Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hufflepuff

Forum > Mugglarportalen > Hufflepuff

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Mikaela120
Elev

Avatar


Hufflepuff är absolut det bästa elevhemmet! om det barafanns ett elevhem viket skulle då vara viktigast att det fanns kvar? Hufflepuff! Hufflepuffs är awesome, härliga människor.

7 aug, 2012 16:06

Hannahamanda
Elev

Avatar


åhh tackar haha !
ne men håller med om att hon skrivit väldigt lite om dem och det är väldigt synd!

8 aug, 2012 18:23

Borttagen

Avatar



Skrivet av Borttagen:
Till er som tycker att vi puffar är töntar och så vidare, så kan det vara bra för er att veta att J.K. Rowling är en Hufflepuff.

Dessutom så var det näst flest Hufflepuffs som stannade kvar på Hogwarts för att kriga (de som var flest var Gryffindors och det var inte en enda Slytherinare som stannade kvar).

Till dig som skrev tråden; Cedric Diggory kunde ha varit en Gryffindor på grund av hans mod, men med hans goda hjärta så blev han en Hufflepuff!


Hufflepuffar är awesome! Jag känner några stycken som är helt underbara. Lite synd tycker jag att det är att typ alla gryffindorare stannade kvar och inga slytherinare..... Det hade varit mer trovärdigt om det var lite spridning på det, eftersom allt inte är svart eller vitt här i världen.

20 sep, 2012 20:29

Borttagen

Avatar


jinx

Jo jag vet, lite dåligt faktiskt. Men jag tror J.K. skrev så eftersom en slytherin ska vara strategiskt smarta och istället för att riskera sitt liv undvika detta, dock kunde ju iaf några från slytherin fått stanna kvar och slåss tycker jag!

20 sep, 2012 22:44

rosea
Elev

Avatar


Skrivet av Oskan:
Skrivet av Ersla det stora HP fanet!:
Skrivet av Oskan:
Hufflepuff är faktiskt det näst största elevhemmet på Mugglis

Källa: http://www.mugglarportalen.se/#stats.php

kanske det! men dom ligger jämt sist och i böckerna så går det inte så värst bra för dom heller!

De har faktiskt vunnit elevhemspockalen näst mest gånger, en gång färre än Gryffindor
Går dåligt för? Allt handlar väl om perspektiv, elevhemspokalen är berömmelse är inte allt. Det är fina och lojala människor, sanna och trogna. Att vara en hufflepuffare är nog egentligen det allra finaste, då vänskap, enligt mig, är över allt annat. Vad har man då för nytta av att vara slug, modig eller vis?


Det har man faktiskt väldig nytta av

TEBAKS IGEN

14 okt, 2012 21:50

Borttagen

Avatar


Hufflepuff äger!
Kan hålla med om att de kanske inte får så mycket uppmärksamhet i böckerna, men här på mugglis känns det faktiskt som att de är ett av de större elevhemmen..

14 okt, 2012 22:27

swagrid
Elev

Avatar


Hufflepuff ftw!

Kolla min presentation och skicka vänförfrågan! :D

15 okt, 2012 20:55

Annispop
Elev

Avatar


Yupp! Dom borde få mer uppmärksamhet

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ff080c86ac5e80a75b61ee8e1bfa0294f%2Ftumblr_mx1tlo5Xxk1s3gluao3_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6qcyewRlw1rsz77yo1_500.gif

16 okt, 2012 16:18

1 2 3 4 5

Forum > Mugglarportalen > Hufflepuff

Du får inte svara på den här tråden.