Kära mobbare, vad håller ni på med?
Forum > Off Topic > Kära mobbare, vad håller ni på med?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
childhoodlight
Elev |
Skrivet av Ginnyy: Skrivet av childhoodlight: Skrivet av Borttagen: Skrivet av childhoodlight: Och jag har faktiskt en "riktig" anledning till att inte tycka om Justin Bieber; och nej, det är inte musiken, utan en del uttalanden som han har gjort. Sa han inte någon gång något om att inte änns våldtagna kvinnor skulle få göra abort? Yes, han sa "It's sad, but everything happens for a reason" när intervjuaren frågade honom om abort var okej om tjejen i fråga blev våldtagen. Celebikai http://theblemish.com/2011/02/justin-bieber-says-everything-happens-for-a-reason-including-rape/ Om du fortsätter att googla på likadana sökord finner du massvis med artiklar om det Fast det finns ju tusentals människor med den åsikten, och jag säger inte att jag tycker det är rätt. Men det är ju ingen anledning till att hoppa på honom. Han har en åsikt, precis som hur många andra som helst. Sen när hoppar man på en annan människa bara för att denna inte tycker på samma sätt som en själv..? Att det finns tusentals människor med den åsikten betyder det ju inte att det gör hela saken rätt. Det är precis som att säga att det är okej att vara rasist för att flera tusentals människor är det. Att man, som en stor känd person, sitter och öppet pratar om att det våldtäkter händer på grund av en anledning är otroligt kränkande; främst mot människor som har gått igenom en sådan sak. Och exakt vart har jag hoppat på honom? Jag skrev att jag inte tycker om honom just för den anledningen att han har uttalat sig riktigt vidrigt angående olika saker och ting, inklusive detta, men jag har aldrig på något vis nedvärderat honom som en medmänniska. Jag har all min rätt ha den åsikten om honom, så länge jag inte förnedrar honom. Att andra människor hoppar på honom har jag också tidigare i tråden nämnt att det är fel, så jag förstår inte hur ditt svar relaterar till mitt inlägg.
3 nov, 2011 15:11 |
|
Borttagen
|
Jag läste nånstans att han hade även gjort rasistiska uttalanden mot asiater :[
3 nov, 2011 15:17 |
|
childhoodlight
Elev |
3 nov, 2011 15:18 |
|
Ginnyy
Elev |
^
^Mitt svar relaterade väl egentligen inte till ditt inlägg, utan mer till folk i allmänhet! Jag sa aldrig att du har hoppat på honom, utan lade bara fram min åsikt om saken, då det finns folk (inte du) som hoppar på honom, vilket har diskuterats tidigare i tråden. Vad jag menar är ju att absolut kan man tycka att det är fel det han tycker. Men då behöver man inte gå på honom som individ (säger nu inte att du gör det). Barra för att det finns massvis med människor som tycker så, så är det inte okej, aldrig. Det jag menar är att det finns just massvis människor som tycker så, t.ex. är svenska riksdagen full av det, men ändå är det just honom folk tycker gör fel. Liksom han måste ju fått åsikten från någonstans? Det är som om det är något en enorm grupp gör, men skulden läggs bara på en. Kan ha blivit vimsigt nu, men hoppas du hänger med
3 nov, 2011 15:19 |
|
childhoodlight
Elev |
Jaha, anledningen till att jag trodde att du syftade på mig var för att du svarade direkt till mig, genom att citera det jag hade skrivit. :> Men då vet jag, haha!
3 nov, 2011 15:22 |
|
Borttagen
|
Han säger att homosexualitet är ett val också...
http://www.pinknews.co.uk/2011/02/17/justin-bieber-being-gay-is-a-decision-and-abortion-is-wrong-even-as-a-result-of-rape/ Bara jag som tycker att han har fått för mycket luft? “I don’t know how that would be a reason,” he added. “I guess I haven’t been in that position, so I wouldn’t be able to judge that. Men snälla rara pojke från en extrem religiös kristen familj. Du kommer aldrig kunna vara i den situationen -.- 3 nov, 2011 15:23
Detta inlägg ändrades senast 2011-11- 3 kl. 15:26
|
|
childhoodlight
Elev |
3 nov, 2011 15:25 |
|
Ginnyy
Elev |
Skrivet av childhoodlight: Jaha, anledningen till att jag trodde att du syftade på mig var för att du svarade direkt till mig, genom att citera det jag hade skrivit. :> Men då vet jag, haha! då ber jag som helst mycket om ursäkt för att det missuppfattades!
3 nov, 2011 15:28 |
|
leumas vän
Elev |
Skrivet av Borttagen: Han säger att homosexualitet är ett val också... http://www.pinknews.co.uk/2011/02/17/justin-bieber-being-gay-is-a-decision-and-abortion-is-wrong-even-as-a-result-of-rape/ Bara jag som tycker att han har fått för mycket luft? ?I don?t know how that would be a reason,? he added. ?I guess I haven?t been in that position, so I wouldn?t be able to judge that. Men snälla rara pojke från en extrem religiös kristen familj. Du kommer aldrig kunna vara i den situationen -.- Man undrar ju hur han kan "veta" det. För man kan väl inte säga hur det är om man inte upplevt det själv? 3 nov, 2011 15:29 |
|
Borttagen
|
Stör mig så himla mycket på när han säger: Korea.
SYDKOREA NORDKOREA. Öh, orkar inte med honom. 3 nov, 2011 15:30 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen