Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)
Forum > Off Topic > Tjejsnack(så håll tassarna borta killar!)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jac
Elev |
Skrivet av Sovsvampen: ^Fortsätt att kämpa, det är så värt det! Tro mig, tro mig! Det jobbigaste är att jag inte vet vad jag ska kämpa för att nå för jag vet inte vad jag ska jobba med som stor.
7 mar, 2012 21:01 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Jac: Skrivet av Sovsvampen: ^Fortsätt att kämpa, det är så värt det! Tro mig, tro mig! Det jobbigaste är att jag inte vet vad jag ska kämpa för att nå för jag vet inte vad jag ska jobba med som stor. Jag håller på och förbereder inför folkhögskola och högskola nu, och jag har ingen aning om vad jag tänker bli =) - just like themarauder 7 mar, 2012 23:06 |
|
Sovsvampen
Elev |
8 mar, 2012 08:17 |
|
celina
Elev |
8 mar, 2012 14:39 |
|
melle-hjrta
Elev |
En tjej i min årskurs förolämpade mitt hår bara för att jag inte ville ge henne en kram o.O fast jag kom på världens bästa grej jag kunde säga till henne
8 mar, 2012 20:27 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av melle-hjrta: En tjej i min årskurs förolämpade mitt hår bara för att jag inte ville ge henne en kram o.O fast jag kom på världens bästa grej jag kunde säga till henne Hahaha, go you!! Jag kan inte det nya systemet Men du förstår poängen ändå, förhoppningsvis =) Man behöver inte satsa på "A" i alla ämnen. =) - just like themarauder 8 mar, 2012 22:48 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Jac: Skrivet av Sovsvampen: ^Fortsätt att kämpa, det är så värt det! Tro mig, tro mig! Det jobbigaste är att jag inte vet vad jag ska kämpa för att nå för jag vet inte vad jag ska jobba med som stor. Kämpa för att helt enkelt ha möjligheten att välja vad du vill bli tidigare i livet. Själv så hoppade jag av skolan väldigt många gånger i gymnasiet, vilket ledde till att jag inte blev klar förrän för något år sedan... så först NU kan jag utbilda mig till vad jag vill bli. Så även om du inte har ett färdigt mål så kan du kämpa för att helt enkelt bli klar med det du påbörjat! ♥ 8 mar, 2012 23:54 |
|
Prue
Elev |
Ugh. På tal om allt det här med gymnasiet... Jag önskar allt lite att jag hade vetat hur dåligt medieprogrammet var på min gymnasieskola innan jag valde det. Och att skolreformen kommit några år tidigare.
När jag tittar på programmen och beskrivningarna som finns idag så ser jag två stycken som jag hade velat välja, istället för media. Antingen Ekonomiprogrammet -> Juridik eller Samhällsvetenskapsprogrammet -> Beteendevetenskap :c kommer ha skolångesten med mig i bagaget hela livet känns det som, för det var så dåligt informerat om vad man behövde, vad det skulle ge och så där. Nu känns det som att jag står här utan någonting liksom. ashtfjyujhytgdrfse 9 mar, 2012 01:35 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Prue: Dåligt informerat tycker jag inte det är. Innan man ska göra ett så pass stort val som gymnasieval brukar man faktiskt gå till botten i alla ändar som har med saken att göra. Har man inte gjort det känns det dumt att säga att det är dåligt informerat.Ugh. På tal om allt det här med gymnasiet... Jag önskar allt lite att jag hade vetat hur dåligt medieprogrammet var på min gymnasieskola innan jag valde det. Och att skolreformen kommit några år tidigare. När jag tittar på programmen och beskrivningarna som finns idag så ser jag två stycken som jag hade velat välja, istället för media. Antingen Ekonomiprogrammet -> Juridik eller Samhällsvetenskapsprogrammet -> Beteendevetenskap :c kommer ha skolångesten med mig i bagaget hela livet känns det som, för det var så dåligt informerat om vad man behövde, vad det skulle ge och så där. Nu känns det som att jag står här utan någonting liksom. ashtfjyujhytgdrfse 9 mar, 2012 02:04 |
|
Prue
Elev |
^Jag pratar om mitt gymnasium och syon där. Jo, det var dåligt informerat när en inriktning (text) försvann och kurser avbröts hit och dit och lärare slutade/gick på mammaledighet och vikarier fattades. Det som skulle vara en yrkesförberedande linje blev istället ett ihopkok av valfria kurser och annat som tog upp tid. Syon sa att "det ordnar sig" och "nej nej det behöver du inte" m.m. och sa t.ex att jag skulle kunna få komma tillbaka till gymnasiet efter studenten för att läsa upp två kurser på deltid, sedan när vi skulle bestämma om det då sa hon att nej nej, det behövs inte, och det går förresten inte, inte på våran skola för att våran skola var en friskola eller någon annan dålig jävla ursäkt som har ställt till med en massa problem inte bara för mig utan för många andra av mina vänner som sitter i samma sits nu.
Dessutom VAR det dåligt informerat och förvirrande innan gymnasievalet i högstadiet, minns jag. Jag visste inte vad jag ville och gick efter det jag tyckte var kul istället, vilket lärarna uppmanade oss till att göra. När jag var på öppet hus på gymnasiet jag sedan valde så talade fotoläraren så varmt och gott om deras fotoinriktning, hur vi skulle få fota analogiskt och lära oss framkalla bilderna själva. Detta var rätt viktigt för mig eftersom jag anser att det är en del av historian med fotografi, och anledningen till att jag öht övervägde att välja just det gymnasiet. 9 mar, 2012 02:43 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen