Japansk häxa [SV]
Forum > Fanfiction > Japansk häxa [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Tramptass96
Elev |
^jag håller med men om någon hotar en kan man oftast höra på tonläget och ansiktsuttryck. Men det är en jättebra fanfic!
![]() CreepyCorner
30 apr, 2012 00:36 |
|
Lemon
Elev |
Tack för era kommentarer.
Kap 8-Allhelgonfest och kyssen Kyoko Jag log i min säng i Ravenclawtornet och sten plugga min bok. Jag hade blivit bra på Engelska nu när det gott så lång tid. Jag läste boken för att jag inte ville använda den på min dejt med Erik. När jag kände att jag var redo så slutade jag läsa och kolla på klockan. De var två timmar kvar tills jag skulle träffa Erik i sällskapsrummet, gott om tid att göra sig i ordning på. Jag funderade på vad jag skulle göra för att få mitt hår att se extra fint ut, så att han visste att jag ansträngt mig. Jag duscha en stund. Till slut bestämde jag mig för att sätta upp håret i två små bollar på toppen av huvudet*. Jag tog sedan maskar, läppglans och ögonskugga. Jag var ju tyvärr tvungen att ha på mig min Hogwartsklädnad. Jag kolla på klockan, fem minuter kvar. Jag la boken på ett bra ställe så den inte skulle försvinna igen. När jag kom ner tillsammans med Cissi och Linda var våra killar redan där. Jag kolla på Erik som hade satt på sig sin klädnad perfekt hade vax i håret. "Ska vi gå?" sa Cissi. Alla vi andra nickade. Jag tog Erik i handen. Vi gick tillsammans mot Stora Salen. Den var perfekt utsmyckad med allt som behövdes, fladdermöss, dem super stora pumporna hade man skärt ut ansikten på och längst fram framför lärarna låg högar med skelett, hattar och käppar. Jag satte mig mellan Cissi och Linda men samtidigt mittemot Erik. Linda och Cissi satt mittemot sina dejter. När Stora Salen var full reste sig Dumbledure upp: "Får jag be om er uppmärksamhet" ropade han och alla tystnade. "Det är mig ett sant nöje att öppna festen." Han svepte med handen över borden och alla dem mest fantastiska maträtter dök upp borden och jag och Erik började genast ta av maten. När alla verkade nöjda svepte Dumbledore ännu en gång med handen och maten försvann så bra att men inte såg nått spår av den. "Innan vi börjar med efterrätten så vill jag säga ett per ord" sa Dumbledore. "Det har gott rykten om dansande skelett som jag beställt vilket inte stämde. Men det lät som en bra idé så jag fixa några som vi ska kolla på före efterrätten." Skeletten, hattarna och käpparna sattes ihop och började dansa. De var en fantastisk syn. När dem var klara kom en ström av applåder. "Nu var det visst efterrätt" sa Dumbledore när skeletten blev högar med ben igen. Han svepte med handen och efterrätten kom. Jag tog en tårtbit och Erik också. Jag kände att nu var det rätt tillfälle att göra det. Jag böjde mig fram till Erik som förstod vad jag ville och gjorde samma sak. Vi böjde på huvudena åt varsitt håll och sen kom vi mun mot mun. De var en helt underbar känsla. När vi var klara så började vi äta och prata. När festen väl var klar så gick vi tillsammans där ifrån. Vi pratade tills vi kom fram till en väg där vi mötte resten av eleverna. Mitt i korridoren var några av eleverna som dem flesta kände till, Hermione Granger, Ronald Weasley och Harry Potter i andra årskursen från Gryffindore. Men vad dem gjorde här brydde säg ingen om, utan vad som stod på väggen. Jag tog ett hårt tag i Eriks hand och han i min. Jag tror ni redan vet vad som har hänt men jag tänker ändå vänta med att skriva det. Vissa saker borde inte existera, en av dessa saker är grön paprika 30 apr, 2012 07:39
Detta inlägg ändrades senast 2012-04-30 kl. 09:35
|
|
Nelly1513
Elev |
30 apr, 2012 07:42 |
|
Lokix
Elev |
Håller med
Todeledo 30 apr, 2012 11:29 |
|
Borttagen
|
braa
30 apr, 2012 12:37 |
|
Lemon
Elev |
Som jag sa vet ni nog vad som stod på väggen.
Kap 9-Skriften och katten Kyoko Alla läste på väggen där det med stora röda bokstäver (som jag tror är blod) : HEMLIGHETERNAS KAMMARE HAR ÖPPNATS. ARVTAGARENS FIENDER, TAG ER I AKT. Jag var glad att jag hårdpluggat boken för när jag långsamt läste texten ville jag inte läsa det i boken. Jag såg vaktmästarens katt, mrs Norris hänga stel och livlös på en lykta bredvid. Alla var tysta förutom någon som verkade var i andra årskurs som skrek: "Arvtagarens fiender, tag er i akt! Nästa blir det er tur, smutsskallar!" "Vad försiggår här? Vad håller ni på med?" Vaktmästaren Argus Filch hade visst lockats dit av andraårs elevens skrik. När han såg sin katt ryggade han tillbaka med händerna för ansiktet. "Min katt! Min katt! Vad har hänt med mrs Norris?" skrek han. Hans ögon gick till Harry Potter som var närmast katten. "Det är du!" skrek han gällt. "Du! Du har mördat min katt! Du har dödat henne! Jag ska döda dig! Jag ska..." "Argus!" Dumbledore och några andra lärare kom. Han gick förbi Harry, Ronald och Hermione och lösgjorde mrs Norris från lyktan. "Kom med mig, Argus" sa han till vaktmästaren. Ni också, mr Potter, mr Weasley och miss Granger." Lockman, läraren i försvar mot svartkonster, klev ivrigt fram. "Mitt kontor är närmast, rektor Dumbledore, bara en trappa upp, ni får så gärna..." "Tack, Gylleroy" sa Dumbledore. Vi tysta elever som kollat på scenen särade på oss och gick därifrån. Erik var alldeles vit i hela ansikte och jag var rädd. Visst, vaktmästaren var dum, men vem det än var kan väll inte skada en oskyldig katt? Någon dag senare när vi hade trollkonsthistoria med professor Binns räckte Cissi upp handen. "Ja" sa professor Binns. "Kan du berätta om hemligheternas kammare, professorn?" frågade Cissi. Professor Binns såg ut att tveka men sen sa han: "Jag berättade ju för förra klassen, så visst." Alla elever koll på professor Binns. Så, i nästa kapitel kommer historien berättas. Vissa saker borde inte existera, en av dessa saker är grön paprika 30 apr, 2012 13:17 |
|
Borttagen
|
yey bra!!!!!! måst få meeeerr!!
30 apr, 2012 13:27 |
|
avril
Elev |
bra!
from a big Avril Lavigne fan <3 30 apr, 2012 13:49 |
|
Nelly1513
Elev |
30 apr, 2012 18:06 |
|
Lokix
Elev |
Bra
Todeledo 1 maj, 2012 10:11 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen