Du och jag mot världen - Draco ♥ Emelie.
Forum > Fanfiction > Du och jag mot världen - Draco ♥ Emelie.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
96hpevanescence
Elev |
21 mar, 2012 17:18 |
|
Professor McGonagall
Elev |
Superbra!
Hufflepuff Regerar!!! Läs gärna min Fanfiction"Nu och för alltid" http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=12482&page=1#p615954 21 mar, 2012 20:23 |
|
Borttagen
|
Mera!!! SUper!!
21 mar, 2012 20:48 |
|
Corriiz
Elev |
Kapitel 13 - Skadorna.
ωну؟-∂яαcσ Jag vaknade up och upptäckte att jag låg utomhus. Då mindes jag besten. Jag reste mig upp på knä men föll ihop av smärta. Jag blödde i knäna armarna och ansiktet. Jag fösökte trycka upp mig med hjälp av armarna men jag kunde inte. Den vänstra armen var bryten. Jag flämtade. Kände på huvudet med den andra armen. En stor bulle satt på min panna vilket bevisade att jag hade bulor. Jag var i en tunnel. På slutet av tunnen spretade grenar. Då visste jag vart jag var! Piskande trädet. Jag letade efter min trollstav som låg lite längre fram. Jag kravlade fram till den. ´´Mier...´´ Jag flämtade. ´´Miersa´´ SA jag och grenarna slutade röra sig. ´´Phuuu...´´ Sa jag. Mera kommer Det blir lite för att jag har det lite jobbigt nu ![]()
23 mar, 2012 10:56 |
|
96hpevanescence
Elev |
23 mar, 2012 11:57 |
|
Borttagen
|
Mera!
23 mar, 2012 15:49 |
|
Corriiz
Elev |
Kapitel 14 - Draco's mamma
ιη тнє ∂αяк-ємєℓιє Taack! Blir såå glad Jag vaknade upp på det hårda golvet i fängelsehålan. Jag satt mig upp och upptäckte att den var ganska liten. I ett hörn satt kvasten jag kommit hit med. Jag kröp fram till gallret. Bellatrix satt tyst och tittade mot mig. ´´Duuu haar vaaknaaat!´´ Väste Bellatrix. Jag såg en annan kvinna resa sig upp. Hon tittade på mig med en blick som skrämde mig. Blicken var bekant. Narcissa Malfoy. Hon hade nyss kommit. ´´Mitt pass´´ Mumlade hon. Bellatrix trampade iväg. Narcissa satte sig vid gallret. Jag ville så gärna berätta om allt för henne... Jag vet inte varför. Men det var Draco's mamma. Hon öppnade munnen för att säga något men stänge den igen. ´´Känner du... Draco?´´ Jag tvekade. Jag nickade. ´´Hur mår han? Är han okej?´´ Sa hon oroligt. Jag tittade upp mot henne med en sårad blick. ´´Vad har hänt?´´ Sa hon argt. Hennes ögon flammade. Så jag berättade om Simun. Jag såg tårar som föll från Narcissas kinder. Plötsligt började jag gråta. ´´Är han...Död?´´ Jag tittade upp på henne. ´´N..ej jag tror inte... det... Han får i...nte´´ Hon hade förstått.. Hon måste ha förstått.. Narcissa tittade på mig. ´´Jag ska be... Min herre att släppa dig...´´ Narcissa reste sig upp. ´´Jag hoppas inget är en lögn´´ Sa hon. ´´Jag skulle aldrig ljuga om något sådant´´ sa jag. Narcissa log försiktigt och hon lämnade salen. Släppt! Till Draco! Åhh Draco! Vart är du? Narcissa kom in igen. Hon mumlade några ord med sin trollstav riktad mot mig. Jag sveptes in i ljus. Jag föll omkull på något. En kulle. Jag avr på Hogwarts. Jag tittade mig omkring och fick syn på det piskande trädet. Jag torkade mina tårar. Mera kommer ![]()
23 mar, 2012 18:01 |
|
DracoIsMine
Elev |
23 mar, 2012 18:34 |
|
Corriiz
Elev |
Kapitel 15 - Ensam
αℓσηє-∂яαcσ Jag stod utanför piskande trädets grenar. Jag grimaserade åt smärtan som spred sig i hela kroppen. ´´Draco?´´ Jag vände mig om och fick se Emelie. Hon var blekare en vanligt. Jag sprang mot henne. Hon stod kvar. ´´Emelie? Vad?´´ Emelie hade gråtit. Det såg jag. Hon hade mörka ringar under ögonen. ´´J-jag´´ Emelie vände sig om. ´´Jag träffade....Ehhmmm...´´ Hon tvekade. ´´Jag träffade Narcissa....´´ Jag blev tyst. Min mamma träffa Emelie. ´´Är det hon som har gjort det här?´´ Sa jag tyst. Hon skakade på huvudet. ´´Han...´´ Sa hon och vände sig om. En röd stråle träffade Emelie, hon föll omkull i min famn. ´´Emelie!´´ Grät jag. Jag kollade mot hållet där strålen kommit ifrån. ´´ Bellatrix!´´ Hörde jag min mamma säga till Bellatrix som kastat formlen. Jag reste mig upp och riktade min trollstav mot Bellatrix. ´´DU!!!´´ Vrålade jag. ´´Draco!´´ Flämtade Narcissa och slöt sig vid min sida. Hon gick ner mot Emelie. ´´Draco? Nämen...´´ ´´VÅGA INTE PRATA MED MIG!´´ Avbröt jag Bellatrix. Hon titta på mig med en ond blick. ´´Bella! Du..Du´´ Flämtade Narcissa ännu en gång. ´´Crucio!´´ Skrek jag. Bellatrix föll ihop. Narcissa grät. Jag satt mig vid henne. ´´Lever hon?´´ Snyftade jag. ´´Knappt... Hon... Hon... kämpar mot dödens väktare... eller snart gör hon det.´´ Sa Narcissa. ´´Du dödade Bella...´´ Mumlade Narcissa sorgset. ´´Hon dödade henne! Varför?´´ Grät jag. ´´Jag vet itne.... Det kan endast Emelie ta reda på.´´ Sa Narcissa och kramade mig. Mera kommer :X) ![]()
23 mar, 2012 19:08 |
|
Borttagen
|
Super!!!!! Vill ha mera!
23 mar, 2012 19:46 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen