Sorgens tider [SV]
Forum > Fanfiction > Sorgens tider [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ginny.T
Elev |
Skrivet av Borttagen: Älskade att han fick se sin bror igen. :' älskar att han tog med sig stenen oxå!! "We've all got both light, and dark inside of us. What matters, is the part we choose to act on." -Sirius Black 2 nov, 2011 20:44 |
|
Cara Riddle
Elev |
2 nov, 2011 21:01 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ginny.T: Skrivet av Borttagen: Älskade att han fick se sin bror igen. :' älskar att han tog med sig stenen oxå!! 2 nov, 2011 21:28 |
|
Borttagen
|
Ledsen att ni fått vänta så länge
______________ Kapitel 56 - George Weasley Lee blev tyst efter vad jag sagt. Vi gick genom de välkända korridorerna, vilket fick tårar att försöka tränga sig förbi mina ögonlock, men jag gjorde det bästa för att hålla dem inne. "Peeves!" ropade jag. Otroligt nog, kom han faktiskt. "Åh hej George!" sa han med en röst som var blandad med glädje och sorg. "Jag har en hälsning ifrån Fred till dig" sa jag, och han såg väldigt förvånad ut. Men det smärtade i kroppen av att säga min avlidne tvillingbrors namn. "Varför skulle han vilja hälsa något till mig, och hur skulle han kunna hälsa något?" frågade Peeves mig. "Uppståndelsestenen" svarade Lee åt mig. "Jaja men till saken, han ville hälsa dig att du gjorde ett fantastiskt jobb med att driva Umbridge ifrån vettet" sa jag, och Peeves verkade bli riktigt glad. "Ingen, varken levande eller död, har någonsin tackat mig för någonting. Inte äns för att hjälpa till i kriget, som de andra odugliga spökena inte klarade av" svarade Peeves, med en speciell glädje i rösten, sedan försvann han bort, och man kunde höra honom skrika till de andra spökena: "Jag blev äntligen tackad för något, och det har inte ni blivit", jag skrattade faktiskt åt hans ordval, vilket fick Lee att rycka till. "Men ååhh får jag inte vara glad eller?" sa jag, en aning surt. Lee svarade inte, utan gick ifrån mig utan ett ord. Jag såg honom gå därifrån, och sedan började jag gråta. Här förlorar jag en bror, gillar inte den jag brukade älska och blir ovän med min bästa vän. Hur kan mitt liv bli mycket sämre? Snart var mina kinder åter fuktiga. Jag hade nått fram till platsen där hela mitt liv förändrats. Halva jag hade dött här. Här, på denna plats, hade min själ splittrats. Här hade hans kropp legat, livlös, med sitt sista skratt fortfarande synligt i ansiktet. Jag tog ut min trollstav, sa en förtrollning och en text grävde sig ner i stengolvet: Här dog den bästa skämtande tvillingen i Hogwarts historia: Fred Weasley.. 3 nov, 2011 18:52 |
|
Borttagen
|
Så bra :'D
3 nov, 2011 18:56 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Så bra :'D 3 nov, 2011 19:04 |
|
Borttagen
|
Tack ♥
3 nov, 2011 19:06 |
|
Ginny.T
Elev |
super bra!! kan knappt vänta till nästa kapitel
"We've all got both light, and dark inside of us. What matters, is the part we choose to act on." -Sirius Black 3 nov, 2011 19:08 |
|
Borttagen
|
tack ♥ Ska börja skriva lite smått redan nu då, så får vi se om det kommer något mer nu ikväll 3 nov, 2011 19:11 |
|
Bombarda
Elev |
ååååh så bra Emma!;D
Kärlek till alla! 3 nov, 2011 19:21 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen