Bok-tråden!
Forum > Off Topic > Bok-tråden!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jix
Elev |
Jag älskar att läsa, och förutom Harry Potter tycker jag om House of night-serien.
Har dock bara läst de två första böckerna, men de var bra! "There's no need to call me sir, professor" 6 nov, 2011 21:26 |
|
adliitam
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag undrar om någon har läst "Godnatt mister Tom" av Michelle Magorian? Isåfall, var den bra? Har nämligen reserverat den på biblioteket Jag har läst den både på engelska och svenska! en riktigt bra bok ![]() ![]()
6 nov, 2011 21:28 |
|
Miss_J
Elev |
Jag läser just nu ungefär 4 olika böcker samtidigt.. "Quidditch genom tiderna" och "Fantastiska vidunder och var man hittar dom" (båda av j.k rowling!!) sedan håller jag såklart alltid på med ngn i h-p serien och jag har också precis läst ut "Magi" av ngn jag inte kmr i håg .. "Bilbo, en hobbots äventyr" av Tolkien är också en bok jag läser just nu... så ja,, man skulle kunna påstå att jag läser ganska mycket!
WIT BEYOND MEASURE IS MANS GREATEST TREASURE Spoiler:
Tryck här för att visa! 6 nov, 2011 21:47 |
|
Elley
Elev |
Skrivet av Jix: Jag älskar att läsa, och förutom Harry Potter tycker jag om House of night-serien. Har dock bara läst de två första böckerna, men de var bra! Har läst nästan alla som kommit ut på svenska, och de är grymt bra!
http://nouw.com/ellenfelixson/
7 nov, 2011 19:02 |
|
Jac
Elev |
14 nov, 2011 16:49 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Grace: Oh, jag har också läst Lord of the Rings på engelska (och svenska). Egentligen spelade det inte så stor roll att det var så gammalt språk, jag var så inne i handlingen att jag nog förstod ändå. Dessutom känns det mer stämningsfullt med gammeldags ord än moderna varianter. Tycker ni att man ska förnya språket i böcker, alltså översätta till "nysvenska" eller "nyengelska"? Eller är det bättre att ha kvar orginalspråket? Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker (inte för att man måste bestämma sig), eftersom det finns för och nackdelar med både och. Ibland är det jobbigt att läsa texter fulla med "ehuru" m.fl. men samtidigt är det ju så den är skriven. Hmm! Tycker att de kan trycka böcker där en del är gammalespråk och de andra är nyspråk. Det gamla spåket är mer stämningsfult men man tröttnar på det ibland. 14 nov, 2011 16:54 |
|
GodricH
Elev |
En bok serie som jag varmt rekommenderar är Eragon av Christofer Paolini. Det handlar om en bond pojke som blir en Drakryttare. sista boken kom ut förra veckan
www.eragon.se lite mer info om böckerna 14 nov, 2011 18:17 |
|
Elley
Elev |
Skrivet av Jac: Jag älskar Vampire Academy! Har läst alla! ♥ åh! Visst är den sista grym? Btw, kolla gärna in denna bokblogg för boktips! http://bookmuppets.blogg.se/
http://nouw.com/ellenfelixson/
14 nov, 2011 18:19 |
|
Greenbloodyrose
Elev |
14 nov, 2011 18:28 |
|
Luna 1
Elev |
14 nov, 2011 20:01 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen