UNPOPULAR OPINIONS
Forum > Off Topic > UNPOPULAR OPINIONS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Isabelle Granger
Elev |
Skrivet av LolFeelings: Jag förstår inte varför i hela friden folk har börjat skriva "frivilliga kramar". Same, förstår verkligen om man inte vill ha kramar irl, brukar oftast fråga först om det inte är någon jag känner, i och med att man kan vara känslig för kroppskontakt etc, och om ngn säger åt mig att det är samma sak via internet för den respekterar jag ju det, men förstår inte varför man behöver säga "frivillig kram" via internet till alla. 2 feb, 2016 18:51
Detta inlägg ändrades senast 2016-02- 2 kl. 18:52
|
|
LolFeelings
Elev |
Skrivet av Archarec: Jag tycker inte om kramar heller, eller när någon rör vid mig... men det är väl omöjligt över nätet? Vad är egentligen skadan i ett ord som ej är menat att uppröra?Skrivet av LolFeelings: Jag förstår inte varför i hela friden folk har börjat skriva "frivilliga kramar". Somliga av oss gillar inte kramar. Om någon skulle gå fram och krama mig skulle den eventuellt få ett knä mellan benen. Principiellt är det samma sak med virtuella kramar för min del.
2 feb, 2016 18:51 |
|
Holytail
Elev |
2 feb, 2016 19:05 |
|
Archarec
Elev |
Skrivet av LolFeelings: Skrivet av Archarec: Jag tycker inte om kramar heller, eller när någon rör vid mig... men det är väl omöjligt över nätet? Vad är egentligen skadan i ett ord som ej är menat att uppröra? Skrivet av LolFeelings: Jag förstår inte varför i hela friden folk har börjat skriva "frivilliga kramar". Somliga av oss gillar inte kramar. Om någon skulle gå fram och krama mig skulle den eventuellt få ett knä mellan benen. Principiellt är det samma sak med virtuella kramar för min del. Principiellt var menat som ett nyckeord.
2 feb, 2016 19:08 |
|
LolFeelings
Elev |
Skrivet av Archarec: Och det förändrar inte min fråga heller.Skrivet av LolFeelings: Skrivet av Archarec: Jag tycker inte om kramar heller, eller när någon rör vid mig... men det är väl omöjligt över nätet? Vad är egentligen skadan i ett ord som ej är menat att uppröra? Skrivet av LolFeelings: Jag förstår inte varför i hela friden folk har börjat skriva "frivilliga kramar". Somliga av oss gillar inte kramar. Om någon skulle gå fram och krama mig skulle den eventuellt få ett knä mellan benen. Principiellt är det samma sak med virtuella kramar för min del. Principiellt var menat som ett nyckeord.
2 feb, 2016 19:11 |
|
Archarec
Elev |
Skrivet av LolFeelings: Skrivet av Archarec: Och det förändrar inte min fråga heller. Skrivet av LolFeelings: Skrivet av Archarec: Jag tycker inte om kramar heller, eller när någon rör vid mig... men det är väl omöjligt över nätet? Vad är egentligen skadan i ett ord som ej är menat att uppröra? Skrivet av LolFeelings: Jag förstår inte varför i hela friden folk har börjat skriva "frivilliga kramar". Somliga av oss gillar inte kramar. Om någon skulle gå fram och krama mig skulle den eventuellt få ett knä mellan benen. Principiellt är det samma sak med virtuella kramar för min del. Principiellt var menat som ett nyckeord. Det besvarar däremot din fråga.
2 feb, 2016 19:16 |
|
LolFeelings
Elev |
Skrivet av Archarec: Att anledningen till att något är ett problem är just att det är ett problem som ett argument till varför jag ska tycka annorlunda?Skrivet av LolFeelings: Skrivet av Archarec: Och det förändrar inte min fråga heller. Skrivet av LolFeelings: Skrivet av Archarec: Jag tycker inte om kramar heller, eller när någon rör vid mig... men det är väl omöjligt över nätet? Vad är egentligen skadan i ett ord som ej är menat att uppröra? Skrivet av LolFeelings: Jag förstår inte varför i hela friden folk har börjat skriva "frivilliga kramar". Somliga av oss gillar inte kramar. Om någon skulle gå fram och krama mig skulle den eventuellt få ett knä mellan benen. Principiellt är det samma sak med virtuella kramar för min del. Principiellt var menat som ett nyckeord. Det besvarar däremot din fråga.
2 feb, 2016 19:21 |
|
Archarec
Elev |
Skrivet av LolFeelings: Skrivet av Archarec: Att anledningen till att något är ett problem är just att det är ett problem som ett argument till varför jag ska tycka annorlunda? Skrivet av LolFeelings: Skrivet av Archarec: Och det förändrar inte min fråga heller. Skrivet av LolFeelings: Skrivet av Archarec: Jag tycker inte om kramar heller, eller när någon rör vid mig... men det är väl omöjligt över nätet? Vad är egentligen skadan i ett ord som ej är menat att uppröra? Skrivet av LolFeelings: Jag förstår inte varför i hela friden folk har börjat skriva "frivilliga kramar". Somliga av oss gillar inte kramar. Om någon skulle gå fram och krama mig skulle den eventuellt få ett knä mellan benen. Principiellt är det samma sak med virtuella kramar för min del. Principiellt var menat som ett nyckeord. Det besvarar däremot din fråga. Ärligt talat lyckades jag inte dechiffrera det där. Hur som helst försökte jag inte bemöta din fråga med ett argument. Det var ett svar. Av princip vill jag (och säkerligen många andra) inte bli kramade, varken fysiskt eller över nätet. Att bli påtvingad eller "påtvingad" en kram hjälper inte i tröstande syfte, vilket kramar ofta används till, och gör istället saken bara värre. Princip. Princip.
2 feb, 2016 19:28 |
|
LolFeelings
Elev |
Skrivet av Archarec: Jag tror inte ens jag tänker försöka förtydliga det jag skrev, eftersom jag blev lika förvirrad själv efter att ha läst om det.Skrivet av LolFeelings: Skrivet av Archarec: Att anledningen till att något är ett problem är just att det är ett problem som ett argument till varför jag ska tycka annorlunda? Skrivet av LolFeelings: Skrivet av Archarec: Och det förändrar inte min fråga heller. Skrivet av LolFeelings: Skrivet av Archarec: Jag tycker inte om kramar heller, eller när någon rör vid mig... men det är väl omöjligt över nätet? Vad är egentligen skadan i ett ord som ej är menat att uppröra? Skrivet av LolFeelings: Jag förstår inte varför i hela friden folk har börjat skriva "frivilliga kramar". Somliga av oss gillar inte kramar. Om någon skulle gå fram och krama mig skulle den eventuellt få ett knä mellan benen. Principiellt är det samma sak med virtuella kramar för min del. Principiellt var menat som ett nyckeord. Det besvarar däremot din fråga. Ärligt talat lyckades jag inte dechiffrera det där. Hur som helst försökte jag inte bemöta din fråga med ett argument. Det var ett svar. Av princip vill jag (och säkerligen många andra) inte bli kramade, varken fysiskt eller över nätet. Att bli påtvingad eller "påtvingad" en kram hjälper inte i tröstande syfte, vilket kramar ofta används till, och gör istället saken bara värre. Princip. Princip. ...jag tror däremot inte att det skulle förändra hur jag egentligen tycker om det, hur mycket jag än begriper hur du tänker eftersom jag inte gillar fysisk kontakt själv. Ord är bara ord, det är egentligen inte någon som försöker hoppa på en eller något. Skulle inte "frivillig kram" också innebära att man blir påtvingad något då också?
2 feb, 2016 19:43 |
|
Borttagen
|
Att hata dagsljus. 4 feb, 2016 00:36 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen