Drömmen som blev sann
Forum > Fanfiction > Drömmen som blev sann
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Kamerorna blixtrar och Lowan blinkar irriterat.
"Vad ska det här vara bra för?!" ryter Georg. "Vi måste rapportera vet du!" säger en man i 45-årsåldern med kolsvart bakåtkammat hår och små ögon med ett stort leende. Georg fnyser högljutt. Mannen ignorerar honom och fortsätter; " När det händer såna här saker vill folk veta. Och när det händer såna här saker hos såna här personer så blir folk ännu mer nyfikna." Han pekar på George som dukit upp i dörröppningen. "Vad händer här?" frågar George och ser undrande på den svarthårige mannen. "Det kan miss Wilson svara på." En kort häxa med råttbrunt hår går fram till George och börjar pata med honom. " Och mr Smith kan ta ett snack med den drabbade pojken. Mrs Winder, du kan prata med hans syster, mr Pamuk, du kan prata med hans pappa och mr Finnigan kan ta ett snack med tjejen här." Han pekar på mig. " Men nu måste jag tyvärr kila! Min son ska ha sina skolsaker!" En ung man med ljusbrunt hår och en klädnad i en matt grön färg går fram till mig. "Hej! Det är jag som är mr Finnigan. Från the Daily Prophet. Kan du berätta vad som hände?" Han ler vänligt och hans klargröna ögon möter mina ljusblå. Jag tittar bort. Jag berättar vad som hänt. Finnigan antecknar flitigt och när jag är klar säger han:" Aurorerna får säkert fast den som gjorde det. Oroa dig inte." Han klappar mig på axeln och börjar gå därifrån. Efter några steg vänder han sig om och säger "Ursäkta för chefens dåliga beteende. Han är lite.... speciell." Han blinkar. " Jag förstår." säger jag med ett leende. " Är du släkt med Seamus Finnigan förresten?" frågar jag sedan. "Japp. Vi är kusiner. Jag brukar kalla honom för Senapen" Han ler. " Jag heter Mathew. Hejdå!" Han ler och går därifrån. " Hejdå!" ropar jag efter honom. Dåligt avsnitt, jag vet! 18 sep, 2012 19:28 |
|
Borttagen
|
Super bra!!!!
18 sep, 2012 20:16 |
|
Borttagen
|
Tack♥
18 sep, 2012 21:00 |
|
Safe
Elev |
Mer!
Duellera med mig..<3 18 sep, 2012 22:47 |
|
95mas
Elev |
19 sep, 2012 07:21 |
|
Borttagen
|
Vi gick ut ur Diagongränden. Ingen hade sagt att skolshoppingen var inställd men det behövdes inte. Det känndes så självklart. Vi satt oss i bilen.
"Var bor du?" frågade han mig. "Elm Tree road 4." svarade jag. " Det ligger borta vid friidrottsarenan, va? "Mm" "Bra, jag skjutsar hem dig." "Tack" Sedan sa inget något mer. Efter ett tag satte Georg på radion för att lätta upp stämningen lite. De spelade någon låt med Rihanna. Jag brukar inte lyssna på den men Jenny och hennes vänner brukar spela den i sina mobiler på högsta volym på rasterna. Så jag har hört den rätt mycket ändå kan man säga. "Kan du slå av, jag hatar den låten." Lowans röst är trött och gnällig. Fast han har ju anledning. Georg slår genast av musiken och vi åker resten av resan i tysthet. när vi kommer fram till mitt hus stannar Georg och tar ner cykeln åt mig. "Tack för skutsen." Jag vänder mig mot Lowan och Filippa. "Vi ses på Hogwarts!" "Vi kan väl ses innan dess också. Vad är ditt nummer?" Jag säger mitt mobilnummer och hon skriver upp det på handen med en fjäderpenna. "Vi ses!" säger hon och ler. "Hejdå!" Bilen kör iväg och jag går in i det tomma huset. Dagen efter har jag en konstig känsla i magen. Var det som hänt igår verkligt? Jag ångrade att jag inte tagit deras nummer. Idag ville jag inte vara ensam. Men Lowan ville säkert vara hemma idag och återhämta sig så det skulle säkert ändå inte gå. Jag gick till vardagsrummet och satte på tv:n, men efter att ha zappat igenom alla kanalerna så slog jag av den. ( Det var bara repriser av komediserier som jag sett tusen gånger, dokumentärer om pingviner och ett tråkigt matlagningsprogram .) Då kännde jag hur något vibrerade i fickan. Det tog några sekunder innan jag försod att det var min mobil, för ingen brukar ringa till den. "Hallå" "Hej det är Filippa!" Jag log inombords av glädje. "Hej. Hur är det med Lowan?" "Åh, han mår bara bra. Vill du följa med oss till badhuset?" Badhuset? Jag kunde inte låta bli att känna mig lite besviken. Jag trodde att hon skulle vilja göra något mer magiskt. Menmen. Badhuset är faktiskt riktigt kul och jag har inte varit där på länge. "Visst! Vilken tid?" "Kom till oss om en timme. Vår moster bor jättenära badhuset, så vi tar flampulver till henne" Jag kände hur mitt hjärta slog ett extra slag när hon sa "flampulver". Jag skulle göra något magiskt redan idag trotsallt! "Visst, jag kommer!" "Bra! Hejdå!" "Hejdå!" Om ni vill läsa mer av mig. http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=25755&page=1#p1550911 Den handla om att en dag försvinner alla vuxna... 28 okt, 2012 16:05 |
|
95mas
Elev |
26 nov, 2012 06:08 |
|
Lizzy.P27
Elev |
Bra!!!
I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 26 nov, 2012 07:34 |
|
wille4x
Elev |
hej hej på på ni-vet-vem
26 nov, 2012 13:00 |
|
Borttagen
|
27 nov, 2012 17:09 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen