Vem ska dö i hp böckerna egentligen
Forum > Harry Potter > Vem ska dö i hp böckerna egentligen
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
Varför skulle Sirius behöva dö?
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 4 dec, 2011 23:49 |
|
Cara Riddle
Elev |
Tsurechr jag förstår dig så väl och jag tycker inte alls trion skulle ha överlevt! jag hade nästan tyckte det var bra om en av dem dog och precis som du sa så är slutet väldigt förutsägbart. men jag tycker egentligen Harry skulle ha dött. jag tycker de hela är lite overkligt (strunta i delen att allt är magiskt) att han överlever allt som han utsätts för. jag menar han besegrar Voldemort med expeliarmus? hållå
![]()
5 dec, 2011 00:35 |
|
accioron
Elev |
Skrivet av Cara Riddle: Tsurechr jag förstår dig så väl och jag tycker inte alls trion skulle ha överlevt! jag hade nästan tyckte det var bra om en av dem dog och precis som du sa så är slutet väldigt förutsägbart. men jag tycker egentligen Harry skulle ha dött. jag tycker de hela är lite overkligt (strunta i delen att allt är magiskt) att han överlever allt som han utsätts för. jag menar han besegrar Voldemort med expeliarmus? hållå Harry besegrade Voldemort med expelliarmus eftersom att Voldemorts och Harrys trollformler kolliderade. Kommer du ihåg i fjärde boken, när deras trollformler kolliderade och bildade Priori Incantatem på grund av de dubbla kärnorna? Well, in this case: Fläderstaven skulle inte fungera emot sin ägare (Harry) och så när de två trollformlerna kolliderade, vände Harry (den verkliga ägaren) omedvetet Avada Kedavra så att den slutligen dödade Voldemort. 5 dec, 2011 00:45 |
|
prongs
Elev |
asså haha, rolig tråd liksom.. jag gråter nog av att alla som dog, dog..
men vadå, hon kan ju inte döda ron!!!!!! PRONGS RODE AGAIN LAST NIGHT | ♥ jeffrey, king of my heart ♥ 5 dec, 2011 00:48 |
|
MysanMuffin
Elev |
Va?
Ron som är såååå heeet! Däremot tycker jag att någon mer viktig person kunde ha dött. "Rupert Alexander Lloyd Grint" Du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta! Läs gjärna min lilla...novellberättelse x) Det är noveller i olika delar som bildar en berättelse... http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=18588&page=1#p10907 5 dec, 2011 08:43 |
|
Cara Riddle
Elev |
Skrivet av accioron: jag vet varför han kan göra det, men jag tycker fortfarande det var extremt töntigt. jag menar han kunde väll i alla fall kört på sectumsempra i alla fall!Skrivet av Cara Riddle: Tsurechr jag förstår dig så väl och jag tycker inte alls trion skulle ha överlevt! jag hade nästan tyckte det var bra om en av dem dog och precis som du sa så är slutet väldigt förutsägbart. men jag tycker egentligen Harry skulle ha dött. jag tycker de hela är lite overkligt (strunta i delen att allt är magiskt) att han överlever allt som han utsätts för. jag menar han besegrar Voldemort med expeliarmus? hållå Harry besegrade Voldemort med expelliarmus eftersom att Voldemorts och Harrys trollformler kolliderade. Kommer du ihåg i fjärde boken, när deras trollformler kolliderade och bildade Priori Incantatem på grund av de dubbla kärnorna? Well, in this case: Fläderstaven skulle inte fungera emot sin ägare (Harry) och så när de två trollformlerna kolliderade, vände Harry (den verkliga ägaren) omedvetet Avada Kedavra så att den slutligen dödade Voldemort. ![]()
5 dec, 2011 12:45 |
|
Borttagen
|
woah... super seriösa människor. jag håller med carariddle till 100 %
5 dec, 2011 13:47 |
|
Cara Riddle
Elev |
Tack Becka, och jag förstår inte varför folk ska gå i mot en som om man vore dum i huvudet bara för att man inte gillar en av huvudkaraktärern! som tårdens rubruk säger så undrar Beca vem ni anser ska dö i böckerna och man har lika stort rätt till att disskutera det som om vem som inte skulle dö!! jag tycker det är fel att folk ska mot arbeta en till 100 % bara för att man inte gillar huvudkaraktären! man kan inte gilla alla karaktärer i en bok! och så är det bara men om ni nu anseer Becka så hemsk vrf läser ni då denna tråd?
![]()
5 dec, 2011 13:54 |
|
expelliarmus
Elev |
Skrivet av expelliarmus: Jag lider faktiskt med J.K Rowling - tänk er själva att sitta och behöva bestämma vilka som ska dö? Tänk att sitta där och bestämma över vilka som ska få leva vidare i lycka och sorg, vilka som ska dö och lämna stora gropar i någon annans hjärta... Dessa karktärer är som hennes barn, föräldrar, kompisar och förebilder, hon har växt som person och levt sida vid sida med dessa karaktärer under så himla många år. Att då sitta och bestämma vilka som ska dö måste vara hemskt. Det kanske låter dumt i mångas öron, eftersom att Harry Potter-serien bara är fiktiva karaktärer och inte riktiga människor. But that's not the case. Harry Potter-karaktärerna är baserade på riktiga personligheter, verkliga personer med olika erfarenheter. Dessa människor finns på riktigt någonstans ute i världen. J.K har skapat karaktärerna, hon har låtit dom växa upp, ta beslut, varit med om glädje och sorg - hon har levt med dessa människor genom ordens konst, skriften. Att då bestämma vilka som ska dö, ugh fruktansvärt. *puttar upp mina åsikter angående ämnet*
5 dec, 2011 14:11 |
|
Borttagen
|
hahahahaha Jag håller med dig cara XD fortfarande till 100 procent. nu orkar jag inte ens bevaka detta längre. Ni får skriva vad ni tycker
Jag har sagt mitt ;P 5 dec, 2011 14:22 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen