Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Favorittnamn i böckerna

Forum > Harry Potter > Favorittnamn i böckerna

1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Samsara:
Sirius, Severus, Hermione, Rowena Ravenclaw är några favoriter. Gillar många av de mörka/onda släkternas namn. De är så fräsiga. Men gawd. Sjukt många namn är fina. JK Rowling är en gudinna på namn!

Ja, bortsett från att ganska många namn börjar på samma bokstav som personens efternamn (ookej, suger på att förklara), som Severus Snape, Minerva McGonagall, Hogwarts grundare mm...

3 jan, 2011 15:24

soratanaka
Elev

Avatar


@Meala; Så som väldigt många irl också!

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

3 jan, 2011 19:18

Borttagen

Avatar


Inte för mig, känner inga som har så plus att det blir tråkigt efter ett tag

3 jan, 2011 19:45

soratanaka
Elev

Avatar

+1


@Meala; Jag vet quite a few, och jag tycker definitivt inte att det spelar någon roll. Även om själva namnen är påhittade, så passar dem. De flesta nämns ju ändå vid efternamnet; Och de övriga har inte initialer med dubbla likadana bokstäver. In fact, jag tycker det är rätt mysigt av Rowling att komma på dem namnen. Imo, though.

"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people."

3 jan, 2011 19:48

Samsara
Elev

Avatar


@soratanaka; håller med dig. Jag tycker att det är fränt med människor som har förnamn som börjar på samma bokstav som efternamn. Och, Godric, Helga, Rowena och Salazar - med dem är det ju typ lite meningen. På de andra... passar det. :'3

3 jan, 2011 21:11

TOXiCCAKE
Elev

Avatar


Bellatrix och Luna!

4 jan, 2011 17:04

Borttagen

Avatar


Jag vet inte riktigt många namn är fina och jag har många favorit namn men typ Sirius, Remus, Ginny, Tonks och många fler namn

4 jan, 2011 17:06

Ginny00
Elev

Avatar


Skrivet av Snövinge:
Några av mina favoriter är Hedwig, Sirius, Andromeda, Minerva, Pomona och Hermione.

Och något som jag älskar är att namnen betyder saker, eller kommer någon stans ifrån!
T.ex:

Minerva - vishetens gudinna (i grekiska mytoligin)
Hermes - gudarnas budbärare
Lucius - djävulen (allmänt)
Draco - drake
Malfoy - franska "mal foi" = ond tro
Fleur - franska ordet för blomma

Det finns massa mer, om man vill kan man kolla på http://www.theninemuses.net/hp/
Där kan man se trollformler också, de finns det nästan ännu fler av!

Lumos - måne
Nox - natt
Avada Kedavra - låt saken förstöras


Drake med ond tro, passar ju bra på Malfoy
Några fler av mina favoriter är Minerva, Luna, Godric Gryffindor(Så coolt bara), och Bellatrix är också fint, om man lägger till ett A på slutet så känns det som ett kattnamn typ

4 jan, 2011 19:46

Fot
Elev

Avatar


Skrivet av Oskan:
Hagrid Låter så mysigt!

4 jan, 2011 22:36

parkinson123
Elev

Avatar


Narcissa... eller Scorpius!

Men bellatrix låter mäktigt..

Men Lucius och Severus är mina absoluta favorit namn

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fs11.favim.com%2Forig%2F160214%2Fandy-andy-biersack-andy-sixx-black-veil-brides-Favim.com-3994431.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fimages6.fanpop.com%2Fimage%2Fphotos%2F32600000%2FDraco-Malfoy-draco-malfoy-32632440-245-300.gif

5 jan, 2011 11:46

1 2 3 4 5 6 ... 14 15 16

Forum > Harry Potter > Favorittnamn i böckerna

Du får inte svara på den här tråden.