Drömjobb
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Sandrew: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Sandrew: Vad rubriken säger. Vad är erat drömjobb? Sedan jag var 13 och var inlagd på sjukhus så har jag alltid velat jobbat inom vården vilket jag gör idag, jobbar på sjukhuset i Lund i Skåne på en sjukt bra avdelning och jag älskar verkligen det jag gör, jag är Undersköterska och jag har kanske de lägsta jobbet, men det gör mig inget, Det är inte många som kan tänka sig att ta hand om människor, unga som gamla, att göra de bestyren som att byta blöja, sätta kateter, torra dem fram och bak men det är faktiskt inte allt man gör, att ta hand om en sjuk människa som inte kan göra dagens mest naturliga saker och få hjälp med det och sedan få det tack man alltid får av dem gör mitt hjärta fullt av värme. Att sitta ner och prata, kanske lägga om sår, ta kontroller, ja, bara göra det bästa för dem är guld i mitt hjärta. Åh Lund, finns en minimal chans att du träffat min storebror, han gjorde praktik där den här hösten. Jag själv har väldigt vaga framtidsplaner, skulle bara vilja hitta det där jobbet som passar mig perfekt... Var gjorde han sin praktik då? Ortopeden vill jag minnas 8 dec, 2011 22:51 |
|
Borttagen
|
Jag vet aldrig riktigt vad jag vill göra. Antingen någonting inom psykiatrin, eller teater
Eller så tänker jag bli tatuerare, eller tolk xD Annars så har jag alltid drömt om att bli pilot ^_^ 9 dec, 2011 12:48 |
|
Borttagen
|
Serietecknare, journalist (sim tintin!) eller något annat sköj!
9 dec, 2011 13:11 |
|
Borttagen
|
internationell sivilekonom (om det stavas så).
Jag vet inte vad man gör mer än att det är internationellt och ekomoniskt Skulle också kunna bli journalist eller reporter 9 dec, 2011 13:14 |
|
Borttagen
|
Teckenspråkstolk
9 dec, 2011 14:05 |
|
Sandrew
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Sandrew: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Sandrew: Vad rubriken säger. Vad är erat drömjobb? Sedan jag var 13 och var inlagd på sjukhus så har jag alltid velat jobbat inom vården vilket jag gör idag, jobbar på sjukhuset i Lund i Skåne på en sjukt bra avdelning och jag älskar verkligen det jag gör, jag är Undersköterska och jag har kanske de lägsta jobbet, men det gör mig inget, Det är inte många som kan tänka sig att ta hand om människor, unga som gamla, att göra de bestyren som att byta blöja, sätta kateter, torra dem fram och bak men det är faktiskt inte allt man gör, att ta hand om en sjuk människa som inte kan göra dagens mest naturliga saker och få hjälp med det och sedan få det tack man alltid får av dem gör mitt hjärta fullt av värme. Att sitta ner och prata, kanske lägga om sår, ta kontroller, ja, bara göra det bästa för dem är guld i mitt hjärta. Åh Lund, finns en minimal chans att du träffat min storebror, han gjorde praktik där den här hösten. Jag själv har väldigt vaga framtidsplaner, skulle bara vilja hitta det där jobbet som passar mig perfekt... Var gjorde han sin praktik då? Ortopeden vill jag minnas Okay, då har jag inte träffat honom, jag jobbade på en hjärtavdelning innan och nu jobbar jag på en Lung avdelning 9 dec, 2011 16:32 |
|
Freja
Elev |
Advokat!
Everything is Dramione and nothing hurts. 13 dec, 2011 17:35 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen