Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

En mugglisberättelse (SV)

Forum > Fanfiction > En mugglisberättelse (SV)

1 2 3 ... 48 49 50 ... 58 59 60
Användare Inlägg
Rut Luna
Elev

Avatar


Jag är frivillig om det fortfarande går =3

Jag är faktiskt död.

19 feb, 2012 13:02

Luna.Lovegood
Elev

Avatar


^okidoki

Förlåt att det inte kommit på länge, men jag ska försöka fixa ett kapitel i veckan.

19 feb, 2012 13:51

AlvaRawenclaw
Elev

Avatar


^längtar C:

speech!

19 feb, 2012 16:10

Luna.Lovegood
Elev

Avatar


Förlåt så hemskt hemskt mycket att det inte har kommit innan, men det har varit stressigt med skolan, och så. SO-redovisning, franskaprov, och en del annat. (Jag får väl tacka alla underbara här för att ni hjälpt mig att över huvud taget överleva, och släppa stressen över SO:n när den varit som värst. ♥) Men nästa vecka tror jag bara jag har engelska-prov, så vi kan hoppas på ett eller två kapitel då. (no problem med skolan, provet kommer handla om Harry Potter )
Nä, fy vad jag babblar, nu ska jag nog ge er ett kapitel istället.
---------------------------------------------------------
Efter att ha tänkt igenom saken både en och två gånger, för att vara säker på att det stämde, så klickade Hermione Granger sig in till godisbaronen. Hon vari inte riktigt säker på om hon ville, för hon hade börjat fästa sig vid de små blåa kycklingarna till slut, men trots allt så skulle väl någon annan lösa allt snart ändå. Och eftersom hon gärna ville se belöningen, så bestämde hon sig för att hon lika gärna kunde fortsätta. Men hon darrade ändå lite på handen när hon förde muspekaren mot påsen med Bertie Botts Bönor i alla smaker. Hon var säker på att det var rätt, trots att den delen av gåtan varit en aning långsökt.
Orm kunde vara Slytherin. Slytherin kunde vara s. S kunde vara siklar. Och lite mer än 10 siklar var just vad en påse bönor kostade.
Hermione Granger köpte en påse, men hon blev lite besviken när hon öppnade den. Det såg ut precis som vanligt, och där fanns verkligen inget som kunde vara en ledtråd.
På lite sämre humör än innan, och med lite sämre självförtroende klickade hon på alla bönor, och valde om de var goda eller inte.
Men på den femte och sista bönan fick hon något av en överraskning. Med ett litet poff ändrade det form till ett litet blått påskägg.
------------------------------------------
Känner att det blev så där...
Någon som har liter konstruktiv kritik, så nästa kan bli bättre?
(Fast kanske snarare nästnästa. Nästa blir ju, precis som två tidigare, inte helt normalt... Eller hade ni redan gissat det?)

24 feb, 2012 22:47

Victoire Weasly
Elev

Avatar


Jättebra! Längtar tills jag får vara med!!!

~MY TUMBLR~

24 feb, 2012 22:51

Alice...
Elev

Avatar


Hade rätt igen
Och OMG vad bra, du får ta den tid du behöver, det blir ju awesome!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2Fa7917011d5565c2de631a04899e550e7%2Ftumblr_inline_mv1t25Rzm01qisk7y.gif

24 feb, 2012 23:29

Nelly1513
Elev

Avatar


Ny läsare här och bevakar
Hoppas jag får vara med någon gång!
Och du skriver ju awesomeaktigt bra!
Längtar tills nästa kap

AlexZz and I are friends 4 ever <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fpull.imgfave.netdna-cdn.com%2Fimage_cache%2F1254572211830353.jpeg

25 feb, 2012 10:47

Borttagen

Avatar


Kan jag få vara med?

25 feb, 2012 11:30

Bombarda
Elev

Avatar


super !

Kärlek till alla!

25 feb, 2012 13:35

Borttagen

Avatar


Super! ^^

25 feb, 2012 19:08

1 2 3 ... 48 49 50 ... 58 59 60

Forum > Fanfiction > En mugglisberättelse (SV)

Du får inte svara på den här tråden.