Jag!!!!???? En häxa??!!
Forum > Fanfiction > Jag!!!!???? En häxa??!!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Nathamon
Elev |
18 jun, 2012 22:19 |
|
Patronuslight
Elev |
18 jun, 2012 22:23 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
7 jul, 2012 18:57 |
|
Patronuslight
Elev |
Tack!
Geroge Weasley Det var fullt i hela affären. Jag kunde knappt andas. Det känndes som om hela landet var här. Människor i alla ålder, från unga till gammla. ''Farbror Geroge!!!!'' utropade Hugo plötsligt. Han försökte tränga sig fram i folk sammlingen. Folk kastade irriterade blickar på honom. ''Hugo!'' ropade Lily och sprang efter honom. Folk kastade flera irriterade blickar på henne och sedan tittade de på mig och Roy när vi följde efter de. Jag kände hur det hettade i ansiktet. Lily och Hugo stod och pratade med en röd hårig man. Vi gick fram till de och ställde oss brevid Lily och Hugo. ''Hejsan svejsan!'' sa den röd hårige mannen. ''Jag är Geroge Weasley, kalla mig bara Geroge!'' Han räckte fram handen mot Roy. Geroge, jag dyrkar honom och hans döda tvilling bror, Fred Weasley. Jag grät när jag läste den delen där han dog. ''Roy Green'' sa Roy. Sedan släppte Geroge hans hand och räckte den mot mig. Jag tog den. ''Katie Taylor, jag dyrkar er, mrs We.. Geroge.'' sa jag irvrigt. Geroge skrattade. ''Det var trevligt. Om du dyrkar mig borde du också dyrka Fred. Han skulle bli glad.'' sa han lite sorgset på de sista orden. Jag blev förvånad att han sa Freds namn. Jag sneglade på Lily och Hugo. De såg lungna ut. Vi släppte varandras händer. ''Det måste ha varit svårt. När Fred dog menar jag.'' sa jag försiktigt. Geroge log. ''Det var svårt, mycket svårt. Men livet fortsätter och jag tror knappas att Fred vill att jag ska leva mitt liv i sorg. Se dig omkring, detta har jag och Fred byggt upp tillsammans, nu när Fred är borta måste jag fortsätta!'' sa han. Jag, Roy, Lily och Hugo log utan anledning. Hur länge vi stod och pratade vet jag inte. Geroge flinkade i nåra skämt i våra långa samtal. Alla som hörde det skrattade skrattade. ''Mrs Weasely! Ni behövs här!''ropade någon från kassan. ''Jag kommer strax!'' ropar Geroge tillbaka. Sedan sa han till oss ''Eftersom ni ska bli förstaårs elever på Hogwarts snart, kan ni få 50% kronors rabatt på allt. Vi ses senare!'' Han försvann bort till kassan. EXPECTO PATRONUM!!!!!!!!!!!! 8 jul, 2012 22:42 |
|
Borttagen
|
Awzome
8 jul, 2012 23:34 |
|
Borttagen
|
Suuuuuuuuuuuuuper bra!!!
Bara att Mrs Weasley = Fru Mr Weasley = Harry tillexempel Mr Potter Ville bara säga det men annars är den suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper duper bra!!!!!!! 9 jul, 2012 10:15 |
|
Patronuslight
Elev |
Tack!
Paret Taylors beslut Jag packad mina väskor. Mina föräldrar hjälpte mig, men ingen av oss sa ett ord. Hela familjen hade varit tystlåten sen jag kom tillbaka från diagongränden. Den enda som var högljud var Neko, min uggla som mina föräldrar hade stirrat på när jag kom hem. Plötsigt harklarde pappa sig och jag tittade upp förvånat. Mamma däremot såg inte alls förvånade ut, de måste har planerat det här samtalet tillsammans. Flera frågor och känslor for igenom mitt huvud och min kropp. ''Vad tänker de säga? Tänker de stoppa mig från att åka till Hogwarts? Nej, då skulle de inte hjälpa mig att packa eller? Tänker de slänga ut mig?!'' ''Kate, jag och din mor har pratat lite.'' sa pappa. ''Vi har tänkt igenom detta.'' fortsatte mamma. Jag började känna paniken vakna till liv inuti mig. ''Vi vill önska dig lycka till.'' sa båda två samtidigt. Jag tittade på på de båda med förvåning, sedan tårades mina ögon och de salta små tårar börja rinna. Mina föräldrar såg förfärade ut. ''Kate? Vad är det, gumman? Sa vi något....''frågade mamma oroligt. ''Nej'' avbröt jag. ''Nej, j-j-ja-jag t-tr-odde att ni ville slä-änga ut mig.'' stammade jag. Mamma kom fram till mig och kramade om mig. ''Oh, Kate'' suckade hon. ''Hur kunde du tro det? vi kommer alltid att älska dig, vad som än händer.'' ''Ja, vad som än händer.'' instämde pappa. Det kändes som jag stod snyftade in mammas famn i en evighet, innan hela familjen gick ut för att äta middag i en lyxig resturang, eftersom vi inte skulle äta en middag på ett halv år tillsammans. Imorgon skulle jag åka till Hogwarts och inte få se de förran jul. EXPECTO PATRONUM!!!!!!!!!!!! 21 dec, 2012 22:22 |
|
Borttagen
|
Super bra!!!
22 dec, 2012 08:34 |
|
RoseElm30771
Elev |
Awesome!
Bevakar! 22 dec, 2012 09:16 |
|
Borttagen
|
jättebra såklart
22 dec, 2012 13:06 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen