sara kollade på dem när de gapskrattandes flög upp i luften och fick lila vingar. De flög ner och landade på stolarna. Först då upptäckte Linn att de kollade på dem.
”Nej, men oj! Sitter ni här?” sa Linn giftigt. ”Al, Sus, luften här har blivit nersmutsad av smutsskallar!”
”Ja, lukten är kvävande! Undrar varför smutsskallar alltid måste smutsa ner den?”
”Men vi är i alla fall inte renblodsälskande idioter!” kontrade Lova.
”Nej men kära du”, sa Susan med sockersöt röst, drypande av sarkasm. ”Vi är inte renblodsälskande! Vi är anti sådana som inte borde gå på Hogwarts, bara!” fortsatte hon.
"Oj, är ni anti er själva? det är inte vanligt att vara", sa Sara kyligt.
Utan att någon av grupperna hade märkt det så hade alla slutat prata och blickarna vänts mot dem.
"Ojdå, smutsskallen säger imot oss, sa Linn med höjda ögon bryn.
Hon drog fram sin trollstav. Då ställde sig sigrid upp.
"Kom, vi går. Innan det händer något."
De ställde sig upp och gick ut.
"Sigrid! Det där hade kunnat vara våran chans att visa dem!" sa Molly upprört när de kommit ut.
"Jag vill bara inte att någon mer skulle hamna på sjukhus flygeln!"
"Molly har rätt Sigrid", sa Sara."Det skulle bara ha blivit problem."
Och de visste inte hur mycket problem det skulle bli...

-------------------------------------------
Förlåt för det händelse lösa och tråkiga kapitlet

;;https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F2ba17011ef12d86b6a507c609d96290e%2Ftumblr_npupz0X9oP1u916uqo2_500.gif

22 sep, 2012 14:11

Borttagen

Avatar


"Skriver inte ofta"?
Kolla på mig XD

Kapitel 9 (Linn)
"Såg ni henne, Sigrid? Den mest fåniga personen i den där gruppen, helt klart." sa Susan. "Men de andra kommer inte långt efter."
"Ska vi gå?" undrade Linn.
"Visst", sa Alicia.
De gick ut från Tre Kvastar, och väl ute fick de se Molly, Lova, Sigrid och Sara stå och viska.
"Ser ni dem? Ska vi gå och ha lite kul?" viskade Susan.
Alicia och Linn nickade, så de gick mot gruppen på fyra.
Emellertid blev de stoppade av professor Dumbledore.
"Goddag, professorn", sa Linn trevligt.
"Goddag, miss", svarade Dumbledore och log lite. "Har ni haft trevligt idag?"
"Åh ja, sir", sa Susan glatt.
"Ja, naturligtvis", mumlade Dumbledore tankfullt.
"Vi ses sedan, professorn", sa Alicia, och de fortsatte mot gruppen på fyra. Men inte utan att ha sett till att Dumbledore försvunnit.
"Hej", sa Susan ironiskt.
"Hur mår de små missfostren?" sköt Alicia in.
"Åh, det var bra, innan ni kom, men nu har jag blivit illamående av era fula gestalter." sa Molly hetsigt.
"Så lilla Molly tror att hon är cool när hon säger emot?"
"Din lilla..." Molly fick inte fram orden medan hon drog upp trollstaven ur sin ficka.
"Och exakt vad tror du att du håller på med, unga dam?" frågade en iskall röst, Izzy Lestrange. "Du får komma till mig klockan åtta ikväll, så ska du få rensa maskar!"
Linn, Alicia och Susan skrattade, och Izzy log mot dem.
"Vi ses på festmiddagen, flickor."
"Vi ses, professorn!" sa de enstämmigt.
När Izzy gått kunde Linn inte hålla sig längre.
"Kvarsittning hos Izzy? Lyckat!" skrattade hon.

22 sep, 2012 16:40

Borttagen

Avatar


Super duper bra!

22 sep, 2012 17:17

Borttagen

Avatar


Tack

22 sep, 2012 19:18

Winny Geasley
Elev

Avatar


Bevakar!! Den här ff:n är jättebra!!

22 sep, 2012 19:40

viktor
Elev

Avatar


Awsome

22 sep, 2012 20:02

lumos1
Elev

Avatar


Bra!!! nu kommer min:

kapitel 10 (Lova) 10 kapitel! yay!

"Du ser Molly! Det blir bara trubbel!", sa Sara.
"Om inte proffesor Lestrange skulle dyka upp hela tiden skulle jag hoppa på henne! Nästa gång SKA jag vinna!" sa Molly argt.
"Men, då hamnar du bara på sjukhus flygeln igen (Men då får jag ju massor av godis, och slipper lektionerna!) eller så får du straff komendering!"
Molly tystnade.
"aja", sa hon."kom så går vi."

*nästa dag*

"snälla Molly, sluta tjata!"
Molly hade inte slutat tjata om hur de skulle få fast deras tre fiender sedan morgonen.
"Men kan ni inte lyssna!" sa Molly upphetsat."Jag har en plan hur vi ska få fast Susan, Linn, och Alicia!"
"Molly du vet att..."
"Lyssna bara snälla!"
De stannade och såg på Molly med en berätta-men-låt-det-gå-fort blick (men Sara såg på henne med en berätta-men-låt-det-gå-fort-annars-kommer-vi-försent-till-örtläran blick)
"Vi skickar ett brev till dem och ber om att duelera i troferummet i natt!"
'"Men då åker vi bara fast", sa Sigrid.
"Men vi gör som Draco Malfoy gjorde när han gick på Hogwarts! Vi ger Ethel Filch ett tips om att Linn, Susan och Alicia ska smyga upp till trofe rummet i natt, och själva går vi aldrig dit!"
"Smart!" sa Sara och nickade långsamt.

på kvällen smeds noga detaljerade planer i hufflepuffs sällskaps rum -
och i slytherins...
------------------------------------------------------------
om ni undrar vem Ethel Filch är så är det den nya vakt mästaren efter att Filch dött. (hans lika onda systers barn)

;;https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F2ba17011ef12d86b6a507c609d96290e%2Ftumblr_npupz0X9oP1u916uqo2_500.gif

23 sep, 2012 14:57

Borttagen

Avatar


Kapitel 11 (Linn)

När Linn vaknade och fick ett brev om en duell i Troférummet vaknade genast hennes misstankar också.
"Hörni, Sus, Licia, vi har fått brev. Kom!" ropade hon.
De kom och tittade nyfiket på det lilla brevet i Linns hand.
"Lyssna här", sa Linn. "'Hej Alicia, Linn och Susan! Vi vill gärna utmana er på en duell i Troférummet klockan tolv på natten. Vi ses. Hälsningar// Lova, Molly, Sigrid, Sara.'" läste hon upp. "Jag tror att det är något skumt med det där. Minns ni när Draco lurade Harry och Ron till Troférummet på duell? Jag tror att det är samma sak nu", talade hon om.
"Ska vi kasta en osynlighetsförtrollning över mig, så går jag och ser om det verkligen är ett skämt? Vi skickar ett svar till dem", sa Alicia bestämt.
Linn och Susan nickade och Alicia tog fram ett papper.

'Hej, Lova, Sigrid, Molly, Sara!
Vi kommer.
Så ska vi se vilka som verkligen är bäst.
Hälsningar// Alicia, Susan, Linn.'
"Perfekt, Licia!" utbrast Linn.
"Tack", sa Alicia nöjt.
Hon tog tag i samma uggla som hade kommit med meddelandet och fäste det nya.
"Skicka det till Lova, okej." sa hon och skickade ut den genom fönstret.

*Klockan 23.30*
"Okej, då går jag", sa en osynlig Alicia.
"Hejdå", sa Linn och Susan med en mun. "Hoppas det går bra", fortsatte Linn, utan Susan den här gången.
De hörde ett litet skratt, och när dörren öppnades och stängdes.
"Hoppas att ingen upptäcker henne", sa Susan lågt.
"Ja, hoppas det", sa Linn.

23 sep, 2012 18:23

Winny Geasley
Elev

Avatar


Mer! Mer! Mer!

23 sep, 2012 20:00

1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10

Forum > Fanfiction > Hemligheten som avslöjades [SV]

Du får inte svara på den här tråden.