Livet efter slutstriden
Forum > Fanfiction > Livet efter slutstriden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Nawwww!
Gu´vad bra! 23 apr, 2012 15:16 |
|
Emma Granger
Elev |
Nawwwwwww!
Så cuteeeee! ♥ ♥ Trött tjej <333 23 apr, 2012 17:20 |
|
Majis
Elev |
Har läst hela nu, så bra och romantiskt! :'
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 23 apr, 2012 17:26 |
|
Hedwig02
Elev |
23 apr, 2012 17:34 |
|
Lily.Luna.Potter
Elev |
tack supermycket alla! nästa del kommer imorrn
# FF -> http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=16748&page=4#p965716
23 apr, 2012 17:45 |
|
Majis
Elev |
Ja! Vad kul!
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 23 apr, 2012 17:54 |
|
Emma Granger
Elev |
Så kul!
Trött tjej <333 23 apr, 2012 18:01 |
|
Lida
Elev |
JA!! jag länktar
23 apr, 2012 18:52 |
|
Lily.Luna.Potter
Elev |
tack supermycket alla! har lite idétorka just nu men det kommer snart igång
Del 8. (bröllopsfesten) - Först och främst vill jag tacka alla som har kommit hit till våran dag idag, det betyder väldigt mycket för både både Harry och Ginny. Den första gången jag träffade Harry var på King's Cross. Vi skulle båda åka till Hogwarts för allra första gången men Harry kunde inte hitta perrong 9 ¾. Ron blinkade åt Harry och gästerna skrattade lite. - Men detta var i princip allt. Fram till det att jag insåg att det var självaste Harry Potter jag satt med i samma kupé. Vi började prata och han bjöd mig på bönor. Ända sedan dess har vi varit vänner och även om vi bråkat så har vi aldrig lyckats hålla oss ifrån varandra speciellt länge. Nu kommer den lite pinsamma biten i historien som jag haft för mig själv i alla dessa år. När vi själva var elever på Hogwarts var jag ofta avundsjuk på dig Ginny för att alla killar ville ha dig och det var säkert därför jag framstod som arg eller tjurig. Men när jag fick reda på att du och Harry skulle gifta er kändes det helt rätt. Så skål för en säker framtid för vänner, familj och en värld utan svartmagi! Efter Rons fina tal var fortsatte middagen men det var många som kom fram till huvudbordet för att gratulera Ginny och Harry, berömma Ron för talet och småprata lite med Arthur och Molly. Efter en lugn och trevlig middag försvann borden på samma sätt som stolarna vid ceremonin hade gjort och golvet blev skinande rent och bandet började spela klassisk musik. Det var dags för bruden och brudgummens första dans tillsammans. Harry tog Ginnys hand och ledde henne ut på dansgolvet. Återigen haglade det applåder över dem och allt fler tog plats bredvid brudparet. Långt efter midnatt gick de sista gästerna hem, Neville och Luna eftersom de bodde närmst. Kylan hade kommit krypande och med en vift på trollstaven hade Molly plockat ihop hela partytältet fick disken ren och eld i den öppna spisen för att få lite värme. Hermione, Ginny, Harry och Ron satt framför brasan med varsin kopp varmt te i handen. De var lite trötta och ingen orkade säga speciellt mycket fram till att Hermione utbrast: - Men! Vi har ju glömt att berätta för er! - Vadå? frågade Harry och Ginny i munnen på varandra. - Ron och jag ska gifta oss. sa hon och visade ringen. - Men gud vad roligt! sa Ginny och kramade Hermione. Ron blev lite röd om kinderna men log på sitt speciella sätt åt Harry som om han ville säga "kan inte fatta att jag vågade". - Jag har faktiskt också en sak att berätta. sa Ginny. Harry spetsade öronen. Vad var nu detta? Han tittade nyfiket på Ginny som hade en klimt i ögat och klappade sig lite på magen.
# FF -> http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=16748&page=4#p965716
24 apr, 2012 17:36 |
|
Majis
Elev |
Vad bra den är!
Haha, men fortsätt! Den är jättebra! Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 24 apr, 2012 17:41 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen