Lily Potter-Livet bakom bröderna.
Forum > Fanfiction > Lily Potter-Livet bakom bröderna.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Luna Chang
Elev |
"Okej, Tack för undervisningen Luna Chang"
Hmm, nu fick du mig att låta som en lärare...Dessutom som en sträng en.. Måste bara säga RUbeus*.. Superbra ändå! Hej 13 apr, 2012 21:52 |
|
Borttagen
|
JÄÄTTESUPERBRAA!
13 apr, 2012 21:52 |
|
Emma Granger
Elev |
Lite från din önskan HarryPotterr!
Kapitel 8-Samanthas dröm Vid midnatt vaknade jag av Samantha, Hon skrek. “Sam vad är det?”, sa jag chockat och tittade på henne. Hon svettades och andades häftigt, Eftersom vi skulle ha våran första lektion ville jag att hon skulle sova. Så jag satt där vi henne tills hon somnade, Då gick jag och lade mig. Pip, Pip, Pip, Pip. 'Dumma väckarklocka' tänkte jag och stängde av den och satte mig upp I sängen. Jag ställde mig upp och tittade runt I det röda stora rummet. Jag gick ner till sällskapsrummet. “Hej Sam, Hur är det?”, sa jag vänligt. “Bara bra, Tack för inatt förresten”, svarade Samantha lite blygt. “Ingen fara Sam”, sa jag och kramade henne. En stund senare kom Eric och Hugo. “Bibblan nu”, sa Eric och tog min hand, Jag kände hur jag rodnade häfdigt. “Vad är det?”, frågade Samantha när vi kom fram. “Det är något skumt med Hogwarts”, sa Hugo och tittade på klockan. “Onej, Vi måste gå, Förvandlingskonst.”, sa Eric. “Men vi då?”, sa jag och kollade på dem. Sen sprang jag fram till Hugo nuddade honom och sa: “Du är”, sedan sprang med världens fart till klassrummet. Vi gick in I klassrummet. Jag och Sam satte oss längst fram. En man I rock, brunt rufsigt hår kom in I klassrummet. “Jag är Proffessor Black”, sa han och log. “Idag ska vi förvandla en tändsticka till en nål” Ingen klarade det denna lektionen, vilket var ganska glasklart för Profferssor Black “Okej, Det är dags att packa ihop, det här var allt för idag”, sa han efter han hade gett oss massor av läxor. Jag tog min väska och med Sam hack I häl sprang vi ut från klassrummet. “Vad har vi nu Sam?”, frågade jag henne när vi stannat. “Spådomskonst”, sa hon enkelt. Jag suckade och kände en knuff I ryggen. Det var Eric. “Åhh, Förlåt Lily men kom nu vi ska till norra tornet”, sa han med ett leende. Vi sprang upp till tornet. Spådomskonsten var ganska långtråkigt. Proffessor Kalkay var en ganska konstig filur, lite läskig också. Jag räckte upp handen. “Ja,...”, sa hon frågande och kollade på mig. “Potter, Jo att...”, började jag men hon avbröt mig. “Potter?”, sa hon och inspeterade mig. Jag nickade snabbt till svar. Sedan gav hon oss läxor och vi gick därifrån. Påvägen ner mötte vi James och några av hans kompisar. “Tjena Syrran”, sa han och flinade. “Hej James”, sa jag tyst. “Hur var spådomskonsten?”, frågade han och tittade på mig med sina gröna ögon. “Sådär”, erkände jag. Han nickade pch vi avslutade vårat samtal. Jag sprang efter Sam ner till bibblan innan örtläran. ”Vad är det Sam?”, sa jag och tittade på min bästa vän. “Jag ska bara kolla en grej”, sa hon enkelt och nöjde mig med det svaret. Efter det stack vi ner till Örtläran med Proffessor Longbottom. “Hejsan Elever”, sa han när alla hade kommit. “Jag är Proffessor Longbottom och jag jobbar som lärare I Örtlära, Jag är också elevhemföreståndare för Gryffindor.”, presenterade han sig. Vi började. Örtlära var faktiskt ganska kul. Jag fick jobba med Sam, Rebecca och Erica ända tills Sam skrek bara skrek....... Mer? Trött tjej <333 14 apr, 2012 08:13
Detta inlägg ändrades senast 2012-04-14 kl. 16:42
|
|
Borttagen
|
OOOOOOOOH SPÄNNANdE!
Och du behöver inte fråga om mer, självklart vill vi ha mer 14 apr, 2012 11:16 |
|
Majis
Elev |
Bra! Mer skulle sitta fint
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 14 apr, 2012 11:28 |
|
Luna Chang
Elev |
Bra!
Håller med majis, han var ju gryffindorare men spela roll Hej 14 apr, 2012 15:18 |
|
amanda1104
Elev |
Jättebra
Du Hagrid var ju i biblan utan att säga vad han gjorde där. Har han fått ett nytt drakägg eller? Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 14 apr, 2012 16:13 |
|
Emma Granger
Elev |
Skrivet av amanda1104: Jättebra Du Hagrid var ju i biblan utan att säga vad han gjorde där. Har han fått ett nytt drakägg eller? Vem vet?? Ändrade till Gryffindor! Trött tjej <333 14 apr, 2012 16:43 |
|
Luna Chang
Elev |
Skrivet av Emma Granger: Skrivet av amanda1104: Jättebra Du Hagrid var ju i biblan utan att säga vad han gjorde där. Har han fått ett nytt drakägg eller? Vem vet?? Ändrade till Gryffindor! Skrivet av Emma Granger: Skrivet av amanda1104: Jättebra Du Hagrid var ju i biblan utan att säga vad han gjorde där. Har han fått ett nytt drakägg eller? Vem vet?? Ändrade till Gryffindor! Okej Hej 14 apr, 2012 17:31 |
|
Emma Granger
Elev |
Kapitel 9-Drömmarna “Sam”, sa jag skarpt men jag var rädd. Sam slutade skrika och tittade på mig. Hennes blå ögon glänste, av tårar. Efter en minut böjade alla tjejer I växthuset skrika, utom jag och Profferssor Longbottom avslutade lektionen. Efter det bad jag alla tjejer att komma ner till sjön. Efter det fick alla var och en berätta varför dem skrikigt, jag anteknade vad dem sa I mitt block. Sedan sprang jag till bibbloteket, på vägen sprang jag på Eric. Jag ramlade ner på golvet. Jag tittade upp och in I hans ljus blåa ögon. Dem var så fina. “Vart ska du Lily?”, frågade han och sträckte fram en hand. Jag tog den, han drog upp mig och jag borstade av mig lite. “Till bibloteket, Jag ska försöka komma på om vart ifrån eller hur Sam får sina drömmar.”, svarade jag honom. Han tittade på mig. “Får man hänga med?”, sa han med ett snett leende. “Såklart”, svarade jag honom. Vi sprang till bibloteket och började leta bland böckerna. Då såg Rubeus igen. Jag gick till honom. “Hejsan Hagrid, Vad händer?”, sa jag och tittade upp på honom. “Hej Lily, Kom till min stuga imorgon efter skolan så berättar jag”, sa Hagrid. Han gick iväg innan jag hann säga något mer så jag gick tillbaka till Eric. Efter 6 timmar I bibbloteket utan svar gick jag och Eric tillbaka till Gryffindors sällskapsrum. Vi träffade den tjocka damen. “Löse....”, började hon. “Felix Felis”, avbröt Eric henne och hon flyttade sig och visade porträtt-hålet. Vi kröp igenom och kom in I sällskapsrummet. Sam satt där och kastade sig över mig när hon såg mig. “Åhh, Lily”, sa hon och släppte mig, Vi gick och lade oss för säkerhetsskull. Ganska kort jag vet, Har hjärnsläpp, Tar gärna emot ideér. Vill ni kanske ha lite Gandalf med Mer? XD Trött tjej <333 14 apr, 2012 21:10 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen