Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dagens fråga

Forum > Harry Potter > Dagens fråga

1 2 3 ... 47 48 49 ... 128 129 130
Användare Inlägg
Majis
Elev

Avatar


10 Juli: Böckerna! Men är galen i filmerna med

11 Juli: Många!!! Ron, Luna, Harry, Hermione, Fred, George, Dean, Lee, Seamus, Oliver, Neville, Albus, Aberfoth (stavning?), Severus, Sirius, Remus, Nyphadora (stavas det så?), Alastor, alla i familjen Weasley ju! Ja och många, många fler!

12 Juli: Chokladgroda!

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

10 jul, 2012 14:57

Ladusvalan
Elev

Avatar


Svar på frågan för 10/7:
2: Filmerna (jag har bara läst böckerna en gång på svenska, och jag kan inte garantera att jag skulle välja böckerna i stället om jag läste dem på engelska, men som det ser ut nu har jag faktiskt en något starkare relation till filmerna - särskilt de sista - även om böckerna också är bra).

(Svar på frågan för 9/7: Jag upptäckte väl Harry Potter när jag var typ sju åtta år, men hade en lång period då jag inte brydde mig så mkt om Harry Potter i högstadiet, tills jag såg de sista filmerna förra och förrförra året).

10 jul, 2012 15:19

Hannahamanda
Elev

Avatar


10/7

jag var nog runt tio år skulle jag tro
alltså för tio år sedan haah

1. böckerna
fast jag älskar filmerna med ♥

10 jul, 2012 16:00

Borttagen

Avatar


1.de äger ut filmerna

10 jul, 2012 16:27

Drake
Elev

Avatar


Böckerna!

10 jul, 2012 16:52

Dream
Elev

Avatar


1. Böckerna är självklart bättre än filmerna, så brukar det vara med böcker som filmatiseras.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F68.media.tumblr.com%2Fee9cab6f5e9b5ec7665546f0efa1933d%2Ftumblr_inline_oi71haWEQ21uzopwm_500.gif

10 jul, 2012 17:15

BlondaHermione
Elev

Avatar


5/7
Remus Lupin, jag vet, skumt :s

6/7
1 :'DD

9/7
10

10/7
BÖCKERNA <'333

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi44.tinypic.com%2F2mmcund.jpg

10 jul, 2012 19:34

Irah
Elev

Avatar


10/7
Helt klart böckerna, det är så mycket mer detaljer och så väl skrivet.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Ffc07.deviantart.net%2Ffs70%2Ff%2F2010%2F206%2F8%2F6%2FAVPS___Look_at_me_by_boabest.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_mei06euskn1qdyt3a.gif

10 jul, 2012 22:56

Evreka
Elev

Avatar


Dager fråga 9/7:
Hur gammal var du när du upptäckte HP?

Vuxen redan då.

Och här kommer dagens fråga 10/7:
Gillar du filmerna eller böckerna bäst?


1: Böckerna!!!

Jag gillar de flesta av filmerna, men de kan inte jämföras med böckerna. Böckernas historia är så mycket vidare, låter en lära känna så många fler karaktärer, håller ihop mycket bättre, har dessa fantastiska korskopplingar, vilket gjorde att jag vid omläsning av tidigare böcker varje gång hittade nya saker, såg saker i ett annat ljus, efter varje ny bok kom ut! Jag läser otroligt mycket men jag har inte läst något annat som kommer i närheten av den prestationen!

Filmerna är omgjorda, komprimerade, men oftast trevliga, berättelser där allt som inte centreras runt Harry är borta. De är kul att se, men man får inte alls samma känsla av korskopplad info i dem.

Dagens fråga 11/7:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Vem i HP skulle du helst vilja vara kompis med?
Antagligen Hermione. Vi är rätt lika...



Roa er med HP Puzzles på: Try &amp; Trix (Engelska)

10 jul, 2012 23:37

Lisen563
Elev

Avatar


11/7
Luna men jag tror att det skulle vara Hermione jag blev vän med.

11 jul, 2012 09:25

1 2 3 ... 47 48 49 ... 128 129 130

Forum > Harry Potter > Dagens fråga

Du får inte svara på den här tråden.